Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Welk beestje is dit?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Welk beestje is dit?

Korting op 420shop
    Wel ik zit met beestjes.
    Ik zal een beetje uitleg geven en hoop dat iemand van jullie een idee heeft.
    - sommige kunnen vliegen en sommige kruipen over de grond.
    - zie er elke dag ongeveer tussen de 5 a 10
    - en ze hebben honger

hier is een foto'tje

heb er met sir over gepraat in de chat die dacht aan een varenrouwmug http://207.5.17.151/biobest/nl/plagen/varenrouwmug.htm

grtjs olivier
    Attached Files

Re: Welk beestje is dit?

Hoi ollie,

Jammer genoeg denk ik er nog steeds zo over.

Als je kijkt in de bodem, let dan op voor dit:

Deze zijn fuckers hoor. Je ziet ze niet zoals andere beestjes maar die eten de gezonde fijne haarworteltjes op van je plantje zodat ze zichzelf niet meer kan gaan voeden. Voedingstekorten of een foute pH zijn meestal de eerste (foute?) conclusies.

Ik geef je een site ter herkenning van de varenrouwmug: http://www.google.be/imgres?imgurl=h...num=6&ct=image
    Ik hoop dat het beest nog ergens in de frigo ligt... Bruin/zwart lijf blijkt te kloppen maar de vleugeltekening is het belangrijkst.
    Suc6 man, en niet te lang bij de pakken blijven zitten he want het gaat vlug.

Grtz $iR
    sigpic

Comment

wel ik vind dat jouw foto en myn foto heel hard opeen lyke
      iemand anders zyn mening?

grtjs olivier

Comment

Moet $ir volledig gelijk geven, zo snel mogelijk behandelen tegen de beestjes
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Voor de natuurlijkebestrijding (indien varenrouwmug) zijn er 2 opties:
          Hypoaspis aculeifer en Hypoaspis miles tegen trips en varenrouwmug. dit is een grondroofmijt.

Deze twee grondroofmijten voeden zich met verschillende, in de toplaag van de grond levende, organismen, zoals de eieren, larven en poppen van de varenrouwmug (SciaridaeSteinernema) en trips. (Orius en Amblyseius)
          En de aaltjes van vali chemicali: Steinernema feltiae tegen varenrouwmug

Steinernema is een insectenparasitair aaltje dat parasiteert op de larven van de varenrouwmug (SciaridaeSteinernemaSteinernema

Grtz $iR
          sigpic

Comment

Het is inderdaad de varenrouwmug. Alleen, bij het dode exemplaar zijn er twee poten verdwenen. De vleugeltekening is identiek.

Xtreme

Comment

Ik zou toch ff checken hoe het ging...
              En het gaat goed zo

vale.

Comment

bedankt allemaal
                heb de natuurlyke enemy besteld en hopelyk kan ik het binnekort betale
                van zodra ik het heb hoor je het wel

ja Xtreme het was een zwaar gevecht. ikzelf ben ook twee vingers kwijt

grtjs olivier

Comment

heheheh...hoe ga je nu nog ene rollen man? Wil je wel uit de nood komen helpen maar hier geldt: roller steekt hem aan
                  Grtz $iR
                  sigpic

Comment

Bezig...
                  X