Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

SPINT vs. ROOFMIJTEN

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

SPINT vs. ROOFMIJTEN

Korting op 420shop
    Kasspint is een veel voorkomende plaag in groente en siergewassen. Dankzij de spintroofmijt kunnen ze efficient biologisch worden bestreden.

KASSPINT:
    Kasspint zijn geel -bruine mijten, duidelijk te herkennen aan de twee donkere vlekken op de flanken van het lichaam. Vooral bij warm weer en droge lucht kan een spintplaag zich snel uitbreiden. Zowel de onvolwassenen als de adulten voeden zich aan de onderkant van de bladeren zich met sappen, waardoor de groei van de plant wordt geremd. Bij ernstige aantasting kan de hele bladschijf verbleken of zelfs verdorren en verschijnt er vaak een zijdeachtig spinsel aan de onderkant van de beschadigde bladeren.

ROOFMIJTEN:
    De spintroofmijten zoeken actief hun prooi, alle levensstadia van kasspint en zuigen ze leeg. De ideale temperatuur voor de roofmijten ligt tussen de 15 en 25 graden.

TOEPASSING:
    De roofmijten worden geleverd als volwassen mijten. Ze zijn met een X aantal verpakt in een flesje met dragerstof genaamd vermiculiet. De flesjes zijn afgesloten met een draaistop, waarin een opening is. De opening is dichtgeplakt met een klevertje.
    Na aankomst moeten de roofmijten zo snel mogelijk worden uitgezet. Dit gebeurt bij voorkeur s'morgens of s'avonds om te hoge temperaturen te vermijden. De roofmijten moeten samen met dragerstof op de te behandelen planten worden uitgestrooid.
    -het flesje verschillende malen licht draaien zodat de roofmijten gelijkmatig worden verdeeld.
    - verwijder de draaistop en strooi uit.

1 flesje van 500 stuks is goed voor 50 a 60 vierkante meter. bij een grotere aantasting moeten meer roofmijten per vierkante meter worden uitgezet. per strooibeurt worden er telkens 2 a 3 roofmijten vrijgelaten.

Men dient de behandeling na 2 a 3 weken te herhalen. Bij een vergevorderde aantasting worden best de aangetaste bladeren verwijderd.
    Een hoge temperatuur en luchtvochtigheid zijn bevorderlijk voor een goede ontwikkeling van de roofmijten.
    Regelmatig de aangetaste planten besproeien met water verhoogt de kans op succes.

MIJN MENING:

Ik had de roofmijten in een flesje, zie filmpje.

Daarna heb ik ze meteen uitgezet en ook een blaadje getrokken waar veel spint op zat.
    De roofmijten gaan NIET als eerste op zoek naar de spint maar eten dus eerst de eieren wat wellicht voor hun een delicatesse moet zijn zo te zien.

na 30 sec. zie je een spint aan de roofmijt snuffelen en vervolgens de benen neemt hahahahah............

De Spint daartegen is zo te zien een enorm nieuwsgierig beestje dat benieuwd is naar nieuwkomers maar zodra ze onraad ruiken meteen de benen nemen zo te zien.

ENKELE DAGEN VERDER:

De spint wat volgens velen door de roofmijt weg moet zijn en inmiddels de roofmijten ook omdat er verder geen voedsel is zouden ze elkaar opeten tot de laatste dood gaat aan hongersnood.

De spint lijkt blij te zijn dat de roofmijt uit de tent is en gaat tevergeefs verder met bladeren aantasten eieren leggen en vreugdig webjes rondom de toppen te maken

Dus kortom

SPINT vs. ROOFMIJT:

Mijn mening: spint wint!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Re: SPINT vs. ROOFMIJTEN

Zeer intresand! leuk postje!

+1!

pz!
    sigpic

Comment

PS: komen nog filmpjes bij duurt alleen erg lang up te loaden op youtube.......zitten nog mooie tussen lol....

Comment

Super mooi filmpje kweker.
        tja spint is een slim beestje zo te zien

Mooi om dat eens in actie te zien.

Grtz

Comment

altijd kennis op doen ,bij deze sluit ik me aan bij goed draadje
          Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

Comment

Zelfde verhaal hier...... Mijt uitgezet, maar het mocht niet baten.

