Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hasj maken van verse wiet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hasj maken van verse wiet?

Korting op 420shop
    Ik ben groot liefhebber van Himalaya hasj en zoals bekend wordt dat van verse wiet gemaakt.

Het benieuwd me of dergelijke hasj gemaakt kan worden door verse wiet te zeven met droog ijs. Heeft iemand dat al geprobeerd?
    Horks Fototopic 2.0

Misschien QnQ eens vragen of LR2

Comment

Without a doubt, hashmaking is an art. Many different techniques have been used throughout the History, each of them with pros and cons. In this article we compare both yields and quality of dry flowers versus fresh frozen, one of the latest techniques developed to separate resin glands from plant material.

Vers, direct van de plant dus

"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Opvallend dat verse wiet zeven resulteert in licht gekleurde hasj, terwijl ik juist had verwacht dat met name de eerste zeving met 70mc zwarte Himalaya achtige zou opleveren. Wel schijnt de kwaliteit superieur te zijn. Toch maar eens proberen te maken.

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Wat ik het vaakst tegenkom op web is dat men hash van verse planten het lekkerst vind

Erg interessant!

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja hasj gewonnen van verse toppen die niet bevroren zijn geweest maar direct na het oogsten tot hasj worden verwerkt schijnt de schoonste hasj te zijn. Zeven rond de 70-90mc. En dat vind ik ook wel aannemelijk aangezien ik goeie Himalaya wat (ook) van verse wiet gewonnen wordt de lekkerste hasj vind. Wat ik echter ook lees is dat de opbrengst van deze hasj erg laag is. Himalaya wordt zoals bekend verkregen door met de handen over verse toppen te wrijven en de hasj van de handen te plukken, dus dat zal minder schoon zijn dan waterijs en dat verklaart ook het kleurverschil. Ook bij de handwrijfmethode is de opbrengst zeer minimaal anders zou ik mijn eigen toppen er graag voor gebruiken.

Het benieuwd me of dergelijke hasj gemaakt kan worden door verse wiet te zeven met droog ijs.
      Het zijn twee verschillende producten; bij het verse verzamelen van hasj, wrijf je alleen de stoffen af die op dat moment kleverig en bewerkbaar zijn. Dat is afhankelijk van de temperatuur en hoe vettig je handen zijn. De verhouding cannabinoiden die afgebroken en intact zijn, is anders dan bij koude hasj.
      Bij ijs hasj, kristalliseer je alles en breek je het in miniscule stukjes, die brokken verzamel je en die pers je tot nieuwe blokjes hasj. Je pakt dan alles wat er op die temperatuur breekt, en met droog ijs is dat ongeveer alles in de levende wereld.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
      X