Wilde eigenlijk Jello gummi beertjes maken, maar het pakte iets anders uit.
Eerste keer ook dat ik het probeer. Kan het nog omsmelten en wat mee gaan experimenten. De smaak is goed, Reacties en tips zijn welkom.
filedata/fetch?id=1465072&d=1577470334&type=thumb
1 Pakje jello aardbeien
Halve theelepel citroen zuur
Halve theelepel guargom, uiteindelijk meer gebruikt om het dikker te krijgen
8 vellen gelatine
Wietboter naar keuze toevoegen
Halve cup suikersiroop
Halve liter water, had de helft hiervan moeten doen denk ik
Eerst de gelatine in koud water weken.
filedata/fetch?id=1465073&d=1577470334&type=thumb
Dan de Jello met water oplossen, als alles is opgelost de wietboter toevoegen en citroen zuur met guargom. Heb dit in een kommetje boven heet water gedaan. Van het gas halen en dan de gelatine erin doen.
filedata/fetch?id=1465071&d=1577470334&type=thumb
Met staafmixer mixen en dan in vormpjes de koelkast in. De guargom zorgt ervoor dat je een emulsie van boter en Jello krijgt. Citroen zuur is voor de houdbaarheid en het zure.
Eerste keer ook dat ik het probeer. Kan het nog omsmelten en wat mee gaan experimenten. De smaak is goed, Reacties en tips zijn welkom.
filedata/fetch?id=1465072&d=1577470334&type=thumb
1 Pakje jello aardbeien
Halve theelepel citroen zuur
Halve theelepel guargom, uiteindelijk meer gebruikt om het dikker te krijgen
8 vellen gelatine
Wietboter naar keuze toevoegen
Halve cup suikersiroop
Halve liter water, had de helft hiervan moeten doen denk ik
Eerst de gelatine in koud water weken.
filedata/fetch?id=1465073&d=1577470334&type=thumb
Dan de Jello met water oplossen, als alles is opgelost de wietboter toevoegen en citroen zuur met guargom. Heb dit in een kommetje boven heet water gedaan. Van het gas halen en dan de gelatine erin doen.
filedata/fetch?id=1465071&d=1577470334&type=thumb
Met staafmixer mixen en dan in vormpjes de koelkast in. De guargom zorgt ervoor dat je een emulsie van boter en Jello krijgt. Citroen zuur is voor de houdbaarheid en het zure.
Comment