Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

SPINT vs. ROOFMIJTEN

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Comment

Re: SPINT vs. ROOFMIJTEN

wat een liefde hey

@ vale..

denk niet dat het wat uitmaakt dat je er zoveel op zo een kleine ruimte gooit.

denk dat ik zelfs iets te snel ben geweest met oordelen, zou gister gaan sproeien maar toch bleven de eitjes minder worden dus had nog even gewacht en denk dat het de goede keuze is geweest.

vandaag weer wezen kijken en na vet lang staren en turen zie ik nu 2 verschillende soorten eitjes liggen, spier witte en meer geel achtige en ze zien er ook net iets anders uit maar weet dat nog niet zeker.

daarnaast zie ik nu ook andere beestjes, alleen dan niet rood achtig, rond lopen die toch wat sneller lopen dan de spint en elke keer bij een eitje stil blijft staan als die er tegen aan loopt.

morgen even een vergroot glas halen om te checken wat het nou precies is en doet, misschien zijn het toch eitjes van de roofmijt die nu beginnen uit te komen. in het potje zag ik ook niet heel veel (zeker geen 500) van dat rode grut zitten wat net zo groot is als spint.

morgen weer even checken en zal ff een verslagje doen.. hoe dan ook verdwijnen er nog steeds eieren zonder dat ik iets actief zie zijn naast de spint dus..

ciao.

Comment

@ VALE: oeps weer je naam VET gezet.......bedoel er verder niets mee hoor dus voel je NIET aangevallen.
        Je zet een stukje in dat verslag wat standaard op een gebruiksaanwijzing staat. Dus ja.. ik maak een post over die kl... beestjes die voor geen meter werken. Ze beloven immers dat deze dieren woest worden bij spint en gigantisch tekeer gaan. Verhalen zeggen dus dat alles een giga slachtpartij word voor de spint als je de roofmijt erin zette,

In deze post geef ik aan dat dit NIET zo het geval is.

2: delecatesse bedoel ik mee dat die beesten meteen naar de eieren op zoek gaan..dus niet naar de spint in mijn ogen zullen ze die eiren het lekkerste vinden voor ze zogenaamd aan de spint zelf gaan.

3: op paier staat dat 1 flesje ruim genoeg is voor 50 a 60 vierkante meter...vandaar IK denk dat op slecht 1 meter op korte termijn uitgeroeid zou worden wat dus ook het geval niet is. Dus lijkt het mij sterk als er 500 roofmijten inzitten GEEN1 een spint vreet. Is echt niet de oorzaak van een zogenaamde overbevolking denk ik....... lijkt mij... als men denkt aaan een complete overbevolking zou je uiteindelijk verwachten dat je ze er in zet en vervolgens 1 uur later niets meer hebt denk ik.

4: Thanks...lol zal het zeker doen. Post is slecht een eigen ervaring!!!!!

@PANDEMON: je ziet andere beestjes.....alleen de spint zelf zie je echt niet lopen op je planten met het blote oog..zijn stukken kleiner dan spint en inderdaad wel vlugger en rood van kleur. die eitjes: witte zouden dus ook spint eieren kunnen zijn die reeds uitgekomen zijn.
        bij mij waren de eieren ook stukken minder alleen na enkele dagen had ik weer alles vol zitten.
        Mijn conclusie:sproeien werkt naar mijn idee beter.
        Greets KWEKER(tje)
        sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

ja, ik hou hem zeker gereed en op scherp elke dag check ik maar heb toch het idee dat ze wel wat doen. vooral omdat ik heb gelezen dat ze vooral snachts te werk gaan en ik dan geen flikker zie misschien zitten ze wel te groeperen totdat het licht uit gaat en is het chaaaaarge

goed iets wat je zegt over die eieren die misscihen uitgekomen zijn, heb wel gekeken naar foto's van roofmijt eieren.. maar je maakt je er alleen gekker mee.

enige reden waarom ik nog niet gespoten heb is omdat ik onbekende (99% zeker geen spint) beestjes zie rond rennen en zodra ze tegen een eitje aan lopen staan ze stil.

heb een paar echte roofmijtjes gezien in het potje maar die waren al volwassen neem ik dan aan, bijna net zo groot als spint, rood en super snel. maar die zie ik nu niet meer.

kijk het nog even aan, heb hetzelfde probleem als jij denk ik, maar lijkt me ook erg sterk dat zo een bedrijf al heel lang bestaat en die beestjes levert en iedreeen die ze besteld ze meteen kwijt is. misschien doen wij wat verkeerd, of misschien denken we dat en gaat het wel zoals het moet maar niet zo snel als we hopen. tot nu toe voor mijn gevoel gaat het wel ok en blijven de eiren verminderen.

laat het weten als ik iets nieuws ontdek.

Comment

ja iets nieuws ontdenkt, kreg een flesje van 500 stuks,.......... 500 stuks roofmijten........
            flesje dichtgelaten en afgeplankt zodat deze roofmijten allemaal DOOD gaan......
            en na 2 dagen was er GEEN TEKEN van leven.........

dus, ik de microscoop genomen, en het potje beetje bij beetje uitgestrooid op een wit papiertje en alle, dan ook alle roofmijten geteld..........lol.........

ze zeggen 500 stuks, alleen ik kwam tot 276 stuks roofmijten....zo dood als een pier.......

Comment

hahahaaa,heerlijk kweker...ik zie je zitten tellen...
              Even helft van je geld terugvragen he....

Grts
              Daniella
              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

Comment

email is reeds verzonden met uitleg hierover

Comment

wat een bastards...

opeens waren ze er weer vuile $%@^@$.... en niet zo zuinig ook he !

licht uit, afzuiger uit en liters er over heen gespoten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kweker View Post
                    ja iets nieuws ontdenkt, kreg een flesje van 500 stuks,.......... 500 stuks roofmijten........
                    flesje dichtgelaten en afgeplankt zodat deze roofmijten allemaal DOOD gaan......
                    en na 2 dagen was er GEEN TEKEN van leven.........

dus, ik de microscoop genomen, en het potje beetje bij beetje uitgestrooid op een wit papiertje en alle, dan ook alle roofmijten geteld..........lol.........

ze zeggen 500 stuks, alleen ik kwam tot 276 stuks roofmijten....zo dood als een pier.......

Lol... Das normaal kweker. Roofmijten eten elkaar op als ze geen andere prooien hebben, het zijn echte kannibalen onderling
                    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Bezig...
                    X