Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

    Een voorstel mijnerzijds om aan artikel 1 van de grondwet de volgende zin toe te voegen: Iedere volwassene is gerechtigd zelfstandig beslissingen te nemen over zijn of haar levensstijl, tenzij de levensstijl gevaar voor anderen oplevert of kan opleveren.

    Dit zou verder kunnen worden uitgewerkt op het gebied van cannabis in lagere wetgeving. Bijvoorbeeld: het discriminatieverbod van artikel 1 Grondwet is nader uitgewerkt in artikel 137c ev in het Wetboek van Strafrecht. Hierop voortbordurend zou de wetgever het deelnemen aan het verkeer onder invloed van cannabis, net als bij alcohol, strafbaar kunnen stellen. Want, hoe je het ook draait of keert, stoned achter het stuur kruipen is net zo onacceptabel als met drank in je lijf. Ook in het arbeidsrecht zou e.e.a. nader kunnen worden uitgewerkt: een werkgever kan terecht als je herhaaldelijk bezopen op je werk komt de arbeidsovereenkomst ontbinden. Naar mijn oordeel, zou dat ook mogelijk moeten zijn als je stoned op je werk arriveert.
    Last edited by Xtreme; 11 October 2010, 14:32.

    Comment


      #47
      Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

      Goed idee.... Maar kijk daar ga je al je plaatst alcohol in dezelfde categorie met cannabis
      alcohol zorgt een aantoonbare lichamelijke en geestelijke schade...althans bij overmatig gebruik
      cannabis doet dit niet en is zelfs in stat het omgekeerde te doen, maar die onderzoeken daar lezen en horen we niets over...
      Alcohol neemt remmingen weg wat dus de weg vrij maakt voor onverantwoord gedrag...
      Zo las ik laatst een artikel over jongeren die een overval hadden gepleegd op een tankstation, de jongens gameden veel maar een direct verband was niet aantoonbaar. Wel was aantoonbaar hun drugsgebruik. De jongens hadden namelijk voor de overval geblowt.....
      DAMN!!!als ik stoned ben durf ik amper iets te kopen in een druk tankstation, en te betalen bij een cassiere die me para maakt! Laat staan dat ik t wil overvallen!
      Met alcohol achter het stuur ga je sneller onverantwoord rijden, wederom het neemt remmingen weg.
      Bij cannabis achter het stuur is er sprake van een old granny effect...haha je gaat rijden als een omaatje...wat op zich wel gevaarlijk kan zijn...maar goed...in een andere mate als bij alcohol
      alcohol heeft naast dat je het kan drinken alleen de eigenschap steriel te zijn waardoor het goed als ontsmettingsmiddel werkt
      verder het geen enkele medicinale of zelfs functionele toepassingen...
      Dat is bij cannabis wel anders......en wil je daar meer over weten kijk je naar de docu THE bussines behind getting high, of lees je de boeken van Jack herrer of snuffel je Op dit forum
      P'z 1

      vond je toevoeging aan artikel 1 van de grondwet wel dope trouwens
      maar impliceerd toch weer de vermeende schadelijkheid van cannabis die er niet is
      er gaan meer mensen dood aam voedsel, medicatie van dokterlief,alcohol,tabak, pindaallergie! Dan aan cannabis
      0 doden

      ohja en vergeet niet die belachelijke shopprijzen 7 tot 12 euro per gram
      dat is kunstmatige inflatie hoe moeilijker het is om te kweken, of hoe illegaler het is, of des te meer kwekers worden gepakt des te hoger de prijs....which means a looooooot of money en dan heb ik t nog niet eens over de inkomsten van opgerolde kwekers, veilingen van hun auto's Huizen noem maar op....
      Onze prijzen in onze "legale" shop zijn net zo hoog en liggen waarschijnlijk hoger als de prijzen bij de dealers in landen waar het illegaal is
      Last edited by Floeperd; 11 October 2010, 22:27.

