Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik zie dat de meningen over wietboter toch een beetje uit elkaar lopen...
Ik heb nu aardig wat knipafval over en zou graag eens wietboter maken, maar ik heb toch nog een aantal vraagjes!
Het standaardrecept op JD zegt 250 gr boter/250 gr knipafval, zoals ik het hier lees vinden sommige mensen dat te veel? Of klopt deze verhouding?
Ik wil nl. wel deftige boter maken waar ik iets aan heb, anders is het een verloren moeite geweest.
Dat water, daar heb ik ook nog enkele vraagjes over... Want ook dat staat niet in het standaardrecept
Dus, water erbij of kan het ook zonder? Zo ja, hoeveel water dient er dan toegevoegd te worden?
Alvast bedankt iedereen!
haha ik heb alle stappen gevolgd en het super boter ik heb er koekies van gemaakt smaakt goed een vriend van mij doe de wiet in het deeg die van hem zijn viez ty
Bijna iedereen laat de boter heet worden.
Jongens de boter moet smelten en de wiet intrekken niet erin koken... (laten pruttelen.)
Als je je vinger niet in de gesmolten boter kunt houden zit je al te hoog met de temperatuur.
Het hoeft allemaal niet zo heet anders kun je net zo goed eentje draaien en in de tuin gaan staan grazen. Heeft dan hetzelvde effect.
50gr toppen black domina (nog steeds favoriet ja )
50gram boter.
Men volgt de eerste stappen zoals helemaal in het begin van het topic.
Boter smelten.
Dan komt de vingertest en hou de temperatuur zo! (warm niet heet!)
Doe je wiet erin en laat deze lekker een uurtje trekken en dan roer je alles goed door.
Dit herhaal je de rest van de dag en dan mag je hem filteren en laten afkoelen.
Denk eraan dat als je plantmateriaal extraheert zoals we dat nu doen dat de smaakstoffen en kleurstoffen moeten rusten om tot hun recht te kunnen komen.
Als je de tijd hebt een paar dagen weken of maanden laten rusten.
Als je het goed doet kun je wonderen verwachten.
(als je een cake bakt bak de cake met gewone boter en smeer de cake in als deze afgekoeld is tot lauw/warm met wietboter. Wedden dat je dan wel omgaat van een stuk. In de over gaat ook veel verloren namelijk)
De meeste mensen zullen wel teleurgesteld zijn nadat ze hem hebben laten pruttelen...
Je hebt ook niet veel nodig als je een beetje logisch nadenkt. Als je ermee gaat koken verspil je het eigenlijk maar goed dat is een persoonlijke keuze/mening
Edit: @angie water en boter gaat niet samen. Stoot elkaar alleen maar af. Als je de boter in de pan laat zitten kun je 100ml water toevoegen want als de boter gestold is krijg je die niet meer goed uit de pan en omdat het water onder de boter zit kun je een gaatje prikken in je boter waardoor je hem in zn geheel eruit kunt halen zonder al teveel fratsen en beschadigen van je pan. Als jij de boter uit de pan haalt als deze nog vloeibaar is dan is mijn advies: gebruik geen water in de pan waarin de boter wordt gemaakt.
Joow vraagje. 1st timer hiero ivm space cake. Kheb nou 5 gram wiet wat is de verhouding wiet tov boter? Is dat 1 gram wiet tov 10gr boter?
En beste is dus. Au bain marie? En hoelang ongeveer laten trekken?
Bijna iedereen laat de boter heet worden.
Jongens de boter moet smelten en de wiet intrekken niet erin koken... (laten pruttelen.)
Als je je vinger niet in de gesmolten boter kunt houden zit je al te hoog met de temperatuur.
Het hoeft allemaal niet zo heet anders kun je net zo goed eentje draaien en in de tuin gaan staan grazen. Heeft dan hetzelvde effect.
50gr toppen black domina (nog steeds favoriet ja )
50gram boter.
Men volgt de eerste stappen zoals helemaal in het begin van het topic.
Boter smelten.
Dan komt de vingertest en hou de temperatuur zo! (warm niet heet!)
Doe je wiet erin en laat deze lekker een uurtje trekken en dan roer je alles goed door.
Dit herhaal je de rest van de dag en dan mag je hem filteren en laten afkoelen.
Denk eraan dat als je plantmateriaal extraheert zoals we dat nu doen dat de smaakstoffen en kleurstoffen moeten rusten om tot hun recht te kunnen komen.
Als je de tijd hebt een paar dagen weken of maanden laten rusten.
Als je het goed doet kun je wonderen verwachten.
(als je een cake bakt bak de cake met gewone boter en smeer de cake in als deze afgekoeld is tot lauw/warm met wietboter. Wedden dat je dan wel omgaat van een stuk. In de over gaat ook veel verloren namelijk)
De meeste mensen zullen wel teleurgesteld zijn nadat ze hem hebben laten pruttelen...
Je hebt ook niet veel nodig als je een beetje logisch nadenkt. Als je ermee gaat koken verspil je het eigenlijk maar goed dat is een persoonlijke keuze/mening
Edit: @angie water en boter gaat niet samen. Stoot elkaar alleen maar af. Als je de boter in de pan laat zitten kun je 100ml water toevoegen want als de boter gestold is krijg je die niet meer goed uit de pan en omdat het water onder de boter zit kun je een gaatje prikken in je boter waardoor je hem in zn geheel eruit kunt halen zonder al teveel fratsen en beschadigen van je pan. Als jij de boter uit de pan haalt als deze nog vloeibaar is dan is mijn advies: gebruik geen water in de pan waarin de boter wordt gemaakt.
Nee. Bij het maken van boter lost de THC op in de vetzuren. Het kookpunt van boter (afhankelijk of je roomboter of iets anders gebruikt) ligt rond de 160 graden. Te warm dus waardoor er al werkzame stoffen zullen verdampen. Water kookt reeds bij 100 graden. Daarnaast lost thc niet op in je water maar moeten de harsbolletjes mechanisch gelost worden van het plantmateriaal. Deze harsbolletjes zweven dan in suspensie in je water . Daarom ook altijd eerst goed roeren voor elke slok wietthee.
Hierbij heb ik Campina botergoud gezouten roomboter gebruikt.
weet alleen niet of het gezouten gedeelte iets uitmaakt.
De droge wiet gecrusht en er bij gegooid
Voor het smelten ervan heb ik mijn waxinelichtjeswarmer die omgebouwd was als luchtbevochtiger/drink bak (kat) omgebouwd tot deze futuristische wietboter smelt installatie
Het smelten duurt wel even.. maar haastige spoed is zelden goed.
Regelmatig even roeren wanneer mogelijk was.
toen het klaar was het geheel in een (schone) panty afgegoten om de stukjes er uit te filteren. (de een laat ze er weer inzitten de ander niet)
Comment