Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

    Korting op 420shop

    #2
    Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

    De wietpas zo als jij hem noemt is er al en wordt door sommige CS gehanteerd
    Het is overigens niet tegen de belgen gericht maar tegen alle toeristen

    Ajo
    Ventje
    Living in Second live for real

    Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

    Comment


      #3
      Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

      Kan ik dan als normale inwoner van Belgie binnenkort niet meer op een legale manier aan wiet geraken? Ik koop mijn spul in Breda, waarna we met het gezin een lekker dagje uit van maken . Ben ik nu gestraft door het misdragen van enkele??

      Comment


        #4
        Last edited by KeepItGreen; 1 October 2010, 21:53.

        Comment


          #5
          Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

          Was gisteren nog een lekker afghaantje gaan kopen in de Muze in Tilburg. Ik vroeg de vriendelijke man achter de balie wanneer de shop terug gerenoveerd zou zijn en dat ik dan zeker een tasje thee kom drinken. Nog een viertal weken en dat ik zeker welkom was.
          Mooi niet dus, als het van deze regel afhangt...

          Comment


            #6
            Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

            MAASTRICHT/TILBURG - De invoering van wietpasjes voor coffeeshops kan ertoe leiden dat mensen die niet meer naar binnen mogen de drugs bij illegale straathandelaren gaan kopen. Dat zou de illegale straathandel wind in de zeilen geven.



            Dat blijkt uit een dinsdag gepresenteerd onderzoek van de Universiteit van Tilburg naar het Limburgse plan om onder meer een wietpas voor coffeeshops in te voeren.
            Dat plan werd in mei 2009 gepresenteerd door de burgemeesters van acht Limburgse steden met coffeeshops.


            InwonersPolitieUitspraak

            De acht burgemeesters kijken de kat nog even uit de boom. Ze wachten een uitspraak van het Hof van Justitie in Luxemburg af over het verbod voor niet-inwoners om een coffeeshop te bezoeken.
            Vervolgens zal ook de Raad van State zich over de kwestie buigen. Deze procedure wordt afgewacht, evenals de formulering van het coffeeshopbeleid door het nieuwe kabinet.


            Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2235860/...ersterken.html

            Comment


              #7
              Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

              Op zich vind ik het passensysteem helemaal niet verkeerd,
              Het gedoogbeleid hier word voornamelijk bedreigd door overlast rond coffeeshops,ook sluiting van de "grensshops"werd hoofdzakelijk veroorzaakt door overlast van, in het algemeen, de buitenlandse drugstourist.
              Dat Belgie de coffeshops niet gedoogd mag geen nederlands probleem zijn en worden.
              Het is heel spijtig voor de mensen die niet richting illegale handel willen,maar dat is geen nederlands maar Belgisch probleem.

              Grts
              Daniella
              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

              Misty's ABC

              Comment


                #8
                Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

                zijn die pasjes nu al ingevoerd dan ? ben van plan om een van deze dagen nog is naar de shop tegaan dus zou wel kloten zijn als ik er voor niks sta

                Comment


                  #9
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

                    Dus enkel nog Nederlanders en 3gr per persoon per dag gaan veel shops bankroet gaan dat zeg ik
                    Vele shops verdienen het meest aan buitenlanders...btw denken jullie dat het bij deze maatregel zal stoppen?
                    Met die nieuwe regering van jullie zal het wss wel veel verder gaan dan dat, adieu shops en geen gedoog maar
                    verbod, dat zie ik nog gebeuren.

                    Comment


                      #11
                      Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

                      vond die aflevering van van kooten en de bie altyd al leuk is echt tydloos vooral de aflevering vrije jongensgaan ze over 10 jaar ook zeker de straat handel legalizerenmoet niet gekker worden.kom je in amsterdam als amerikaan zijn er geen hoeren en koffieshops meer

                      Comment


                        #12
                        Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

                        Als Nederlander hoef je ook niet blij te zijn met deze maatregel , buiten het feit dat je maar drie gr mag kopen sta je ook geregistreed in het grote blowers boek van de staat en wat daar weer uit voort gaat komen mag joost weten maar lijkt me geen goede vooruitgang

                        Hoe gaat dat eigenlijk als je van de antillen komt , is ook nederland maar je staat niet als inwoner van nederland geregistreed ?


                        Ajo
                        Ventje
                        Living in Second live for real

                        Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                        Comment


                          #13
                          Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

                          Ik vind dat hele pasjes gedoe totale onzin.
                          Ja er is overlast en ja dat moet opgelost worden voor de omwonende die er last van hebben.
                          Maar om nu elk volwassen inwoner van de EU te weren vind ik onzin.
                          Waarom geen pasjes om een cafe of discotheek in te mogen?
                          Of een pasje om alcohol te mogen kopen in een slijterij of supermarkt?
                          Alcohol is nml ook een drug en het is zelfs een hard drug maar ja het is genormaliseerd en geaccepteerd.
                          Dat er meer mensen omkomen door alcohol misbruik dan door misbruik van cannabis dat maakt niets uit.
                          Dat er mensen dood gaan aan long kanker door de vrij te krijgen tabak maakt blijkbaar na al die jaren niet genoeg indruk.

                          Of zou het komen dat de NL staat er belasting geld van binnen krijgt en het dus erg pijn doet in de staats portemonnee als je op tabak en alcohol zulke strenge eisen legt als men op cannabis wil gaan doen.

                          Comment


                            #14
                            Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

                            Een pasje om alcohol en/of tabak te mogen kopen hebben we al,dat heet legitimatiebewijs.
                            En ik zeg ook niet dat zo'n pasjessysteem een ideale oplossing is,maar voor mij totaal geen probleem.
                            Elk persoon staat gemiddeld in een paar honderd databases,kan voor mij een wietdatabase ook nog wel bij.
                            Evenals ze door mn ov-chipkaart mijn reisgedrag kennen,door mn airmiles mn koopgedrag,door mn pinpas..........
                            Aja.....

                            grts
                            Daniella
                            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                            Misty's ABC

                            Comment


                              #15
                              Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

                              Van mij mogen ze het doen of laten, kom sowieso niet in een CS.
                              Voordeel van eigen kweek.....

                              Comment

                              Bezig...
                              X