Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pasjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    pasjes

    Korting op 420shop
    hallo, ik heb een vraagje:

    hoe zit dat nu tegenwoordig met het pasjes-registratie systeem in Maastricht?
    Betekent dit dat wanneer je 1 coffeeshop bent binnengeweest, dit wordt doorgegeven aan de andere (en je dus onmogelijk meer dan 5 gr kan kopen) ? Of niet?

    #2
    Re: pasjes

    Jupse!

    Maastricht komt met wietpas

    Update: dinsdag 12 mei 2009, 19:47


    De gemeente Maastricht heeft de 'wietpas' voorgesteld. De pas moet drugstroeristen uit omringende landen ontmoedigen om op de coffeeshops in de binnenstad af te komen.
    Grote aantallen drugstoeristen zorgen voor overlast en voeden het illegale circuit. De pas wordt in 2010 ingevoerd.
    Vaste klanten kunnen met de pas voortaan maximaal drie gram wiet kopen. Buitenlanders die drugs willen kopen, moeten afrekenen met een betaalpas, zodat anonimiteit uitgesloten is.
    Maino Remmers bezocht aan de vooravond van het nieuwe systeem coffeeshop Easy Going van Mark Joosemans, die al rekening heeft gehouden met een pasjessysteem
    Er is dus duidelijk sprake van een systeem met wietpasjes. Ik veronderstel uit je naam dat je geen vaste klant bent en dus onder de 'Buitenlanders die drugs willen kopen' valt. Deze hebben een pas nodig waarvoor je moet betalen en dus ook je naam op geven. Aan de hand hiervan kunnen ze wel opsporen wie er geregeld in verschillende schops langst gaat en dus aan iets meer doet dan eigen gebruik....

    Maar dit is afgeleid uit een simpel krantenartikel die ik in een seconde gevonden heb. Zelf heb ik er geen concrete ervaring mee. Je kunt altijd eens zoeken via google...

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: pasjes

        Pas was/is een idee van (ex) burgemeester Leers en zou moeten gelden voor de hele provincie Limburg en het idee erachter is tot je dan ook nog maar 3 gr per dag per pasje kunt kopen in geheel Limburg, maar nu Leers er niet meer is ben ik benieuwd of die daadwerkelijk gaat komen.

        grtz watty
        Last edited by watty; 20 January 2010, 19:15.

        Comment


          #5
          Re: pasjes

          dankjewel Spliffmeister, Jalapeno en Watty

          Maar ik vind mezelf helemaal geen 'drugstoerist' (wat een vreselijk woord trouwens), gewoon een Vlaamse dertiger die graag eens een jointje opsteekt, en weinig zin heeft om uren op de trein te zitten om dan met een zakje van 3 gr thuis te komen. En nu de Checkpoint in Terneuzen dicht is (nog steeds toch?), en Roosendaal ook niet meer tot de mogelijkheden behoort, was ik aan het overwegen om eens naar Maastricht te gaan, waar ik al jaren niet meer ben geweest.

          Comment


            #6
            Re: pasjes

            Oorspronkelijk geplaatst door Reiziger View Post
            dankjewel Spliffmeister, Jalapeno en Watty

            Maar ik vind mezelf helemaal geen 'drugstoerist' (wat een vreselijk woord trouwens), gewoon een Vlaamse dertiger die graag eens een jointje opsteekt, en weinig zin heeft om uren op de trein te zitten om dan met een zakje van 3 gr thuis te komen. En nu de Checkpoint in Terneuzen dicht is (nog steeds toch?), en Roosendaal ook niet meer tot de mogelijkheden behoort, was ik aan het overwegen om eens naar Maastricht te gaan, waar ik al jaren niet meer ben geweest.

            Voorlopig is nog niets aan "t handje je kunt nog overal 5 gr per shop kopen
            Maar in Vlissingen middelburg en goes zijn toch ook nog een aantal koffieshops is dat dan geen optie voor je ?

            Comment


              #7
              Re: pasjes

              Een uitbater van een shop vertelde me laatst dat dat hele pasjes systeem ingaat tegen de europese wet op de privacy.

              Dat grapje zou dus niet doorgaan. Aldus die shop uitbater was het gewoon een fabel om drugstoeristen af te schrikken.

              Groeten

              edit: of wet op discriminatie, weet niet goed meer, cannabis fucks with yer' memory

              Comment


                #8

                Comment

                Bezig...
                X