Goedendag heren van het groene leven jullie zijn vast wel bekent met de Hortilight scrogmaster serie. Nu heb ik de 540w dimbare variant (plurble) plus minus anderhalf jaar geleden gekocht voor 850€. Nu anderhalf jaar later 3 bars verder (kapot) de verkoper (kweekotheek) zegt nu pas dat er tussen haakjes een vieze led is die in serie zit die telkens stuk gaat.(dus een verborgen gebrek) nu heb ik de optie om me lamp naar CHINA te sturen voor 2 maanden voor soldeer werk:') maar geld terug worden ze beetje still. Mijn tip aan jullie begin nooit aan Hortilight en doe geen zaken met Kweekotheek je krijgt er spijt van
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hortilight Led's van de Kweekotheek
Collapse
X
-
Ik zou me niet zo heel druk maken om het opsturen. Jij kan de lamp gewoon opsturen naar kweekotheek en zij zullen deze dan opsturen naar China voor herstel. Echter begrijp ik niet dat ze de lamp niet gewoon zelf repareren daar ze schijnbaar bekend zijn met het probleem. 1 lampje vervangen is veel goedkoper dan een dergelijk product opsturen naar China.
Als consument heb je recht op 2 jaar garantie op elektrische apparatuur. De verkopende partij is verantwoordelijk voor de garantieafwikkeling.
Overigens heeft kweekotheek hun garantie en retourbeleid gewoon op de site staan dus eigenlijk had je dit al kunnen weten. Zie onderstaande (citaat van hun website)
7.2
Indien binnen de door de fabrikant aangegeven garantietermijn het product een gebrek blijkt te vertonen, dan kunt u Kweekotheek schriftelijk (via fax, brief of e-mail) vragen om herstel, vervanging of levering van het ontbrekende of gebrekkige gedeelte van het product.
7.3
Indien u Kweekotheek vraagt om herstel of vervanging van het product, moet u het product aan Kweekotheek terugsturen. Kweekotheek zal het product dan zo spoedig mogelijk na ontvangst, door de fabrikant laten herstellen of vervangen en aan u terugsturen. De kosten van uw retourzending, het vervangen en/of herstellen van het product, en het aan u terugsturen van het product komen voor rekening van Kweekotheek, tenzij aannemelijk is dat het ontbreken van (een deel van) het product dan wel het gebrek aan het product aan u te wijten is of anderszins voor uw rekening en risico is. In dat geval is Kweekotheek niet verplicht het gebrek aan het product te herstellen of het ontbrekende deel toe te voegen aan het product. Kweekotheek zal het product dan in dezelfde toestand aan u terugzenden, als die waarin zij het product van u ontvangen heeft.
- Likes 1
-
[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]
[naam ondernemer of bedrijf]
[adres]
[postcode en plaats]
[plaats, datum] Onderwerp: verzoek tot reparatie of vervanging
Geachte heer of mevrouw,
Op [datum aankoop] kocht ik bij u een [product] voor [prijs] euro. Ik kreeg daarbij garantie. Het gaat om een [merknaam en type]. Helaas voldoet het product niet aan de verwachtingen die ik ervan mag hebben. Met deze brief vraag ik u om een oplossing. Wat is het probleem?
Het product werkt niet goed omdat [beschrijf wat er mis is met het product].
Ik heb [het product] normaal gebruikt. Deze problemen mochten nog niet ontstaan in zo’n korte tijd en voor deze aanschafprijs. Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens de wet heb ik als consument recht op een goed (deugdelijk) product. Daarnaast gaf u ook garantie bij het product. Nu het product een gebrek heeft, bent u verplicht om het product gratis en binnen een redelijke termijn te repareren of te vervangen. Tijdens de garantietermijn geldt een omgekeerde bewijslast. Dit betekent dat als het product kapot gaat tijdens de garantietermijn, het product al niet goed was bij de aankoop. U moet het probleem dan oplossen. Denkt u dat het product toch door mijn schuld kapot ging? Dan moet u dat bewijzen. U kunt deze regels nalezen op www.acm.nl/garantie. Wat verwacht ik van u?
Mijn [product] ging kapot tijdens de garantietermijn. Er is geen bewijs dat het kapot ging door mijn schuld. Daarom heb ik er recht op dat u het probleem oplost. Dat kan op twee manieren: u kunt het product gratis repareren, of u geeft mij een nieuw product. Ik verzoek u vriendelijk om een oplossing te kiezen binnen [noem een redelijke termijn]. Biedt u geen oplossing?
Is gratis reparatie of vervanging binnen deze termijn niet mogelijk? Dan bent u in gebreke en heb ik het recht om de koopovereenkomst te ontbinden. Ik geef het product dan aan u terug. En ik verwacht dat u het aankoopbedrag dan zo snel mogelijk aan mij terugbetaalt.
Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per [e-mail / brief].
Met vriendelijke groet,
[uw naam en handtekening]
- Likes 1
Comment
-
Ja ging de vervanging maar zo makkelijk De stekers van de bars hebben ze niet meer, dus in plaats van een nieuwe moet ik ze iedere keer opsturen zodat stekker geswitcht kan worden. Dan krijg je je nieuwe blurple bar terug met ineens verdacht veel rood in in de leds. dan nog eens het ophangpunt waar ze aan hebben zitten hannesen deze funtioneerd ook niet meer goed. blijkbaar is recht boren ook een hele kunst. En het ergste is ze wisten het van de leds all van te voren, dus een verkoop met verborgen gebreken. Nu zijn er 2 grows zo een stuk minder geworden als had moeten zijn. Zit nu ook weer in week 3.5 met nog maar 360watt erboven bestel nooit wat bij kweekotheek of een product van HortilightYou do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.
Comment
-
Lijkt mij helemaal niet jouw probleem. Als hun niet kunnen herstellen omdat de onderdelen niet meer leverbaar zijn zullen ze moeten overgaan tot geld teruggave met aftrek van de verbruiksperiode. Kosteloos is namelijk niet hetzelfde als gratis
-
Ja hier ben ik mee bezig, maar iedere keer als het over geldteruggave gaat hoor je niks en blijft het ff een tijdje still. All zou ik 50% van me investering erop verliezen graag zelfs want nu is er weer een grow naar de ......
-
-
Nee helaas zijn het de connectoren van de bars zelf. ja ze zijn behulpzaam tot bepaalde hoogte maar snap ook mijn probleem 1 zo bar kost 150€ en in 4 grows 3 kapot (1 jaar) als dat na garantie zo doorgaat kost me die lamp 450 per jaar om alleen te laten functioneren. En het is een gebrek waar ze van wisten voor verkoop aan mij dus ze verzwegen dit gebrek. Ik zou hem nooit gekocht hebben als ik dit wist
Comment
-
Zo zie je maar dat je ze net zo goed zelf uit China kunt halen!
Bedrijven die aan een soort dropshipping doen geven niet of nauwelijks thuis bij garantie dingen.
Comment
-
Mijn 1e lamp de spectrabox werd geleverd met dichte ophangpunten....
na contact met kweekotheek kreeg ik te horen ik het zelf maar moest doorboren.
Nog nooit zon vies laks bedrijf meegemaakt
- Likes 1
Comment
-
Ik bedoelde daar eigenlijk mee dat ze dus ook met jou meedenken. Jij bent verantwoordelijk voor het transport van en naar de winkel net als dat je dat bij een reguliere winkel zou zijn. Dus als je jou €14 in de zak laten houden door toestemming te geven om 2 gaatjes te boren is dat alleen maar in jouw voordeel en kan dat nooit de garantie aantasten. Ten slotte volg je de instructies op van de verkopende partij om verdere schade te voorkomen. Mocht de fabrikant om die reden besluiten de garantie in te trekken dan is dat het probleem van de verkopende partij en zal deze dat met de fabrikant moeten oplossen wat d verkoper dan weer niet ontslaat van zijn verplichtingen naar jou.
Neem van mij aan dat als jij gewoon die brief instuurt met een redelijke termijn van 30 dagen dat zij hierop zeker zullen reageren met een correcte oplossing. Je kan ze zonodig verwijzen naar hun eigen algemene voorwaarden. Lijkt me erg stug dat een verkoper zijn eigen voorwaarden niet naleeft zolang jij dat doet. Of de correcte oplossing helemaal naar jouw wens is kan ik niet voorzien. Snap dat je liever die lamp geen maand kwijt bent maar anderzijds moet je hun wel een redelijke termijn geven voor herstel van eventueel gemaakte fouten. Zou ik de verkopende partij zijn dan zou ik het volgende voorstellen indien je toch aanstuurt op geld teruggave:
Aanschafprijs: €850,00 verwachte levensduur 5 jaar. Datum melding klacht februari 2020. Aankoopdatum juni 2018. Afschrijving per maand: €14,16. 18X€14,16= €254,88 in mindering te brengen op de verkoopprijs. Periodes van geen gebruik door eerdere defecten 2 extra maanden.
Dan zou ik voorstellen om de koop te ontbinden en een terugbetaling van €850,00-254,88-28,32=€566,80 OF indien ik het herstel weliswaar niet binnen 30 dagen maar wel binnen 2 maanden kan uitvoeren overgaan tot herstel en als dat ook niet naar jouw wens is zou ik voorstellen om de defecte onderdelen te leveren tegen inlevering van de oude onderdelen.
Ik ben zelf altijd redelijk een zeurkous als het gaat om online aankopen echter kan ik uit jouw eerder geplaatste mail niet opmaken dat ze onrechtmatig handelen of onwelwillend zijn om tot een oplossing te komen.
