Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Stofzuiger

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Stofzuiger

Korting op 420shop
    Ik had van de zomer last van trips én spint.
    Na dat ik het omhaalde moest ik door omstandigheden in het hok zelf drogen. Zoals sommige van jullie weten het ik het wel eens over een lok plant gehad.
    Dus ik zette twee lok planten in Eén beker onder een simpel ledje.
    Nadat me planten droog waren heb ik ze nog een weekje laten staan.
    Heb het hok schoongemaakt en goed uitgezogen. 2x
    Toen heb ik de lok planten goed bekeken met een loep en zag wat spint en trips . Ik wist dat trips
    stadia had en , dat werd me later duidelijk ik zag alleen trips larven in hún laatste stadia nml als ze 1 mm zijn.
    Dus ik nam de plant goed onder de loep en zag 1 a 2 kruipen. Toen ik de plant tegen me loep lamp aanstoten precies boven me telefoon zag ik wel 30/40 larven die héél klein waren uit me plant vallen op het zwart van me telefoon scherm. Ik schrok te de T ring. Zoveel dat ik meteen overal kriebels kreeg en van de schrik bekomen deed ik nog een keer tegen de plant tikken. En weer vielen en velen uit me plantje.
    Nadat ik van de schrik bekwam heb ik de stofzuiger, ik heb er een met een toeren regeling, gepakt en de plant in de mond van de slang gehouden op lagen zuig kracht zodat de plant lekker flubberde in de stang.
    Dit deed ik om de dag of 2/3 10 dagen lang.
    Ik besef nu dat die hele kleine larve van trips in de kroon van de plant tussen de vouwen van nieuw blad moeten zitten omdat je ze niet op groot blad zag kruipen.
    Dus als je een batch hebt waarvan je denkt dat er wat in kruipt zet ze in een beker zodat ze handelbaar zijn en zuig ze af om de 2/3 dagen. Dit is met led makkelijker dan onder HPS omdat er geen straling warmte van led komt komen ze ook niet droog te staan.
    Ondertussen staat de stek in de vensterbank helemaal schoon na een mand in bloei en er is geen leven in te vinden.

Ook is mijn nieuwe batch in me hokje die ik zoals hierboven beschreven en behandeld is ondertussen in week 3 en helemaal schoon!

Dit was mijn ervaring die ik graag wou delen
    Foto van het ledje en de schone plant

Doe er je voordeel mee.
    Attached Files
    Last edited by PH donner; 18 uur geleden.

Dat advies geef ik dus bij spint, stofzuiger er over tot de roofmijt binnen is, en bij mugjes kan dat ook.

Comment

Bezig...
    X