Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bah ! Maden in mn aarde

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bah ! Maden in mn aarde

Korting op 420shop
    Help!
    Kan iemand mij alsjeblieft wat meer vertellen over maden in de potgrond?
    Ik heb mijn planten nu 2 maandjes staan en vanmiddag zag ik ineens dat er ( volgens mij ) maden in de aarde zitten

Afgezien dat dit dus super vies is , vraag ik me af:
    * Is dat schadelijk voor de plant ?
    * Hoe kan ik die dingen verwijderen ?
    * Is hier misschien een middeltje voor ?

Ik ben al met een vork en lepel aan het pluizen geweest , en er een hoop uitgehaald , maar ik wil er eigenlijk gewoon helemaal vanaf

Kan iemand me hier een idee geven ?????

Re: Bah ! Maden in mn aarde

Zou best maden kunnen zijn van de neushoornkever, deze zijn een stuk groter dan maden van de meikever, of zijn vlieg maden. Komen ook veel voor in compost, komt allicht wel door het warme weer dat we nu hebben.
    Je grond is ze beter kwijt dan rijk

ps: niet per ongelijk een stuk flees ofzo of dode muis ingevallen?

Grtz
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Ik heb vorig jaar ook last van maden gehad:s echt vies.
      Naar mijn mening waren het maden van de wortelvlieg (niet 100% zeker)
      Aangezien ik belg ben en geen growshop ofzo in de buurt heb ben ik gewoon naar de boerenbond gegaan, mn probleem uitgelegd en heb een productje meegekregen.
      weet naam en merk niet meer, twas iets straf in elk geval (iemand van het personeel moest dit in een speciaal kamertje gaan halen). Heb dit (sterk verdund!!) over mn plant gespoten (het product verspreidt zich via de sapwerking naar de wortels, waardoor de beestjes doodgaan)
      heb er hierna geen last meer van gehad.
      Als ik morgen naar mn plantjes ga kijken zal ik eens kijken naar het product dat ik vorig jaar gebruikt heb.
      wel oppassen: ik hoop dat je plantjes niet in bloei staan? anders lijkt me dit misschien toch niet zo'n goed idee (kwestie van giftige stoffen op roken)

Ik hoop dat je er vanaf raakt!

ah, nog even op je vraag beantwoorden of het schadelijk is: als het wortelvlieg (de maden ervan) zijn, dan zou je dit aanvankelijk niet direct merken, maar na zo'n 4weken gaat je plant dood (heeft men mij vorig jaar verteld althans).

veel succes ermee!

Comment

aha, ff in posts van vorig jaar gekeken, heb het productje gevonden:
        totaal insecticide in groenten, fruit en sierplanten, merk Okapi.

Comment

Bezig...
        X