Ik heb zelf ook wel eens een klant gehad die een voertuig voor herstel bracht tijdens de garantieperiode. Het defecte onderdeel was tijdelijk niet leverbaar i.v.m. vakantie van de leverancier (veel bedrijven in Italie gaan zomers zes weken dicht). Nu was er een imitatie onderdeel wel direct leverbaar dus stelde ik voor om deze te plaatsen als de klant niet zo lang wilde wachten maar dat wilde de klant niet want zijn product moest volledig origineel blijven (die keuze kan ik op zich nog volgen). Maar hij accepteerde ook niet de langere wachttijd want die vond hij niet redelijk, hij had zijn voertuig gekocht voor dagelijks gebruik was zijn argument.
Hierop heeft deze klant de rechtsbijstand ingeschakeld die een soortgelijke brief als het voorbeeld wat ik stuurde naar mij als bedrijf zond. Hierop heb ik gereageerd wat de argumentatie was en voorgesteld de termijn van zes weken gewoon af te wachten en een vervangend voertuig ter beschikking gesteld mits hij zelf de kosten voor verzekering en afschrijving zou dragen, ten slotte zou hij die kosten ook met zijn eigen voertuig maken. De rechtsbijstand heeft daarop nog gereageerd dat de klant het daar niet mee eens was en graag de koop wenste te ontbinden. Hier ben ik mee akkoord gegaan, ik heb een onafhankelijk expert de dagwaarde laten bepalen en de klant dit als vergoeding uitbetaald na overhandiging van het kentekenbewijs. Hier was de klant uiteraard niet blij mee (dagwaarde van een voertuig is meestal lager dan de verkoopwaarde) maar dit was zo overeengekomen.
De uiteindelijke conclusie was in ieder geval wel dat hij het snelst klaar was geweest als hij de scooter gewoon had laten repareren en dat was ook voor beide partijen de voordeligste oplossing geweest. Nu waren er juridische kosten voor de klant (zijn eigen risico), niet ingecalculeerde afschrijvingskosten, een nog langere behandeltermijn (het hele proces heeft ruim een half jaar geduurd) en een hoop frustratie voor mij want de klant KON niet naar tevredenheid geholpen worden en dat is toch je streven als ondernemer, zoveel mogelijk tevreden klanten.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je soms even je principes opzij moet zetten om SAMEN tot een oplossing te komen om BEIDEN enigszins tevreden te zijn.
-
Wat ze ook nog zouden kunnen doen is €850,00 korting geven bij inlevering van de oude lamp op de aanschaf van een gelijkwaardige lamp. Dan kost het hun in ieder geval niet de marge, ze kunnen dan zelf de keuze maken repareren en verkopen of gewoon weggooien.
-
Of je vraagt of ze hem met deze willen omruilen... kan je in ieder geval aangeven dat je meegedacht hebt....KLIK HIER
- Likes 1
Comment
-
Meestal ben ik met je eens Q. Maar hier gaat het om een gebruikt exemplaar (aangeboden als "refurbished") maar na telefonische info blijkt deze tijdelijk niet leverbaar en zeker niet refurbished te zijn. De verkoper gaf aan dat hij er binnenkort weer 15 heeft omdat een klant van hem gaat upgraden. Op zich niets mis mee maar zoals het aangeboden wordt klopt er niets van. 3 maanden garantie op een product welke verkocht wordt met 2 jaar garantie en slechts 6 maanden oud zou zijn. Ik wilde zo'n lamp bestellen voor een maatje maar hij wil me geen zes maanden garantie geven. Tsja, ik ga geen €500 uitgeven met het idee dat ik er mogelijk niet eens 1 ronde mee kan volbrengen.
-
Voor het eerst. Ik zou een quantum board halen voor hem met lm301b en 660nm rood voor emmerson effect en gewoon dat beetje extra rood 3000k model doet het goed van zaailing tot Uber dikke oogst
-
Ik ben het wel eens met Voor het eerst.
Ik heb 2 spectraboxen, 3x de bloeistand stuk. Opgestuurd en binnen 3 weken gerepareerd retour, alles onder garantie. Dus het bedrijf is op zich wel ok, hun producten dus niet zo is mijn ervaring. Net als Weske en Sebastiaan hebben ervaren
Probeer dit maar eens te doen met een lamp uit China, van Ali. Het zou mij meer vertrouwen geven dat het via kweekotheek retour naar china zou gaan dan dat ik zelf met een vaag chinees bedrijf zit te mailen.
Dat is voor mij ook de reden om bij Greensell te bestellen, goede meedenkende service
en betere producten!"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
"Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
"Ajeto" - Buurman en Buurman
- Likes 1
Comment
Comment