Comment

Dat valt mij tegen!
              Een ander biologische opruimer is de Orius, die vermoordt alles wat ie voor zijn sabel krijgt.
              Zelfs nog meer dan ie op kan blijkbaar.
              De Orius wordt hoofdzakelijk gebruikt tegen tripsen btw.

Misschien is deze een beter alternatief?? Zomaar een suggestie...

vale.

Comment

Roofmijten werken maar als je ze blijft uitzetten.
                Indien je ze elke 14 zou gaan uitzetten, zou je er heel content over zijn.

Het heeft ook geen zin om dat rond te strooien. Je moet echt de spinthaarden gaan zoeken en op die concentraties strooi je roofmijten.

Twee types roofmijten combineren is het beste.
                De californicus zet je 1 keer per maand uit, die leven immers langer.
                De Phyto die zet je elke twee weken uit.

Het word nu wel kouder en wat winter, dus gaat het allemaal ietsje trager om kolonies op te bouwen. Maar ... dat is bij het spint ook zo.

Groets esko,

Comment

50 vierkante meter in 1 vierkante meter gezet....... dacht werkelijk waar dat een gigantische slachtpartij zou zijn....viel dat effe tegen...... maar zal ze binnenkort nog eens bestellen....alleen spinthaarden opzoeken....zit overal van die rotbeesten..... maar komen nog leuke filmpjes bij...... thanks voor de reactie.......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
                    Dat valt mij tegen!
                    Een ander biologische opruimer is de Orius, die vermoordt alles wat ie voor zijn sabel krijgt.
                    Zelfs nog meer dan ie op kan blijkbaar.
                    De Orius wordt hoofdzakelijk gebruikt tegen tripsen btw.

Misschien is deze een beter alternatief?? Zomaar een suggestie...

vale.
                    Net even de toelichting op Brimex zitten lezen van de Orius. Vooral deze quote trok mij erg aan:

'Bij hoge dichtheden van de prooi doden ze meer dan ze werkelijk als voedsel nodig hebben'

Dit is wat ik zoek; een gewetenloze massamoordenaar

Comment

inderdaad...............

Comment

yo kweker,

helemaal met je eens...

roofmijt is poep! word nu wel gezegd dat je speciaal de haarden moet op zoeken maar ik had precies hetzelfde als jij.. voor 50m2 aan roofmijt uitgezet op 2m2 en ze bakken er verdomd weinig van, geen slachtveld zoals jij ook dacht. volgens mij zijn ze zich met zijn allen gaan verzamelen en hebben ze een road trip gemaakt ofzo want kan er geen 1 meer vinden. wel is me opgevallen dat veel eieren verdwenen zijn maar zie geen 1 roofmijtje zijn werk doen dus...

ga nu even sproeiertje er weer bij pakken

groetjes.

Comment

inderdaad de eieren zullen wel een delicatesse zijn voor hun maar zoals verhalen het zeggen een waar slachtveld zat er niet echt niet......

Comment

Het dieet van Phytoseiulus bestaat praktisch uitsluitend uit spintmijten. Slechts bij gebrek hiervan eet de roofmijt haar soortgenoten op. Een volwassen roofmijt verorbert alle stadia van de spintmijt, terwijl de nimfen enkel spinteitjes en protonimfen lusten. Dagelijks kan een volwassen Phytoseiulus ca. 20 spinteieren of larven, 13 protonimfen of 5 volwassen spintmijten verslinden.

bron: http://www.onlinegroeiwinkel.nl/prod...d45bda26db9252

vale.

Comment

ja VALE wat wil je ermee zeggen????????
                              Het dieet bestaad uit.............. a men hoela........slechts bij gebrek: het stikt van de spint en je gooit op slecht 1 vierkante meter een hoeveelheid wat normaal voor 50 a 60 meter is..... dus denk dat ze echt verkeerd zijn....... ga eens een mail zenden naar de fabrikant en kweker er van zeg maar...... trouwens in een flesje zitten er 500?????? ook zoiets...ga ze eens bestellen en allemaal tellen weet zeker dat het er maar 300 zijn.

In ieder geval ROOFMIJT is niet mijn zin..........blijf er bij

Comment

Bezig...
                              X