Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

    Oorspronkelijk geplaatst door misty View Post
    Een pasje om alcohol en/of tabak te mogen kopen hebben we al,dat heet legitimatiebewijs.
    Nee dat pasje bedoel ik niet.
    Ik moet me in Almere nu ook al legitimeren anders kom ik de coffeeshop niet eens in, zelfs niet als ik koffie kom drinken en een potje kom schaken.
    Maar niemand die mij om een legitimatie vraagt als ik in de slijterij alcohol koop.
    Zelfs niet als dat heeeel veel is omdat ik toevallig een feestje geef.
    Okay ik ben bijna 40 maar bij de Coffeeshop vragen ze er wel om.
    En niemand die het registreert hoeveel alcohol ik koop per keer, waarom dan wel met cannabis?
    Dit is typisch hypocriet gedrag, ze meten met 2 maten.
    De wel en geen accijns maat.
    Last edited by StoneyD; 3 October 2010, 20:32.

    Comment


      #17
      Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

      Moest me in Den Bosch ook legitimeren,ook bijna 40.
      Het verschil in wel of geen pasje bij alcohol en wiet zit er in dat je alcohol ook gewoon in Duitsland,Belgie,Engeland enz. vrij kan verkrijgen.
      Uitleg op mijn vraag in Den Bosch waarom ik me moest legitimeren terwijl ik 18+ was was;anders krijgen we eindeloze discussie's aan de deur van mensen die vinden dat ze er oud genoeg uit zien,en we weten graag wie we binnen hebben.

      Grts
      Daniella
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


        #18
        Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

        ik ken wel iemand die ze geweigerd hebben bij de slijterhij had een fles sterke drank gekocht,niet de goedkoopste ook.en bij het openmaken van ze fiets viel ze fleshij terug met kapotte fles en al en wilde hem ruilen

        Comment


          #19
          Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

          LOL
          Last edited by westport; 21 February 2011, 02:16.

          Comment


            #20
            Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

            Ik sluit me aan bij vale.... Haha maar goed
            ik zie mensen zeggen pasje op zich geen probleem.... 1 woord privacy....als ik wil blowen in m'n vrije tijd, hoeft mijn werkgever, arts, verzekering, familie, politie/gemeente, ziekenhuis,uitzend- of arbeidsburo dat niet tegen me te gebruiken, op basis van hun (en helaas heersende) percepties....want dat kan gebeuren dat je meer ziektekosten moet betalen omdat je blowt,je arts je gaat weigeren, bedrijven/banken/scholen je weigeren, enz.enz. Omdat cannabis drugs is, des duivels,maakt levens en gezinnen kapot....
            Kijk ik ben niet het type dat moeilijk doet over m'n blowen m'n familie weet t,en maak er geen geheim, ik bedoel,fak it,als je mij ziet weet je al voldoende....maar het kan nare situaties opleveren...
            Mij wat te totalitair, maar goed ik zie sowieso veel totalitaire pogingen die me niet echt aanstaan
            we zijn niet meer in staat zelf te bedenken waar bang voor te zijn,wat onze strevens zijn
            gevoelens word niet meer gevoeld, maar ingefluisterd en gesimuleerd
            alles om te voorkomen dat je zelf gaat nadenken
            Pz

            Comment


              #21
              Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

              Nou het lijkt me dat het pasjes systeem niet is om aan jou werkgever of dokter of wie dan ook ook door te geven dat jij blow
              Het pasjes systeem is gemaakt zo dat je gewoon niet meer dan 3 gram per dag kan kopen en dat er geen minderjarige binnen komen.
              En daarnaast om overlast van buitenlanders te voor komen.
              Want het is wel zo dat als iemand uit buitenland komt die vaak met meer dan toegestaan is naar huis gaan rijden , en dat wil men voor komen

              groetjes bella
              God was never on your side..

