Dan ga je voor 60 gram in 60 ml olie?
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zelf wietolie maken. ik heb enkele vragen hierover
Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
-
Succes, denk dat fijnmalen in een keukenmachine het volume van de wiet flink zal laten afnemen.
Het is wel zo, dat hoe fijner je de wiet maalt hoe meer bladgroen etc. er in de olie zal achterblijven.
Zou geen fanleaves gebruiken, is zonde van de 'ruimte' die ze innemen en qua trichomen bevatten praktisch niets.
Comment
-
Dat is precies waar ik je de hele tijd voor waarschuw. Of je neemt meer olie in ipv 3 druppels neem je 30 druppels of je gaat toch met alcohol aan de gang, dan kan je het ook nog even laten drogen voordat je de alcohol in huis hebt.
Neem wel goede alcohol 96% die voor consumptie geschikt is, men maakt er limoncello mee etc.
Comment
-
Ik wil het liefste niet met alcohol beginnen... Ik heb er wel over gelezen maar ik weet niet hoe ik dat het makkelijkste kan doen. de een schrijft via een cannolator, de ander weer wat anders etc...
Misschien is het een optie om de olie te maken, ook al is het verdund en dan bij de volgende oogst dezelfde olie weer te gebruiken. dan krijg je een sterkere concentratie....
Tja..
Last edited by QnQ; 10 August 2017, 20:19.
Comment
-
@Stemma: Vraagje: Ik heb de wiet die nog niet helemaal droog is in een vershoud doos. Is het een optie om de deksel eraf te halen zodat de wiet nog een nachtje kan drogen binnen en ik deze morgen nog een keertje probeer te malen zodat het volume vd stof afneemt?
Kan dit kwaad?
Krijg ik geen kwaliteitsverlies?
Bedankt voor je hulp!
Comment
-
Zowiezo moet je als je wiet nog vochtig is, elke dag je wiet 'luchten' om te voorkomen dat het gaat schimmelen!
Olie heeft een houdbaarheidsdatum die moet je altijd checken voordat je het gebruikt. Ik zou zelf niet de olie 2x gebruiken, tenzij je volgende week je volgende oogst klaar hebt.
Ik heb 1x olie gemaakt mbv alcohol en het enigste wat je nodig hebt is alcohol, weckpot, glazen schaal, zeef en vergiet. Zal een ljnkje ervan opzoeken hoe ik heb toen heb gedaan.
Hier heb je linkje https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...900#post812900
Als je vragen hebt hoor ik het welLast edited by Stemma; 10 August 2017, 21:45.
Comment
-
Ik heb in eerste instantie 20 gr wiet opgelost in 120 ml olie. Na 4 uur op 80 graden pruttelen heb ik er ongeveer 60 ml olie uit kunnen halen. Zal wel erg verdund zijn en de vraag is hoeveel druppels ik zou moeten nemen om iets te ervan te merken qua werking.
Volgende week ga ik een cannolator bestellen bij stichting mediwiet. De alcohol heb ik al besteld. Ik ga het dan op de "goede" manier proberen.
Comment
-
Waar is de overige 60 ml olie gebleven?
Rekensommetje 20 gr wiet op 120 ml olie is 1 gr wiet op 6 ml olie.
1ml olie is 20 druppels dus 1 gr. Wiet zijn 120 druppels. Je kan ook met een spuitje 1 ml opzuigen en dat innemen dat is dan 1/6 gr wiet.
Als je het rekent naar de overgebleven olie, is het rekensommetje 20 gr op 60 ml is, 1 gram wiet op 3 ml olie. 1 gram wiet op 60 druppels.
Kom je er zo een beetje uit?
-
Klopt Stemma. Ik vind het veel te verdund. Waar de overige 60 ml olie gebleven is? waarschijnlijk in het rest materiaal wat is opgedroogd.
Hoe dan ook. Ik ga de volgende ronde met alcohol en een cannolator aan de slag.
Bedankt voor je feedback trouwens.
-
-
Wil je goede Olie maken voor medicinaal gebruik kan je beste naar deze site gaan je kan daar zelfs een cursus volgen om olie te maken
wil je dat niet dan staat er een duidelijke uitleg op zijn site StichtingMediwietGod was never on your side..
Comment
-
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en dat geldt ook voor het maken van THColie.
Stichting Mediwiet helpt veel mensen op weg maar het stoort mij mateloos dat ze het gevaar bagatelliseren van het gebruik van schoonmaakalcohol voor wietolie.
https://www.stichtingmediwiet.nl/inf...l-oplosmiddel/
Lees dan de intoxicaties hieronder
PubChem is the world's largest collection of freely accessible chemical information. Search chemicals by name, molecular formula, structure, and other identifiers. Find chemical and physical properties, biological activities, safety and toxicity information, patents, literature citations and more.
Zelf heb ik voor Dexso gekozen, dit is naar mijn idee de efficientste manier om hars van de plant te extraheren.
Zal een linkje erbij plaatsen van mijn eerste dexso extractie
Comment
-
Altijd consumptiealcohol, is wel wat duurder ivm de accijns die erop zit. Ik zal zo wat linkjes plaatsen. Als je toevallig aan de Duitse grens woont kan je daar shoppen voor weingeist.
Ik zal de cannolator eens bekijken, hoe dat werkt want volgens mij kan je ook zonder. Maar zoals ik altijd zeg, ieder zijn favoriete manier Linkjes komen zo..
Navimer Pure Alcohol is een krachtige, smaakloze alcohol van 96%, ideaal voor het maken van likeuren en extracten en is verkrijgbaar bij Gevo Slijterij.
https://degros.nl/product/medische-g...-zuiver-500ml/ hier ook 1 liter of 100 ml verpakking
Met Stroh rum 80% zou het ook moeten lukken, maar heb dat zelf nooit geprobeerd. Ik kijk nog even verder voor je.Last edited by Stemma; 13 August 2017, 19:53.
Comment