Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Contest Growstar

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Contest Growstar

    Autoflowers lijken me niet echt handig voor een voedingtest en voor 250W is dat ook een beetje jammer (bij 3 a 4 stuks dan).
    Bij autoflowers zit je vast aan een voorbepaalde groeiperiode, dus kan je de voeding ook niet precies geven na 12/12, en qua gewicht zit je ook vast aan het maximum van het soortje, bij 4 AF's zou je met een 250W dus wel iets van 40 gram per plant moeten krijgen voor een normaal resultaat, en dat is voor AF's toch nog best wel wat.

    De eerste ronde in mijn tentje heb ik er net op zitten, ik had helaas een te kleine afzuiger en was niet goed voorbereid voor die plotselinge hitte een tijdje terug waardoor ik erg fluffy toppen kreeg, de planten iets strekten tegen de lampen aan (op zich niet een heel groot probleem als de temperatuur in orde is) en sommige planten iets stil begonnen te staan, dus is het normale gewicht niet echt bekend, maar ik ga uit van zo'n 200 gram tijdens deze voedingstest. Doordat het geen HPS maar een soort TL-licht is duurt het iets langer, maar ik verwacht met de stekken 9 weken bloei te hebben, dus wel mooie, sterke smaakvolle opbrengst om de zoveel tijd.

    Comment


      Re: Contest Growstar

      Oorspronkelijk geplaatst door MarcoPM View Post
      Welke voedingen krijgen we precies? A+B en nog iets of niet?
      En is het gewoon 2 a 4ml gebruiken van de A+B-voeding tot je de EC-waarde bereikt van het kweekschema?
      Ik ben gewend om een kweekschema met milliliters per product te hebben, hoe moet je bij jullie kweekschema rekening houden met het aantal ml C-voeding als je A+B-voeding ook al tussen de 2 en 4ml is?
      Hebben jullie geen echte bijna-einde-van-bloei-booster trouwens? Een PK13/14, Green Sensation of Bloombastic-achtig iets? Of is die C-voeding daar echt genoeg voor?
      Het pakket bestaat uit een wortelstimulator, een protector en een ABC voeding en een ph-
      De ec waardes op het schema zijn richtlijnen die wij hanteren, en je gebruikt van de A de B en de C evenveel dus altijd bij 100 ml van alle drie. De C zien wij als booster, en is echt goed genoeg (vinden wij), oordeel zelf dus daar kan je mee experimenteren door die iets meer mee te geven als de AB voeding maar dat is aan jullie natuurlijk. We vertrouwen erop dat we mooie tests tegemoet gaan zien.

      Comment


        Re: Contest Growstar

        Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
        Ik heb grow in pm om lijst met instructies gevraagd, lijkt me voor iedereen lijk dat we 10 gelijkaardige verslagen maken die lekker makkelijk te vergelijken zijn....

        Haaa,
        Makkelijk vergelijken met mij erbij??????????????

        We zullen zien.


        Alaaf, HJM
        Lijst met instructies? Sorry die heb ik even gemist dan denk ik, maar we zullen nog het een en ander toesturen omtrend wat we fijn zouden vinden om terug te zien in het kweekverslag. Betreft een eerder vraag van je er is inderdaad Ca en Mg aanwezig en dus voor ieder medium te gebruiken.Het kaliwaterglas wat je nu gebruikt ken ik niet maar ben benieuwd wat je van onze protector vindt.

        Comment


          Re: Contest Growstar

          Oke, top . Ik meen me te herinneren dat ik ergens las dat die C-voeding ook enzymen erin had, maar nu ik het nakijk vind ik het nergens terug.
          Heb ik me dat nou verbeeld of niet?

          Comment


            Re: Contest Growstar

            Zitten meerdere ingredienten inderdaad niet zolas je op de site kan lezen, en wat extras het geheim van de smit he haha Maar je hebt gelijk hoor
            Last edited by Growstar; 31 May 2011, 19:25.

            Comment


              Re: Contest Growstar

              "Ik heb grow in pm om lijst met instructies gevraagd, lijkt me voor iedereen lijk dat we 10 gelijkaardige verslagen maken die lekker makkelijk te vergelijken zijn...."

              Was een citaat van eefenkevin.

              Op jullie site vond ik dat er in Protector siliciumzuur oligomeren, Borium, Kalium en water zit. Over kaliwaterglas (kalimetasilicaat) vind je hier meer: http://www.blgg.nl/sites/nmi/nl/nmi....ort%201361.pdf

              Ik vermoed dan ook dat Protector Kalimetasilicaat, boorzuur en hulpstoffen (wellicht uitvloeiers) bevat. Niks mis mee dus. Zou zo uit de tomaten kwekers wereld kunnen komen
              Dat in de basis voeding ook Ca en Mg zit, is iets wat ik al jaren tegen de div. fabrikanten roep dat ze dat standaart moeten doen.

              Omdat wij vaak met kleine potvolumes werken is de standaart 2kg/m2 magnesiapoederkalk die in RHP potgronden zit, te snel opgebruikt.
              Ca en Mg standaart toevoegen is dus slim, en maakt het overbodig om allerlei verschillende meststoffen in voorraad te moeten hebben.
              Nog handiger was het geweest om de Ca in chelaat vorm toe te passen, dan was het niet nodig geweest de basis voeding in A & B op te splitsen
              Zoiets als B'Cuzz Premium Plant Powder Hydro of zo. A & B bak systemen komen uit de glastuinbouw, en zijn voor Jan de amateur eigenlijk niet zo handig.

