Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Spint ? Ene plant gvoeliger dan andere plant ? Kan ik leafcoat (biobizz) gebruiken ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Spint ? Ene plant gvoeliger dan andere plant ? Kan ik leafcoat (biobizz) gebruiken ?

Korting op 420shop
    Ja hoor, nadat ik vanmiddag weer flink wat had gelezen op het forum besloot ik mijn plantjes maar eens goed te controleren op spint aangezien een powerplantstek wat gele vlekjes op de bladen had.IMAG0059[1].jpg Ik zag op enkele bladen wat kleine "stofjes" en toen ik probeerde er een foto van te maken zag ik er een zelfs lopen...

Ik neem aan dat dit spint is ? Ben nu in 2e week bloei. Ik heb er maar een paar aangetroffen en ze zitten alleen op een paar powerplantstekjes op de autoflowers zitten ze niet. Zijn de stekjes hiervoor gevoeliger ? Ik heb ze nu buiten de tent gezet om weg te gooien ?
    Ik heb gelezen dat spint goed te behandelen is (ik kweek biologisch) maar is het wel verstandig om spint besmet bij spintvrije plantjes te zetten of zal alles al met spint besmet zijn.
    Ik heb leafcoat van biobizz staan (maar nog niet gebruikt, stom !) kan ik dit evt. preventief en/of naast spintbehandeling gebruiken ? Moet nog even kijken of ik roofmijt/wants of spray ga gebruiken.
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Re: Spint ? Ene plant gvoeliger dan andere plant ? Kan ik leafcoat (biobizz) gebruiken ?

Leafcoat is preventief als ik het goed begrepen heb.

Als ze al twee weken bloeien kun je niet zoveel meer spuiten denk ik, dan gaan je toppen eraan.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Re: Spint ? Ene plant gvoeliger dan andere plant ? Kan ik leafcoat (biobizz) gebruiken ?

Volgens biobizz kan je tot 2 weken voor oogst met leafcoat spuiten. Ik heb net ook op forum gelezen dat hoge LV ook kan werken ( 3 dagen 80%) omdat ze niet van vochtige lucht houden. Ik heb net alles van top tot teen met Leafcoat in gespoten, om ook de spintvrije delen enigzins te beschermen . Heb ook kletsnatte handoek in mijn tentje gedaan en ik zal gaan lezen wat de beste optie is voor het geval de hoge LV niet helpt.
      Tips of aan te raden middeltjes zijn welkom.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Vandaag geen spint gezien maar ik heb niet onder elk blad gekeken, de lv hou ik hoog was vanmiddag met afzuiger uit op 91 % was weer een beetje teveel van het goede. Voor roofmijt is mijn tent net te koud 's nachts zo'n 18 -20 C en ik had gelezen dat de temp voor doornjt niet onder de 20 C mag komen. Dus moet ik daar nog over na denken.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Ik had dat misschien niet gedaan bij 2 weken bloei. Mgoed, je moet toch wat..
          Je filter presteert wel duidelijk minder bij LV boven de 70%, sommige merken werken zelfs bijna niet meer.
          En het is niet zo best voor de toppen natuurlijk.
          Spint kan wel een hekel hebben aan een hoge LV, maar ze kunnen nergens anders heen heh...
          Als ze stil zitten kun je ze natuurlijk wel beter raken met Leafcoat

Ik ben benieuwd of het helpt.
          Ik heb nog 2 flessen Leafcoat staan, maar die staan werkeloos op zolder.
          Zal dat buiten eens proberen deze zomer.

Nadeel vind ik dat die zooi zo duur is, mede omdat je het niet moet verdunnen.
          Koop je een liter, heb je ook maar een liter.

Comment

Stekken met spint...Hoe is dat mogelijk?

/sarcasme mode uit
            sigpic
            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

@QnQ ,mijn filter deed het gelukkig nog, hij is net nieuw misschien scheelt dat. De leafcoat is inderdaad niet goedkoop, had met 1 spuitbeurt zo'n 250 ml gebruikt maar ze dreven dan ook echt in de leafcoat( misschien wel te veel van het goede voor mijn plantjes. Als ik dit elke week ga gebruiken loopt dit ook aardig op.
              @ Gamm, ik had de stekken kado gekregen maar voortaan mogen ze ze houden. Aan de andere kant was de panty die ik op de inlaatbuis had geschoven los gegaan en heb ik huisdieren dus de spint wordt met taxi's binnengebracht.

