Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

3x autoflower Gorilla Glue

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

3x autoflower Gorilla Glue

Korting op 420shop
    Ik heb ik mijn tent 3x een autoflower Gorilla glue zijn alle 3 tegelijk ontkiemt en naar hun eindpot gegaan.
    staan heel de tijd op 18 6
    IMG_2119.jpg
    Nu zijn er 2 die al 3 weken in de bloei staan de 3e nog geen bloeihaartje te zien.
    IMG_2120.jpg
    Blijft ook iets achter en bladkleur is heel anders
    Zou het kunnen dat er perongeluk een feminised zaadje tussen zit ze komen uit 1 verpakking.
    Of zou het stress kunnen zijn
    IMG_2120.jpg IMG_2121.jpg IMG_2122.jpg

Ander phenotype hopelijk, water en stikstof/calmag dingen zorgen ook voor mooier groen of niet.

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Lr2 heeft een auto gemaakt met 8 weken groei.

Dus langer dan 8 word het niet bij een auto, maar eerder 6 bij de zaadboer.

• Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Ik vermoed ook een andere pheno
      Met een langere late bloeitijd
      Of je hebt er toch een fotoperiode tussen die onstaan is door een resensief gen
      Kleine uitleg
      Als 1 van de voorouders een fotoperiode is
      En ze hebben veredeld naar autoflower
      Dan veredelen ze dat de autoflower gen dominant is
      Toch kan er een enkele met een resensiefgen uit komen (genen van de fotoperiodevoorouder)
      Dus het is zeker mogelijk

Geen balzakken aan de stam mag ik hopen?

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Ik heb contact opgenomen met the Dutch headshop het is van hun huismerk.
      Die vinden t gek maar geven verder nog geen concreet antwoord eerst bestelnummer komen er op terug
      Ik heb haar voor t licht uit ging nog ff goed bekeken.
      Ze heeft wel oude voorbloei verschijnselen op de stam maar balzakken nee
      Ik dacht zolang ze verder nog geen echte bloei laat zien snel alle takken getopt.
      Als ze onder dit lichtschema niet in de bloei gaat hou ik ze klein en zet ik ze de volgende ronde in de bloei in de minigrow.

Lr2 heeft een auto gemaakt met 8 weken groei.
    In april gezaaid, juli de bloei ingezet. Dus rond de 10 weken.

Voor zo ver ik weet zijn er een aantal varianten van Autoflower genen;
    a) De klassieke variant van de lowryder genetics (dweggroei, sterk verzwakte groeipotentie; circa 14-30 groeidagen) die is recessief.
    a) De klassieke variant van de lowryder genetica (korte groei; circa 25-30 dagen) die is recessief.
    b) De niet-klassieke variant van de wilde ruderalis genetica (soms dweggroei, korte groei; 25-50 dagen) die is recessief.
    c) De niet-klassieke variant van de wilde ruderalis genetica (geen dweggroei, lange groei; 50-85 dagen) die is semi-recessief -> dat is degene die ik gebruik omdat deze fotoplanten eerder en korter laat bloeien.

In een klassiek kruisingsschema zal uit AF x AF altijd AF moeten komen, want die hebben dubbel recessief. Maar planten zijn de makkelijkste niet; er zijn combinaties van 3 of meer mogelijk, dan krijg je AF, AF, FOTO als genetische opmaak en dan zal er dus semi-spontane bloei zijn, maar mogelijk wel pas na een X-aantal weken. Deze planten kun je vaak niet "dwingen" om te gaan bloeien met een 12/12 lichtschema omdat de AF-groei signalen te sterk zijn om de FOTO genen tot uiting te laten komen.

Kleine uitleg
    Als 1 van de voorouders een fotoperiode is
    En ze hebben veredeld naar autoflower
    Dan veredelen ze dat de autoflower gen dominant is
    Toch kan er een enkele met een resensiefgen uit komen (genen van de fotoperiodevoorouder)
    Dus het is zeker mogelijk​
    Dit is incorrect. Als een van de voorouders fotoperiode is, dan krijg je F. F is dominant, altijd. Over alles.
    Autoflower noemen we voor dit voorbeeld kleine f.
    FF x ff -> Ff, fF, Ff en fF. Deze hebben alle 4 recessief autoflower. Ze hebben alle 4 dominant Foto. Dus alle planten zullen zich gedragen als foto.
    Kruis je die door, dan krijg je de volgende vergelijking:
    Ff x fF -> ff, FF, fF, Ff.
    1/4e is dus volledig autoflower. 1/4e is volledig foto. 2/4e is recessief autoflower en dominant foto. Dus 3/4e van de planten zullen zich gedragen als foto. Dus 1/4e van de planten zullen zich gedragen als auto.
    Kruis je die [ff] door, dan krijg je de volgende vergelijking:
    ff x ff -> ff, ff, ff, ff.
    Die zijn 100% autoflower. Dat is wat de zadenboer zou moeten verkopen.. Maar cannabis kent een inteeltdepressie, wat betekent dat als je dezelfde soorten met zichzelf blijft kruisen, dat de nakomelingen zwak zijn. In eerdere generaties is dat niet zo. Die zijn juist heel sterk.
    Een slimme zadenboer gooit wat andere genetica met dezelfde combinaties in de mix, om te voorkomen dat er inteeltdepressie ontstaat. Bijvoorbeeld door twee dezelfde zadenlijnen, naast elkaar op te kweken maar niet met elkaar te kruisen totdat ff bereikt is. Omdat genencombinaties redelijk random zijn, kun je op die manier zorgen dat je de inteeltdepressie weet te vermijden.

