Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
ik heb een vraagje, zo'n lamp voor lichttherapie zijn die ook geschikt om mee te kweken?
ik krijg misschien lichttherapie en ik was benieuwd of ik samen met mijn plantje kon gaan zonnen.
Maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag is zo'n lamp geschikt ? of heeft zo'n lamp totaal niet wat een plant nodig heeft?
Ik heb afgelopen jaar mijn eerste buiten kweek gedaan dus ik snap er nog niet veel van zoals jullie merken maar ik ben hier om te leren.
hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.
Voor zo ver mijn research strekt bevatten de daglichtlampen (voor lichttherapie) een kleurtemperatuur van 5800K.
Voorgroeien zou dus geen enkel probleem moeten zijn, voor het bloeien heb je er weinig aan en kan je beter een andere lamp nemen.
Samen zonnen gaat niet werken, of wil jij continu je lamp uit je kast halen om er zelf gebruik van te maken?
Vergeet daarbij niet dat aangeraden wordt lichttherapie 30 minuten tot 2 uur per dag te volgen.. Veel plezier met je planten op schoot
Ik raad je aan gewoon aparte lampen voor de kweek te kopen, deze zijn tevens een stuk goedkoper..
Comment