Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Tekort of juist overschot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tekort of juist overschot?

    Korting op 420shop
    Hallo medeleden,

    Ik heb een vraagje over wat er aan de hand is met de plant (Fast Bud Outdoor). Ze groeien voor m'n gevoel vrij goed maar vertonen sinds kort wat bladproblemen. Weet iemand misschien wat het probleem is?

    Verder heb ik bij een andere plant last van vraat, nu denk ik dat dit door pissebedden is (laatst 's avonds er 2/3 op de bladeren betrapt), wat zou ik hieraan kunnen doen?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Geen tekort en geen overschot aan voeding, alleen wat beestjes dat is normaal buiten.

    Pissebedden zijn kreeftachtigen.
    Als die rond je plant lopen is het te nat, ze zoeken altijd vochtige plekken op bijv onder de potten.

    Je tuintje even aanvegen helpt al veel.
    Ook onder de potten.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • timvdd
      timvdd commented
      Editing a comment
      Dankjewel! Is het handig om dan de blaadjes die aangetast zijn eraf te halen? Of alleen de bruine/gekrulde plekken af te knipper/scheuren?

    • Anthony997
      Anthony997 commented
      Editing a comment
      ik haal mijn bladeren er af die hard zijn aangetast....je moet wel zorgen dat je plant genoeg bladeren heeft.

    #3
    Bladeren laat je het beste hangen tot ze vanzelf afvallen. Het blijven voedselvoorraadjes voor je plant en als de plant ze zelf afstoot heb je geen wonden die weer toegang geven voor schimmels en andere ziektes.

    Als je ongedierte hebt verplaatst deze zich weer naar de gezonde bladen in plaats van op het aangetaste blad te blijven zitten.

    Ik zou ook de losse bladeren uit je pot opruimen, dat trekt ook ongedierte aan. Hoe schoner de keuken hoe lekkerder het eten moet je naar denken

    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #4
      Vliegenlint rond je stam, dan blijven ze daaraan plakken als ze naar boven lopen.
      Iets wat rot is ergens anders neerleggen een halve appel of aardappel. Biet, radijs of aardbei, ze lusten het allemaal en gaan dan daarin zitten. Iedere dag even optillen en je vangst eruit tikken en verplaatsen/vernietigen.
      Losliggende tegels, en stukken hout opruimen. Daar zitten ze onder en tussen.
      Last edited by Ongeldig; 6 July 2018, 19:33. Reden: Blad pas opruimen wanneer het vanzelf afvalt (of wanneer het gaat rotten door verdordheid en vochtigheid plus temp., met dit weer geen sprake van enkel bij eind bloei in sept/okt)
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment

      Bezig...
      X