Goedemorgen hobbyisten, liefhebbers en vreetkickers.
Ik zat er al een tijdje aan te denken om mijn recept voor een vers gemaakte hasj of wiet brownie te delen hier. Kan zo iets lekkers toch niet voor mijzelf houden
Dit recept gaat uit van een bakvorm van 20x20 via hier kun je de hoeveelheden omrekenen voor een andere bakvorm
Ingrediëntenlijst
Ik zat er al een tijdje aan te denken om mijn recept voor een vers gemaakte hasj of wiet brownie te delen hier. Kan zo iets lekkers toch niet voor mijzelf houden
Dit recept gaat uit van een bakvorm van 20x20 via hier kun je de hoeveelheden omrekenen voor een andere bakvorm
Ingrediëntenlijst
- Voor de brownies
- 225 gr boter
- 115 gr pure chocolade (met een hoog percentage cacao; zelf gebruik ik chocola met 78% cacao van Lindt)
- 2 eieren
- 1 eidooier
- 330 gr suiker
- ¼ tl zout
- 1 tl vanille extract
- 125 gr bloem
- 25 gr cacaopoeder
- Voor de vulling
- 75 gram hazelnoten, (optioneel, wel erg lekker)
- 10 gram wiet of hasj (of meer / minder dit kan naar eigen inzicht)
- Verder nodig
- boter, om in te vetten
Brownies maken
Verwarm de oven voor op 175 °C. Bekleed een bakplaat met bakpapier. Verdeel de hazelnoten over de bakplaat en rooster ze in 7 tot 9 minuten goudbruin. Plet de geroosterde noten door de ze op een snijplank te leggen en er met de onderkant van een pan stevig op te drukken. De smaak van grof geplette hazelnoten is het best, dus zorg ervoor dat ze niet te fijn worden.
Vet een vierkante bakvorm van 20 centimeter in en bekleed de bodem en twee zijkanten van de bakvorm met een op maat geknipt stuk bakpapier.
Doe de boter met de chocolade in een hittebestendige kom en smelt deze au bain-marie. Laat het gesmolten mengsel iets afkoelen. Klop intussen de twee eieren en de eidooier met de suiker, het zout en vanille-extract luchtig, tot het mengsel heel licht van kleur is geworden en het als een lint van de garde af loopt (ongeveer 5 minuten met de mixer). Meng met een spatel voorzichtig het chocolademengsel door de luchtige eieren tot het een egaal geheel is. Meng vervolgens ook de bloem en het cacaopoeder erdoorheen en tot slot de stukjes hazelnoot en wiet/hasj. Giet het beslag in de bakvorm en bak de brownies 40 minuten in de voorverwarmde oven van 175 °C. Laat ze daarna volledig afkoelen in de vorm voor je ze eruit haalt en in stukken snijdt.
Tip
Je kunt de brownies prima een dag (of een paar dagen) van tevoren maken, daar worden ze eigenlijk alleen maar lekkerder van. De brownies zijn ook heel goed in te vriezen!
Geniet ervan
Credits voor het recept gaan naar rutgerbakt die doet het alleen zonder heilige kruiden, hier zijn overigens veel lekkere recepten te vinden voor de hobbybakker
Comment