Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen
Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw
Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen
Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw
Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder
Herken het beest
Collapse
X
-
Bedankt voor je reactie -) .. Heb ik gedaan en hij lijkt wel wat op een cycade .. Beetje een sprinkhaan achtig iets .. Ik ben nu 2 weken met een hotbox aan de gang - ook preventief tegen andere beestjes .. Heeft iemand daar nog gedachten over of ervaring mee ?Last edited by QnQ; 27 February 2019, 09:50.
Comment
-
Je bedoelt een zwavelverdamper ?
Ik gebruik die eigenlijk alleen rond oud-en-nieuw omdat die zwavelgeur niet gefilterd wordt door een koolstoffilter.
Anders gaan ze vragen stellen als de hele omgeving van m'n huis naar zwavel ruikt.
Of het echt helpt, idunno...
Een Cicade is wel een stuk groter, 1-1.5cm.
Thrips is 1-3mm
Comment
-
Ja klopt een zwavelverdamper idd .. Rare vraag dan wellicht maar wat gooi je erin dan ? Ik doe er de standaard gele korrels in die er bij zitten maar ik vind het helemaal niet ruiken naar buskruit oid .. Troep slaat wel op je longen als je je neus boven het bakje houdt maar verder niet echt .. Of gebruik jij ander zwavel ?
Dan is het waarschijnlijk ook geen cicade .. Pokkezooi .. Ik zal morgen meer foto’s posten ..
-
-
Roofmijt is gewoon de juiste oplossing, 1000 stuks is ruim genoeg voor een gewone hobbykweek.
Ga intussen vast proberen zo veel mogelijk eraf te stofzuigen, grote frisdrankfles- bodem eruit snijden- stofzuiger op de laagste stand
met de dunne kant van de fles verbinden en zo die fles over elke top zetten,
tot je roofmijt binnen is zo vaak als het lukt stofzuigen.
goede foto van spint ; https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...34#post1388334Last edited by misty; 28 February 2019, 17:39.
Comment
-
Mee eens. Ik heb 1x tripsen succesvol bestreden met roofmijten van biobestrijding.nl geloof ik. Ik was er op tijd bij, en ik heb een grote hoeveelheid ingezet. De partij mijten had ik verdeeld over 2 aanvalsgolven.
Geweldig om te zien hoe de mijten op rooftocht gingen!
Na de oogst de tent HEEL goed schoongemaakt en sindsdien geen trips ofzo meer gezien. Nu alleen nog die $$%^%$# varenrouwmug.
Die tip met die fles is erg goed!!!
-
Dat van die fles vind ik een slim idee ! Dank daarvoor ..
ik heb gister met bayern spint bestrijding de planten behandeld (ja dat is als vloeken in de kerk maar ze staan net in de bloei dus dat spoelt nog ruimschoots weg) en vandaag komt de roofmijt binnen dus morgen zet ik ze uit .,
-
Dan heb je uiteraard de natuurlijke lijn “Natria” gepakt ?
-
-
Takketoelli
Het blijkt dat het geen trips maar spint is -) .. Daar zat ik ook aan te denken - over 2 weken een nieuwe aanvalsgolf inzetten !
Je kan schoonmaken wat je wilt - ook ik werk schoon en nauwkeurig maar ben gebonden aan de kwaliteit die ik krijg geleverd .. En in deze lichting zat het al bij binnenkomst .. Ik herkende het helaas niet direct .. Maar ik ben dat ge*** ook zat dus ga nu weer zaadjes bestellen om op tijd te beginnen ..
Comment
-
Takketoelli
wanneer kan ik ze het beste uitzetten ? Met licht aan of uit ? Dat lees ik nergens ..
Comment
Comment