Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
zelf een polinator maken :-D
Collapse
X
-
Re: zelf een polinator maken
http://www.stoftotverven.nl/epages/6...en_zeefdrukken
http://www.levant.nl/zeefdruk.htm
Comment
-
CIMG0139.JPGBinnenwiet heeft doorgaans grotere harsbolletjes op de trichomen ziten dan buiten wiet. Daarnaast hebben Indica's grotere harsTichomen dan Sativa's
CIMG0160.jpgVoor binnen wiet gebruik je dus een 220 micron zeef om grof je plantmateriaal van je trichomen en de daar op zittende harsbollen te scheiden. Hier zit dan echter nog vrij veel plant materiaal tussen en dit is van een lage kwaliteit. Deze polm zal als je het probeert te kneden niet aan elkaar blijven zitten maar weer uit elkaar vallen. Je kunt dit echter wel warm persen tot hasch van een lage kwaliteit (groene hasch).
Zeef je deze polm nogmaals met 90 micron zeef dan gaan de geheel intacte trichomen met intacte harsbollen door je zeef (natuurlijk ook alles wat kleiner is), maar er blijft ook veel plant materiaal achter waardoor je polm van een veel hogere kwaliteit word. Deze pol laat zich wel kneden en word donkerbruin tot zwart als je die goed lang kneed, top kwaliteit. Zou je het nog verder willen verbeteren dan kun je deze polm nogmaals zeven door een 45 micron zeef. de intacte trichomen blijven achter en alle fijne stof en kapotte harsbolletjes en delen van trichoomstammetjes gaan door het zeef. Wat er dus niet door gaat word je beste polm, (schoner) Deze polm is kout te persen en kan zelf geheel met de hand tot een 00 hasjiesj worden gekneed in een avondje tijd.CIMG0120.jpg
Wat wel door het zeef gegaan is is weer minder van kwaliteit maar zal nog wel kneedbaar zijn. Voor buitenwiet gebruik je dan dus respectievelijk 180 micron, 70 micron, en 38 micron.CIMG0145.jpg
Je kunt natuurlijk ook meteen alleen de 90 of 70 micron gebruiken voor een polinator is het meermaals zeven niet echt geschikt lijkt me zou je al meerdere trommels moeten bouwen. Ik zou eerst eens op een raam gaan zeven met verschillende micrometers en me polm eens goed onder de micro bekijken en kneden om te beslissen welk zeef ik voor een eigen gebouwde polinator zou gebruiken.CIMG0565.JPG
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skafe View PostDat is een mooi DIY projectje. Je zou het natuurlijk ook op een veel kleinere schaal kunnen maken met zo'n sla centrifuge.
3,50 bij onze Zweedse, geel-blauwe vrienden. Dan hoef er alleen nog wat gaas er bij.
oke, ik weet dat dit een oud draadje is, maar dit idee........... helemaal zo gek toch niet,
als hem aan de binnenzijde bekleed met dit: http://www.stoftotverven.nl/epages/6...ucts/15-003-01
even uit elkaar schroeven desnoods en een mooie zak erin maken.
zou dit werken ?
(lijkt mij wel , maar jullie mening?)I like ladies with big buds !!
Comment
-
Je breekt hiermee teveel, krijg je groene bladdeeltjes door je hasj. Zo hebben wij per ongeluk zo'n halve kilo knipafval verpest. Toch maar weer ouderwets in een panty gieten en een dagje schudden.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
Comment
Comment