Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Door welk beestje komt dit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Door welk beestje komt dit?

Korting op 420shop

thx!

Edit: op mijn jong peperplantje zie ik nu ook draadjes, en een paar recente gaatjes in blaadjes, waarschijnlijk zelfde oorzaak? Staat wel 30-40m verwijderd van de anderen
    (foto)
    Attached Files
    Last edited by Appleton; 12 June 2018, 07:57.

Op de 7e foto zie je de oorzaak van alle draadjes: Gewone spinnen.
    Verder zie ik slakken- of rupsenschade, een cicade op foto 6, mineervlieglarve in het blad op foto1, en plantjes met vervormingen als op foto 5 die vanaf het begin al zo zijn zit volgens mij in het zaad; Mongooltjes noem ik dat.
    Beestjes hebben een voorkeur voor verzwakte plantjes, of als er bijvoorbeeld geen keuze is voor ze, als er geen andere plantjes vlakbij staan, dan komen ze allemaal op jouw snacks af.

Spinnetjes doen geen kwaad. Ze vangen en eten andere beestjes, dus dat is eigenlijk wel een voordeel.
    Als het te gek wordt kan je ze uit je plant halen en ergens anders neerzetten, of onder controle houden, bijv. eentje laten zitten en de rest weg.
    Cicades doe je niks tegen, die springen en vliegen alle kanten op.
    Rupsen haal je met de hand uit de planten, en slakken probeer je te voorkomen met korrels of biervallen.
    Mineervlieglarve kun je met een speld uit het blad wippen.
    Ze zitten aan de breedste kant van de gangen in het blad, omdat ze steeds dikker worden tijdens het graven en eten

Neemolie werkt ook preventief tegen de eerste plagen tijdens het buitenseizoen.
    Je hoeft ze daar niet mee te raken, zoals met bijna alle andere middeltjes, maar het zorgt ervoor dat het blad van de plant een vies smaakje krijgt voor de beestjes.
    Ze zullen dan liever een ander onbehandeld plantje kiezen als dat in de buurt staat. Het ruikt ook niet zo lekker trouwens
    Als je dat wekelijks nevelt zolang ze in de groei zijn, voorkom je wel het een en ander.
    Helemaal zonder wordt het nooit, dan moet je binnen gaan kweken, en zelfs dan presteren sommigen het om een hok vol beestjes te fokken.

sry, weer een lang verhaal, mja, zo gaat dat 's ochtends, met een bakkie koffie erbij
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      nou wil ik dat toch weer eens vragen, waar haal je neemolie het beste/goedkoopste?

• QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Kijk bijvoorbeeld eens op berivita.com
      Dat is een heel uitgebreide site met allerlei handige en minder bekende hulpmiddeltjes.

Attached Files

Comment

Als je kijkt naar het meest linkse blad. Daar zie je allemaal gangen, die beginnen aan de rand. Daar gaat de larve naar binnnen en vreet zich steeds dikker. Je vindt de larve aan het einde aan de breedste deel. Daar kun je de larve eruit wippen met een naald aan de onderkant van het blad.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Bezig...
      X