Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoeveel wiet en/of hasj moet er in de cake?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: hoeveel wiet en/of hasj moet er in de cake?

Ik had dus de bovenste van de 2 recepten geprobeert. Na een halve cake voelde ik me best tof, maar ik had er meer van verwacht.
    Daar heb je dan zelf voor gekozen, als je er eerst wietboter van maakt, wordt het vele malen beter opgenomen door je lichaam. De cannaboiden zijn dan namelijk gebonden aan de boter en komen zo prima in je vethuishouding terecht.
    Wanneer je de wiet zo door de cake mengt, wordt maar een klein deel opgenomen.

Comment

Ik neem zo'n 30 gram bladafval voor 250 gram boter. Dan nemen we nog eens 50/50 wietboter en gewoon boter voor de cake. Kan u verzekeren dat dat meer dan genoeg is.

Comment

beowolf, 30gram bladafval lijkt me zo weinig? (je bedoeld dan toch al zeker enkel het afval dat echt IN de top zit?)

@ruun51, paar maanden geleden heb ik em ook zo gemaakt... knarsentanden joh, soms zelfs zoveel dak er braakneigingen van kreeg...
        beter gewoon met bladafval boter maken... heb je lekker smoothe cake die lekker binnengaat...

PS in november ga ik cakemarathon houden, heb al 3 vrienden die samen bladafval gaan brengen om cakes van te maken...
        weet er iemand of je zo'n cake kan invriezen? (zal wel zelfde zijn als bij andere cake maar ook die ebk nog nooit ingevroren)

Zit hier trouwens nergens een bakker op het forum die meeting wil organiseren?? ik heb schrik dat mijn microgolf/oven combi mijn cake gaat verkl00ien..

Comment

20-30 gram knipafval, de kleine blaadjes dus die vol trichomen zitten. Maak ik 2 cakes mee, of 12 grote muffins. De boter kan je wel gemakkelijk invriezen, bladafval ook trouwens. Cake zelf zou ik niet invriezen, die moet gewoon vers zijn. Nuja, ik hoor van mensen dat ze brood invriezen ook.

Comment

@ Mathijs, ik wist wel dat wietboter veel beter was, maar het viel me tegen dat het er gewoon doorheen gooien zo zwak uitwerkten, ik had daar dus meer van verwacht.
            Tuurlijk had ik mijn verwachtingen niet zo hoog als met wietboter Maarja zo zie je maar weer. Als je er weinig voor wilt doen, zal je ook weinig terug krijgen.

Comment

2 weken terug besloten een cakeje te maken, voor mezelf en wat vrienden... we hadden het allemaal nog nooit gedaan, dus begonnen met boter te maken van afval.

250 gram boter, bij 250 gram afval, ook in de cake zelf nog wat gegrinde wiet gedaan 6 gram ofzo..

Nou een ervaring rijker, maar nooit meer.... begonnen met een plakje, al snel ging de 2e in... en na een uur niks te voelen, dachten we dat we slecht kwaliteit taart hebben gemaakt...

en toen sloeg het in, wat resulteerde in een ambulance wat langs moest komen. en 4 mensen die helemaal de weg kwijt waren, en dat nog 3 dagen erna zijn geweest.

dus mijn tip, doe heel voorzichtig met spacecake. helemaal als het je eerste keer is.

Comment

jp blunt matthijs zegt 3 weken geleden dat 10 gram al veel was...

Comment

had op 1 of ander site gevonden, dat de je evenveel afval moest hebben als botor.. dus 1op1. Zou zelf graag weer een stukje, goedgemaakt cake willen eten... dat van ons was gewoon veeeeeeeels te sterk, helaas rest toen ookk weg gegooid.

Comment

das het nadeel van iets dat je eet, geen weg terug. 250 gram bladafval... Fanleaves mss. Op de kleine blaadjes zitten er bijna evenveel trichomen als op de weed zelf, zeker bij indica's.

Comment

1op 1 wil zeggen dat je voor 1 gram roomboter ook 1 gram knipafval pakt.
                      Dus 400gram boter is 400gram knipafval bijelkaar mengen.
                      Heb ik ook gedaan met HAZE knipafval.

Heb eerst van een BULT knipafval de thc in de boter getrokken. paar uur later had ik 300 gram GROENE boter.

Hier hebben we 2 cakes van gemaakt. DUs ipv normale boter vooor de cake heb ik alleen wietboter gebruikt.

De cake was allerzachts gezegd een lekkernij voor PROFESIONALS!!!!
                      Heb hem uitgedeeld op me werk hahahah en meteen geleerd om dat niet meer te doen.

1 iemand heeft gepresteerd of half in coma te raken en 3 dagen om bed te liggen on aanspreekbaar,levenloos als een zombie.
                      Andere mensen die ook een plak hadden gepakt zijn niet komen werken de volgende dagen....

Ik me me relatief klein stukje cake lag lekker te spacen en te lachen hahaha.
                      HAze boter is wat dat betreft een stuk heftiger als normale.

Maar wel Lekker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Comment

ik heb ooit een space-appeltaart gebakken, hier had ik echter wel 2 gram zelfgemaakte hasjolie in gedaan...(in de boter) met 8 personen opgegeten en het was veel te sterk!
                        Het ligt er maar net aan wat je erin doet, en hoe de kwaliteit ervan is!
                        Zorg er wel voor dat je de cake niet hoger dan 150 graden afbakt, volgens mij verdampt de thc dan, en dat zou sonde zijn natuurlijk gewoon half uur langer in de oven zetten.
                        Succes!

Comment

Bezig...
                        X