      Comment


        #48
        Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

        Hallo Floeperd,

        Als je goed leest staat er nergens dat ik cannabis in de zelfde categorie indeel als alcohol. Er zijn namelijk te veel evidente verschillen. Op een punt bestaat er wel een overeenkomst. Er vindt zowel bij gebruik van alcohol als van cannabis een verandering plaats in de zintuiglijke waarneming. (terzijde dat geldt in dezelfde mate bij designer drugs als bij bepaalde medicijnen). Dit kan invloed hebben op je functioneren. Let wel: ik zeg kan, want niet een ieder reageert nu eenmaal het zelfde. Bijvoorbeeld: de ene drinker wordt vrolijk en de andere agressief. De ene cannabis gebruiker trekt zich terug in zijn eigen gedachtewereld, de andere wordt spraakzaam en ventileert zijn gedachten. Kort gezegd: een ieder reageert op persoonsniveau.
        De wetgever moet ergens een grens stellen in de vorm van een algemeen geldende norm. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat een volwassene, gewend aan drank, met 5 glazen drank op beter rijdt dan een omaatje of opaatje van 80 jaar. Toch kan er geen onderscheid worden gemaakt: er moet nu eenmaal een norm worden gesteld.
        De volzin, waarvan ik voorstelde toe te voegen aan artikel1 van de Grondwet heb ik ontleend aan de Argentijnse grondwet, met dien verstande dat de woorden "of kan opleveren" op een enigszins vrije vertaling berusten. Hierop is de uitspraak/het arrest gebaseerd dat Argentijnen een bepaalde gebruikershoeveelheid voor handen mogen hebben en/of telen.
        Of cannabis schadelijk is (of kan zijn) is een vraagstuk van geheel andere orde. De door mij voorgestelde toevoeging impliceert dat een ieder zijn afweging mag maken hoe zijn leven in te delen.
        Het zelfde geldt voor alcohol.
        Overigens ben ik het volstrekt met je eens dat cannabis niet tot de dood kan leiden en dus op dit onderdeel niet kan worden vergeleken met alcohol en tabak. Wat ik overigens ook niet deed.
        Jack Herrer: "The Emperor wears no clothes" en "Grass" heb ik echt wel gelezen.
        Belachelijke shopprijzen: ook hier is het een kwestie van oorzaak en gevolg. Als je cannabis decriminaliseert dan verdwijnt het illegale circuit en ontstaat er een andere marktwerking. Bijvoorbeeld: een eenvoudig rekensommetje wijst uit dat cannabis voor minder dan 1 euro per gram kan worden geproduceerd. Als het product wordt verkocht voor 2 euro dan is je nettowinst 100 % van de kostprijs/voortbrengingskosten. Omdat er geen evenwicht is in vraag en aanbod is er geen gezonde marktwerking. Deze onbalans wordt mede veroorzaakt door het feit dat de cannabisteelt illegaal is. Niet een ieder is bereid het risicoprofiel te aanvaarden in de vorm van gigaboetes, gevangenisstraf, belastingaanslagen en het ontnemen van het gepresumeerde onrechtmatig verkregen voordeel. Aan elk risico hangt nu eenmaal een prijskaartje. Bijvoorbeeld: een Nederlandse staatsobligatie geeft een rente van zo'n 3 %, omdat de Nederlandse staat (terecht of onterecht) wordt aangemerkt als een solvabele debiteur. Een Griekse staatsobligatie heeft een rente van circa 12 %. Kortom, de belegger/geldverstrekker wil niet alleen een vergoeding voor de tijd dat hij zijn geld te beschikking stelt, maar ook een beloning voor het risico dat hij loopt. Het zelfde geldt voor een professionele wietteler: die wenst een vergoeding voor zijn investering, een vergoeding voor zijn arbeid en een vergoeding voor het risico. Als dat laatste element verdwijnt dan komt de marktwerking beter tot zijn recht.
        Last edited by Xtreme; 12 October 2010, 08:47.

        Comment


          #49
          Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

          ik ben 18+ maar heb een probleem...kom je de shops binnen met een officiele ID-kaart maar waar de chip uit is gevallen??

          grtz

          Comment


            #50
            Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

            Een rijbewijs is ook goed hoor! En een nieuw ID-bewijs kost ook geen vermogen! Dus ik snap je probleem niet, want de oplossing ligt bij je zelf.

            Comment


              #51
              Re: wietpas enkel voor meerderjarige Nederlanders

              ja dat klopt,maar mijn rijbewijs is nog niet binnen... en een nieuw id-bewijs halen kost feitelijk niks,maar zou nuteloos zijn als ik toch binnen kwam zonder chip.
              =)

              Comment

              Bezig...
              X