Ik heb wat autoflowers staan, in een kast/serre, nu ondertussen goed in bloei (week 6) maar helaas gemerkt dat er op 1 plant beestjes zitten, vooral rond de toppen. Ik vermoed bladluizen. Alle planten staan nu buiten en de besmette plant staat op een goede afstand van de nog goede planten Ik heb ze uit de kast gezet omdat er eveneens tomatenplanten in staan; die nogal bladluizen aantrekken naar ik lees... Bladluizen houden van droge en warmte - ideaal voor hen dus in een kast maar mijn dames gaan niet akkoord.
Enkele foto's:
Image1.jpgImage2.jpgImage3.jpg
En wat uitgezoomed, op een beetje bijgeknipte top:
P1060955.jpg
Naar ik hier lees zijn dit bladluizen; waar insecticiden goed voor helpen. Echter, een week of 3 voor de oogst vind ik dat nogal dwaas, echt smakelijk om te roken lijkt het me niet. Alternatieven zoals bespuiten met bvb lookwater zou ook kunnen helpen, maar verknoei ik daarmee niet mijn toppen?
Thanks!
Enkele foto's:
Image1.jpgImage2.jpgImage3.jpg
En wat uitgezoomed, op een beetje bijgeknipte top:
P1060955.jpg
Naar ik hier lees zijn dit bladluizen; waar insecticiden goed voor helpen. Echter, een week of 3 voor de oogst vind ik dat nogal dwaas, echt smakelijk om te roken lijkt het me niet. Alternatieven zoals bespuiten met bvb lookwater zou ook kunnen helpen, maar verknoei ik daarmee niet mijn toppen?
Thanks!
Comment