[youtube:3i9vi0j7]http://www.youtube.com/watch?v=NKmjYfyG3_E[/youtube:3i9vi0j7]
Zoals het onderwerp doet vermoeden, ik ga eens proberen op rijstcakejes.
Geen growkits meer.
Ik ga mijn kennis qua paddo's wat uitbreiden en deze graag met jullie delen.
Na dit project ga ik sporen laten vallen op een agar media.
Kijk maar mee hoe ik te werk ga vandaag:
De starterskit van Azarius!
Maak vier gaatjes in het deksel van de potjes. Dit mogen ook confituurpotten zijn of whatever he
We mengen de vermucilite en de rijstpoeder goed samen en voegen dan pas water toe.
Het substraat mag goed vochtig zijn, maar zeker niet TE vochtig
We vullen de potjes met het substraat en sterilliseren het. Ik heb er gewoon een dubbele laag alminiumfolie grond gedaan
Ik heb geen snelkookpan dus ik sterilliseer een half uur langer in een gewone afsluitbare pot.
Ik heb er 2 ijzeren platen onder gezet en een klein bord. Daarop heb ik de potjes gezet met langs opzij nog stalen plaatjes. Om te voorkomen dat de potjes tegen de wand komen.
Wanneer alles verlopen is volgens plan en wanneer het substraat afgekoeld is....eerste keer dat ik zelf sporen inspuit he
Zoals het onderwerp doet vermoeden, ik ga eens proberen op rijstcakejes.
Geen growkits meer.
Ik ga mijn kennis qua paddo's wat uitbreiden en deze graag met jullie delen.
Na dit project ga ik sporen laten vallen op een agar media.
Kijk maar mee hoe ik te werk ga vandaag:
De starterskit van Azarius!
Maak vier gaatjes in het deksel van de potjes. Dit mogen ook confituurpotten zijn of whatever he
We mengen de vermucilite en de rijstpoeder goed samen en voegen dan pas water toe.
Het substraat mag goed vochtig zijn, maar zeker niet TE vochtig
We vullen de potjes met het substraat en sterilliseren het. Ik heb er gewoon een dubbele laag alminiumfolie grond gedaan
Ik heb geen snelkookpan dus ik sterilliseer een half uur langer in een gewone afsluitbare pot.
Ik heb er 2 ijzeren platen onder gezet en een klein bord. Daarop heb ik de potjes gezet met langs opzij nog stalen plaatjes. Om te voorkomen dat de potjes tegen de wand komen.
Wanneer alles verlopen is volgens plan en wanneer het substraat afgekoeld is....eerste keer dat ik zelf sporen inspuit he
Comment