Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

9 kweken, en altijd rotten mijn toppen weg

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    warme gebruikte lucht met zo min mogelijk slang en bochten naar buiten toe,dan gaat de lv in de kamer als het goed is niet omhoog.mini maxi meter kopen digitaal en kijken wat de temperatuur en lv in je tent doet.En wat para kweker zegt je moet ze toppen.Zelf een keer echt super mooie bubbeltoppen gehad,maar helaas veel rot,gelukkig alleen de hoofd toppen.Drogen moet je bij 20 graden doen en lage lv.Dus klein kacheltje in je hok tijdens het drogen.En natuurlijk eerst de kamer schimmelvrij maken,ligt er vloerbedekking dan zou ik dat ook voor zeil vervangen.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • TegridyFarms
      TegridyFarms commented
      Editing a comment
      Oke ik zal zo min mogelijk bochten proberen te maken wanneer ik de nieuwe aansluit, tijdens deze kweken zaten er 2 bochten in de slang. Toppen is iets die ik idd meer had moeten doen, ik deed het maar niet bij de hoofdtoppen omdat ik ernaar uitkeek om dikke toppen te kweken hihi. Achteraf gezien niet zo slim natuurlijk. Er ligt geen vloerbedekking, is een blote houten vloer.

    #17
    Een update ivm die mogelijke zwarte schimmel, ja hoor zwarte vlekken gevonden... zie foto. Het was al zo ver dat de verf eraf kwam. Het was wel beperkt in de zin dat het niet de ganse muur is. Maar zal wel geholpen hebben in oogsten te verkloten. M'n tent stond er 2 meter vandaan en ik droogde in dezelfde kamer...

    20241017_015434.jpg



    Desondanks die zwarte schimmel ben ik zeker dat het niet enkel aan dat lag. Ik zal sws alles die genoemd is aanpassen die ik kan aanpassen, intussen al een sterkere afzuiging gevonden, => https://www.grow-dutch.com/nl/buisve...roller-80.html op aanraden van @parakweker​ ivm de m³/h.
    Deze is wel een beetje overkill maar hij is verstelbaar, dus die moet niet constant op 800m³/ draaien. Kacheltje zal ik bij de mediamarkt gaan halen.

    ​@Bobledsgrow​ Zal hier hetzelfde doen wat je beschrijft ben vandaag al achter de HG de geweest. Wat je zegt ivm die muffe wiet is zo goed als dezelfde als bij mij, zeker die smerige muffe kut geur maar toch nog mooi uitziende toppen.

    Heb er dankzij jullie weer zin in gekregen gewoon door het feit dat ik tenminste iets kan proberen, want ik wist zelf niet meer wat nog anders gedaan. Heb wel wat werk ivm dat vochtprobleem op te lossen, die buitenmuur waar die schimmel zit zal in de toekomst geïnjecteerd moeten worden om dat vocht tegen te houden, want buiten zit er een barst en een scheur in de achtergevel. Tussentijd zal ik die kamer niet meer gebruiken om m'n tent op te zetten want ik wil het risico niet meer lopen.

    De muur zal wel behandeld worden zoals Bobledsgrow zij, maar omdat het probleem eigenlijk aan de buitenkant ligt zal dat enkel tijdelijk helpen. Zal wel moeten zoeken waar ik die tent neerzet want veel ruimte is er hier niet, nuja dat zal ik wel uitzoeken.



    mgb.jpg Mijn kweektent, lamp en al de rest ligt op stock en de motivatie was weg om nog 4 grote sativa planten te kweken... maar ik kon het toch niet laten om de minigrow van onder het stof te halen en een zaadje te ontkiemen , intussen is ze 12 dagen oud. Sinds ik weet dat die kamer zwarte schimmel heeft heb ik de minigrow verplaatst want deze stond in dezelfde kamer.

    Eenmaal ik alles op poten en ontvangen heb, nieuwe afzuiging, kachel, nieuwe plaats voor de tent enz... zal ik hier opnieuw een kweekverslag bij houden

    Nogmaal bedankt voor de vele hulp en tips volgende kweek geen schimmel/bacterie (hoop ik )

    Attached Files

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Nou laten we hopen dat dat de oorzaak was van alle ellende.

      Succes en veel plezier met je kweek!

    • TegridyFarms
      TegridyFarms commented
      Editing a comment
      Babz Ik hoop het ook, bedankt!
Bezig...
X