Net gekeken en nog niets te zien, misschien schuilen ze zich op zodra ze de rits horen . De Lv is nu 60 dus heb ik weer wat gesproeid op de bodem en ik laat de afzuiger aanstaan zodat de temperatuur niet meer zo hoog oploopt. Ik geloof niet dat de spint helemaal weg is, zodra mijn aandacht verslapt kruipt alles vol zal je net zien.

Twijfel nog steeds of ik de powerplantstekken moet weggooien aan de andere kant zit de spint nu toch al in mijn tent.

Als Noob ben ik echt blij met dit forum en alle tips, het is nou niet echt een onderwerp waar je met "anderen" over spreekt.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Ik zou de "spintstekken" zo snel mogelijk verwijderen en je andere planten behandelen.
                Hier op het forum zul je wel genoeg middeltjes terugvinden. Masai van Bayer is een aanrader.

Nu heb je ineens de harde les geleerd om niet met stekken te werken.
                In zeer veel gevallen breng je zo spint binnen.
                sigpic
                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

.... Ik had ook spint in me stekken vorige run... schijtziek van... dat Masai van Bayer kan je (sinds enkele weken/maanden) niet meer bij het tuincentrum krijgen.. ik heb toevallig zelf maandag online zo'n pakje besteld, en die is net vanmorgen bezorgd ... via beslist.nl zijn er wel enkele links te vinden..
                  Ik heb nu geen last van spint, maar ik wilde het iig in huis hebben.. je weet t nooit..
                  wel een rot periode, spint in de 2e week vd bloei.. na de 3e week bloei zou ik niet meer behandelen.. succes !
                  Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                  (running)

Comment

@Gamm ik wilde een gegeven paard niet in de bek kijken.Maar eerlijk gezegd heb ik altijd slecht gevoel gehad bij de stekjes, ook omdat ze boven op mijn eigen planning kwam.

Nou alle plantjes weer uit de tent gehaald en van top tot teen geinspecteerd en wat bleek op veel powerplantblaadjes zag ik iets wat op eitjes leken, kleine zandkorreltjes bij de nerf onder het blad. Op een autoflower ( pineapple express) zag ik ook bij een blaadje iets wat op een eitje leek.

Hup alle stekken de vuilniszak in met smartpot en al, alleen probleempje waar laat ik geurende wietplantjes . Als ik ze in de kliko gooi, ruikt de hele steeg ernaar en daar zit ik ook niet op te wachten. Vanavond maar ergens dumpen ?

Ik wil masai bestellen maar is dit wel "biologisch" ? Vannacht is de temperatuur weer onder de 20 C geweest (19.6 C) dus niet optimaal voor een roofwants.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ik ga a.r.t.s. proberen, kijken bij wie ik het snel in huis heb.

Stemma doet stout (2016)

Comment

In de kliko van de slager .. ofzo
                      Of plant ze in het park.

* Verdiep je eens in Neemolie

Comment

Desinfecteer nu je tent helemaal! Anders zitten ze er nog als je een nieuwe kweek begint

Comment

Ik heb nu nog 7 autoflowers staan , kan gelijk het licht weer op 18/24.
                          @Kill3r008 Waarmee moet ik desinfecteren, dettol ?(kan ik er gelijk gaan opereren ) Of met iets van bestrijdingsmiddel ?
                          @QnQ ik zat inderdaad ook al aan neemolie te denken voor na de behandeling met a.r.t.s., kan de neemolie ook door de voeding of moet je het echt direct op bladeren en aarde sproeien ?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Hmm... Nu me pakketje open gemaakt.... Zit er ipv masai van Bayer iets heel anders in..
                            iemand bekend met LUXAN ER II eco keuze ? Tegen wolluis en spint.
                            Dit had ik niet besteld...
                            Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                            (running)

Comment

Masai van Bayer tegen spint en werkt zeker zo effectief.

Werkzame stof: maltodextrine
                              (PDF van Luxan)

Het verschil met Masai is de werkzame stof.
                              Dit soort producten worden na een bepaalde periode vervangen om gewenning te voorkomen.
                              Dan kun je wel Masai blijven gebruiken, maar de kans dat het niet meer goed werkt wordt steeds groter.

Maarr...ervaring heb ik er niet mee.
                              Ik weet niet hoe het werkt bij wiet en wat een veilige periode is voor de oogst. (consumeren of roken is net ff anders)
                              Misschien eens googelen op de werkzame stof, dan wordt je vast wijzer

[...]

Ik heb toch even niks, en het is 5 seconden werk.

Van wikipedia :

Maltodextrine

Comment

Bezig...
                              X