              Maar..............We gaan er het beste van maken.

              Greetz, HJM
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                Re: Contest Growstar

                mja ik weet het maar zoals gezegd is het echt uit noodzaak dat er eerst AF's moeten komen... (weedpas breda)
                maar indien gewenst zet ik twee gewone haze ipv AF haze...
                en pak 250watt omdat 400 te warm werd zelfs met cooltube... :s
                en in men nieuw huis komt met kelderverluchting onder het raam van de buurman dus...
                in november begin ik normaal kweek met 400 terug of als ruimte dan al wat hoger is (ga stukje vloer eruit halen) mss zelfs 600watt
                maar ik schik me wel wat naar GS zijn wensen

                Comment


                  Re: Contest Growstar

                  Waarom neem je geen makkelijk soortje als Santa Maria?
                  Haze is nou niet echt makkelijk. Zeker als het warm wordt is de EC snel te hoog.
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    Re: Contest Growstar

                    Autoflowers betekenen niet per se een snellere oogst he...
                    Een ronde met PP-stekken gaat sneller dan autoflowers, autoflowers heb je binnen echt weinig aan als je er een beetje verstand van hebt.
                    En zoals JHM zegt kan je beter een makkelijk soortje doen dan Haze.

                    Comment


                      Re: Contest Growstar

                      heb buiten santa's en mama mia's staan, binnen nu 3 skunks (2 white en 1 super)
                      En pp stekken... stekken verkopen is illegaal en vindt er dus geen :s en kga ni bij mensen proberen om er af te bedelen... wil niemand storen
                      Kzou ook de skunks al kunnen laten bloeien maar omdat die het zo moeilijk hadden buiten hebben die binnen nog net ietsje langer nodig denk ik...
                      Mss een idee om nog snel gwn paar PP of bigbud zaadjes te planten en dan gwn binnen 2 maand bloei?
                      En haze voor af en toe is speciaal smaakje te hebben, in de winter gaat het door de tempschommelingen al helemaal ni lukken om haze groot te brengen, buiten teveel insecten dus moet maar binnen dan
                      kan wel me hok in 2 delen.... groei en bloeihok, groeien onder TL's en spaarlampen en bloeien onder de HPS....
                      kzou het allemaal uit willen proberen maar moet er tijd en ruimte voor hebben e
                      dus goeie raad is altijd welkom!!
                      Ik hoop dat men buitenplanten voor de 'jaaropbrengst' gaan zorgen zodat ik binnen de specialere dingen kan kweken..
                      maar zoals gezegd ik pas mij aan aan de wensen van GS voor de eerste kweek

                      Comment


                        Re: Contest Growstar

                        Voor de test is het leuk als je met zaad begint. Of maak wat stek van je Santa Maria, als je die toch hebt.

                        En anders doneer ik je wel "spectaculaire" zaden

                        Greetz, HJM
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment


                          Re: Contest Growstar

                          hmz nog nooit stekken genomen eigelijk :$
                          wil het wel es proberen zal es moeten kijken naar youtube handleidingkje
                          zaden natuurlijk altijd welkom
                          kheb van men santa's mss 1 mannetje staan, als ik die kruis met men mama mia's heb ik dan mama maria's? :p

                          Comment


                            Re: Contest Growstar

                            Van de Mama Mia wil ik beslist zaden hebben Zeker weten.

                            Pm je adres maar, dan stuur ik je wat zaden. Dat geld trouwens voor elke uitverkorene van deze test. (om het eerlijk te houden)

                            Stekken, en zeker van Santa is erg simpel. Haal stekpoeder bij het tuincentrum en wat zaai/stekgrond. (al gebruik ik Jiffy7)

                            Snij een top van de plant met 3 paar bladeren, snij (met een breekmesje) vlak onder een bladpaar(knoop) de steel schuin af.
                            (onder een knoop snijden is bij veel soorten niet echt nodig, maar bij lastige soorten wel. Bij een knoop hopen de hormonen die in de groeipunt gemaak worden zich wat op, en die zetten de wortel groei aan)
                            Verwijder met het mes de bladeren vlak aan de steel waar deze in de grond komt.
                            Verder helpt het een overdaad aan blad te verwijderen om de verdamping te remmen.
                            Steek nu 2-3 cm in de stekpoeder en prik een gaatje voor in de stekgrond en doe de stek in de grond en druk het wat aan.
                            Een zaai/kweek bakje van Hortilux is wel handig. Anders een boterhamzakje er over.

                            Pfffffffffffffffff, opschrijven wat je al je leven lang doet is lastig

                            Greetz, HJM
                            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                            Comment


                              Re: Contest Growstar

                              we willen 600 watters zien in de zomer,en ondanks de hitte flinke oogsten

                              Comment


                                Re: Contest Growstar

                                Jehaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
                                chill and good vibes grtzzz B2

                                Comment

                                Bezig...
                                X