Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bladproblemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bladproblemen

    Korting op 420shop
    Hallo, ik heb nu al een aantal maal hetzelfde probleem ondervonden maar ik kom na veel uitproberen en het raadplegen van fora er niet achter welk probleem er speelt. Ik vermoed een tekort van iets maar weet niet welke en welk product ik zou kunnen toevoegen. Ik heb verschillende soorten aarde gebruikt, voeg perliet toe en heb een Marshydro ts1000. Ik gebruik als voeding Plagron terra met pure zym, power roots, sugar royal, pk 13-14 en ik heb zelfs bionova n27 geprobeerd. Eerst volgens schema en later in meer of mindere mate.
    Wie weet wat er speelt en wat ik eventueel moet toevoegen.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Lijkt een teveel aan kalk toegevoegd?
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


      #3
      Hoe kan je ergens een tekort van hebben als je ziet wat je allemaal geeft?

      Start gewoon basic met goede aarde , kleinbeetje groei voeding en later bloei voeding.

      Voor nu zou ik wat bacterial ( No Mercy ) voeden die kunnen disbalans opheffen.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Misschien effe de ph meter calibreren..

      • PH donner
        PH donner commented
        Editing a comment
        Dat is BS repel

        Met bio kweek kan je on af gezuurd water geven.
        Het bodem leven regelt het allemaal zelf.
        Bacteriën brengen het weer in balans.
        Geloof me . Hoe denk je dat ons drinkwater weer drinkbaar voor ons wordt gemaakt??

        Juist dat dus

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Als het niet aan de voeding ligt kan het aan de ph liggen hè.

      #4
      Bedankt voor jullie reacties, ik heb in elk geval geen kalk gegeven maar probeerde aan te geven dat ik al veel gespeeld heb met de hoeveelheid aan voeding, van niets tot volgens schema van Plagron (max EC 20) ook heb ik verschillende soorten aarde uit geprobeerd (nadat mijn leverancier moest sluiten van de gemeente) probleem is telkens hetzelfde, bij light-mix wel eerder dan nu. De eerste tekenen onstaan na 2 tot 4 weken en begint met een vlekje tussen de nerven waarna binnen enkele dagen meerdere bladeren problemen vertonen, groei remt af en vooral de hogere fan leaves sterven af.
      Ik dacht aan een tekort van bv ijzer of magnesium. Mijn voeding water was altijd een ph tussen 6 en 6,5, maar een te lage waarde opbouw in de aarde kan ik niet helemaal uitsluiten. Ik geef sinds kort pas meer water dan mijn textiel potten aan kunnen zodat ik het overschot ook kan meten.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Hmmm, misschien eens kiesseriet aan je grond toevoegen of gewoon flesje calmag regelen.

      #5
      Het lijkt erop dat calmag het probleem oplost. De eerste tekenen zijn in elk geval positief, bedankt

      Comment

      Bezig...
      X