              Comment


                #22
                Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

                ik zie mensen zeggen pasje op zich geen probleem.... 1 woord privacy....als ik wil blowen in m'n vrije tijd, hoeft mijn werkgever, arts, verzekering, familie, politie/gemeente, ziekenhuis,uitzend- of arbeidsburo dat niet tegen me te gebruiken, op basis van hun (en helaas heersende) percepties....want dat kan gebeuren dat je meer ziektekosten moet betalen omdat je blowt,je arts je gaat weigeren, bedrijven/banken/scholen je weigeren, enz.enz.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #23

                  Comment


                    #24
                    Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

                    Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                    Want het is wel zo dat als iemand uit buitenland komt die vaak met meer dan toegestaan is naar huis gaan rijden , en dat wil men voor komen

                    groetjes bella
                    Een buitenlander die de grens overgaat met een kruimel weed is al fout , smokkel heet dat

                    Ajo
                    Ventje
                    Living in Second live for real

                    Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                    Comment


                      #25
                      Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

                      Laatst hier een Duitser met 5 gram op de terugweg vlak voor Duitse grens door een grensoverschrijdend politieteam aangehouden
                      5 gram moest ie inleveren en 500 ! Euro boete

                      Comment


                        #26
                        Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

                        Wat ik zo lees heeft menig lid het toekomstige regeerakkoord / gedoogakkoord nog niet gelezen. Het wordt verplicht voor elke coffeeshop om een pasjessysteem te gebruiken (als deze regel wordt doorgevoerd, dat weten we nog niet). Deze pasjes krijgt men als men meerderjarig is en een nederlandse nationaliteit.

                        Het betreft heel nederland, dus niet alleen de grensstreken. Mocht dit doorgevoerd worden, kunnen jullie belgen zelf niet meer de coffeeshop in. (Of je moet een pasje aan laten vragen op het legitimatie van een nederlandse vriend waar je op lijkt.. maar dat wordt zwaar gestraft en raad ik jullie ten sterkste af). (Beter vraag je dan aan iemand buiten de shop of hij/zij wat mee kan nemen).
                        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                        Comment


                          #27
                          Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

                          Dat er hier cannabisgebruikers zijn die nog meer reglementering met open armen ontvangen, slaat mij met domme verbazing. Veel plezier ermee! Was ook sprake dat je enkel met pinpas kon wiet halen, "zodat anonimiteit helemaal uitgesloten is"... ja dat zal zeker zijn om te zien dat je maar 3g zou halen.

                          Zoals vroeger al gezegd is het nog de vraag of dit wel kan wegens Europese reglementeringen. En ook of Amsterdam de Amerikaanse (en andere) softdrugtoeristen beu is.

                          Als iets hiervan ooit gestemd wordt, is het een de terugkeer van de straatdealers. Wat is nu het minste overlast?

                          Dit was oorspronkelijk een voorstel van de Joep Leerssen en als puur Limburgse maatregel hadden ze er wel mee kunnen scoren - het probleem zou zich verplaatsen. Maar nationaal, da's lachen, we zullen zien...

                          Comment


                            #28
                            Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

                            Voor de Antwerpse havenbaronnen heeft Interscaldis (overigens een voortreffelijk restaurant met 2 Michelinsterren) een helicopterplatform geopend. Immers: pecunia non olet.-geld stinkt niet-. Echter voor onze Vlaamse medeblowers geldt een ander criterium: Quad licet Iovi, non licet bovi. wat de god(en) mag/mogen -de havenbaron(nen) dus- mag/mogen de os(sen) niet -de Vlaamse blowers dus-.
                            Last edited by Xtreme; 5 October 2010, 15:08.

                            Comment


                              #29
                              Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

                              ik heb opzich niets tegen zo een pasje.
                              kan altijd wel op de iligale manier aan men wiet geraken,, maar waarom iligaal als het ook legaal kan..
                              want met zo een pasje, stimuleer je de iligale wiet-handel echt enorm.
                              mijn vraag was gewoon waarom dat NU ineens wel moet en eerst niet? en of het al bestaat of niet.

                              Comment


                                #30
                                Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

                                Tis niet zo dat het met een pasje ineens legaal is, dat blijft t zelfde, met de pasjes kunnen ze controleren wie en hoeveel mensen er in de shop komen, weer een gedeelte van je profielschets, net zoals je zoekresultaten van google, je internetaankopen, voor en afkeuren,inkomsten uitgaven...en het doet me een beetje denken aan discotheken waar men soms mensen weigerd, eigenlijk omdat ze te dronken, of allochtoon, of aggresief uitzien, maar uitsmijters zeiden dan altijd dat je zon pasje moest hebben, was helemaal niet waar maar zo konden ze mensen weigeren
                                en ik hoef gewoon niet in een database van coffeeshopbezoekers dus zal er niet aan meewerken,dan maar zelf kweken ofZo

                                Comment

                                Bezig...
                                X