Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

voor mij onbekende beestjes op de 2 nieuwe moeders

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: voor mij onbekende beestjes op de 2 nieuwe moeders



    Omdat het geen vliegende mier is?

    Vliegende mieren hebben kleinere antennes dan de varenrouwmug, deze antennes zijn daar gewoonweg te lang voor. En een varenrouwmug is beduidend kleiner dan een vliegende mier, je gaf zelf de grootte van het insect al aan.
    Je kunt aan de hand van de foto's het verschil nauwelijks zien. Varenrouwmug komt het hele jaar door voor in kassen e.d.

    De vliegende mier komt daarentegen slechts voor in de warmere periodes en dan ook nog massaal, met als enig doel het starten van een nieuw nest. Waarom massaal; dit om inteelt te voorkomen, dit is by nature geregeld. Je kent het fenomeen wel, hele zwermen die overal op en in gaan zitten.
    De koningin en de mannetjes hebben vleugels, de man sterft na de paring en de koningin verliest bijna onmiddelijk het vliegend vermogen en daarbij ook haar vleugels.


    Kies de mier en/ of de mug, zonder kennis van feiten kun je je vergissen btw.
    F0_0245_0000_1837_51832_5sciaridfly.jpeg8972787C0B124482CC41C6DA9C8946DB-vliegende-mier.jpeg

    Bij deze heb ik mijn conclusie onderbouwd. Of je het wilt geloven?
    Mij een biet, ik heb hier geen voldongen feit geplaatst, slechts een mening zonder iemand op het verkeerde pad willen te sturen!

    NB.
    Over foutieve (en/ of niet onderbouwde info) te spreken.... dat iemand hier iets neerkalt betekent niet dat het de waarheid is. De poster heeft een naam, die mag je gerust erop aanspreken, het liefst met onderbouwende kritiek die jouw mening weergeeft waarom het fout zou kunnen zijn.
    Last edited by ceBep; 6 November 2014, 17:50. Reden: tablet typfoutjes

    Comment


      #17
      Re: voor mij onbekende beestjes op de 2 nieuwe moeders

      Varenrouwmug nogmaals bevestigd, ik had ze ook: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...meltopic/page3
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #18
        Re: voor mij onbekende beestjes op de 2 nieuwe moeders

        Psy bij alle zuigende insecten kun je neemolie gebruiken.
        Dit kun je preventief het beste inzetten door je stekken/zaailingen de eerste week gelijk te behandelen en als je 4/5 weken voorgroei dan herhalen bij aanvang de tweede week 12/12 dan zit je tot week 5/6 sowieso goed.Om helemaal safe te zitten kun je eventueel nog wat roofwantsen uitzetten maar is in de meeste gevallen niet nodig mits je 12/14 weken moet bloeien dan is het misschie wel raadzaam maar wie zit daar nog op te wachten 12/14 weken bloei 6/7/8 hoog uit 9 da`s het mooiste en voor de bestrijding van ongedierte het simpelst.

        Comment

        Bezig...
        X