Pollen zijn bovendien zo klein, dat als de teler in Nederland zaden heeft gemaakt zonder inlaatfilter, dat het mogelijk is dat er industriele hennep doorheen zit omdat Nederland daar een flink aantal hectare van plant elk jaar. Die bloeit afhankelijk van het type, maar die kan wel flink roet in het eten gooien van een zadenmaker.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Zo dat is een mooie tijd voor de bloei ingaat.

Heel erg bedankt hoor super interessante stof
      Het is een gorilla glue gekruist met ruderalis en blijft volgens zadenboer onder 1 mtr en zou haar levenscyclus in 9 tot 10 weken volbrengen lijkt mij dan een A variant

Begrijp dat ik de bloei als nog kan verwachten toch? Maar ook de kans op een foto

Zo dat is een mooie tijd voor de bloei ingaat.

Heel erg bedankt hoor super interessante stof
    Het is een gorilla glue gekruist met ruderalis en blijft volgens zadenboer onder 1 mtr en zou haar levenscyclus in 9 tot 10 weken volbrengen lijkt mij dan een A variant

Begrijp dat ik de bloei als nog kan verwachten toch? Maar ook de kans op een foto​
    Verkopers maken het verhaal soms wel mooier dan het is, dus ik zou eerder een 'the proof is in the pudding' hanteren; wat je ziet is wat je hebt. Ik denk dat als 3/4e van je planten zich gedraagt als autoflower, dat die 4e dan een foto of semi auto is.
    Die bloei kun je niet forceren meestal, maar je kunt eventueel wel je klok verzetten naar 16 of 15 lichturen en 8 of 9 donker uren. Mijn foto's gaan op dat moment in bloei, meestal is dat midden augustus buiten.
    Over de hele linie krijg je dan wat minder opbrengst, maar je geeft ook minder uit aan stroom en je laatste plant kan dan mooi met de rest meekomen zonder al te lange vertraging. Dan voorkom je dat je een maand of twee de tent moet draaien met slechts 1 plant. Da's namelijk ook redelijk prijzig.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Dank je wel LR2 Ik heb het schema naar 16-8 gezet.
      De plant loopt flink achter heb al haar takken getopt en zo gevormd dat ze straks in de mgb kan af bloeien
      IMG_2131.jpg
      Attached Files

Comment

• stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Het is ind hier mooi groen aan de overkant he πŸ˜ƒ

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        stafford zekers Buurman

Deze foto’s geven t iets beter weer.
      IMG_2136.jpg IMG_2135.jpg
      Wel iets van voor bloei verschijnselen op de stam
      We gaan t zien vandaag gaat het 16-8 schema in

Comment

Ondertussen zijn de 2 in bloei flinke stappen aan t maken.
        Zitten over een week op 90 dagen boven de grond met volwassen blad.
        IMG_2145.jpg
        Heb de niet bloeiende uit de tent gehaald en in n donkere kamer gezet morgen krijgt ze n ander plekje ( misschien).
        Zit nog weinig verandering qua bloei in. Hoop dat dit haar aanzet.
        Maar nu hebben de andere 2 wel weer wat meer ruimte.
        IMG_2144.jpg
        Heb ondertussen 2 nieuwe zaadjes in de propagator voor n volgende ronde.
        Ben er wel achter dat als ik goed het scrog netje gebruik de tent vol genoeg komt met 2 planten.
        Kan ik mooi overal bij en alles goed zien

Comment

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Maak anders even een verslagje aan onder kweekverslagen, dan is je kweekje wat makkelijker te vinden. 😊

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          Babz Nee joh dit was n vraagstukje maar de 3e bloeit nog niet de andere zijn bijna klaar en als t goed is zijn de strawberry en Gorilla dan zo ver om naar deze tent te gaan.
          Maar zal het af bloeien en de opbrengst van deze wel in dat verslag douwen πŸ‘πŸ»
      Bezig...
      X