Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

zilveren vleken, spint?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    zilveren vleken, spint?

    Korting op 420shop
    Hallo allen

    Ik heb ene plantje van een paar weken en zag dat daar kleine geelachtige beestjes opzaten, deze heb ik handmatig weggehaald het waren er niet veel.
    Maar nou zag ik ook dat er zilveren kleine vlekjes op de bladeren zaten, is dit spint? misschien is het ook niks en maak ik me teveel zorgen maar wil het graag zeker weten.

    alvast bedankt!

    Tjeerd
    Attached Files

    #2
    Re: zilveren vleken, spint?

    Als dit de krengen zijn die je bedoelt dan is het antwoord op je vraag 'ja':

    Bayar is een oplossing maar het kan ook handmatig, zeker met nog zo'n kleine plantjes, gewoon met een vochtige doek je blaadjes meerdere malen schoonwrijven.
    Er staan nog wel wat manieren verder op het forum dus kijk even rond

    Greetzzz

    Jona

    Comment


      #3
      Re: zilveren vleken, spint?

      Hoi Jona,

      Bedankt voor je snelle reactie, maar spint is toch te klein eigenlijk om te zien? deze kon ik vrij makkelijk spotten daarom ben ik niet helemaal zeker. of misschien heb ik last van 2 soorten beestjes ofzo....

      of zijn er nog andere manieren waarop m'n blaadjes kleine zilveren streepjes krijgen?

      groetjes,
      Tjeerd

      Comment


        #4
        Re: zilveren vleken, spint?

        Die zilveren streepjes, daar zeg je me wat. Dat wordt veroorzaakt -althans denk ik in dit geval toch- door larven die IN je blaadjes een soort 'tunneltjes' maken en die verschijnen dan als die zilveren streepjes. Het zouden kunnen larven van mineervliegen zijn die de schade hebben aangericht.

        Ik raad je heel sterk aan om HIER eens even een kijkje te nemen en zelf wat te lezen. De foto's lijken mij net iets te vaag om perfect uitsluitsel te geven. Misschien zou een close-up wat duidelijkheid scheppen.

        Greetzzz

        Jona

        Comment


          #5
          Re: zilveren vleken, spint?

          Cicades en tripsen geven ook zilveren verkleuringen, maar jij hebt ze gezien.
          Ff kijken bij:


          Mineervlieg-larven graven gangen, is een heel duidelijk verschil.
          Last edited by ceBep; 26 December 2009, 15:04.

          Comment


            #6
            Re: zilveren vleken, spint?

            Check als ik het allereerste plaatje zie van je link weet ik 99% zeker dat dat ze zijn. en de zilveren plekjes lijken ook te matchen.

            Super dank je wel Vale, ga even doorlezen die link en dan eens kijken wat ik er allemaal tegen kan doen. DANK JE WEL!

            Comment


              #7
              Re: zilveren vleken, spint?

              No problem, succes met verdelgen
              (zijn taaie rakkers btw!!!)

              Comment


                #8
                Re: zilveren vleken, spint?

                sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                Comment


                  #9
                  Re: zilveren vleken, spint?

                  Hijs er al uit veronderstel ik...

                  Comment


                    #10
                    Re: zilveren vleken, spint?

                    toch bedankt Kweker maar het waren inderdaad thrips

                    Comment


                      #11

                      Comment

                      Bezig...
                      X