Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Welk beestje is dit?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Welk beestje is dit?

Korting op 420shop
    hoi net fucking fly gespot of dergelijk ongedierte enige hulp zou ik ten zeerste waarderen ,ik ben het tegen gekomen onderaan waar ik wat verkleuring had door voeding of te weinig licht , omdat ook de plant groot en compact is de plant is zeker nog niet aangetast (zie foto's)en weet zelfs niet of het schadelijk is?ikk heb kb multisect nu net voor doven lichten al preventief besproeid ,dit kon nog het is biologisch en kan tot twee weken in de bloei,bedankt op voorhand en gtrz l@tin
    Attached Files
    Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

Re: Welk beestje is dit?

weet niet het is een beetje onduidelijk maar ik zou zeggen fruitvliegje ?
    hang anders van die gele plakkaarten in je kast als het een fruitvlieg is zit ie er zo op.
    Die houden van die kaarten lijkt het wel

Comment

lijkt idd fruitvliegje

plakkaarten sowiezo goed idee, vangt redelijk veel op en geeft je snel indicatie van het ongewenste leven in je hokje

Comment

Kijk ff naar de vleugels, daaraan kun je varenrouwmug herkennen. Dan weet je direkt waarmee je te maken hebt.
        Zie thumbnail voor details.
        Attached Files
        Last edited by ceBep; 6 January 2010, 11:10.

Comment

hoi latindos;;;; no panic !!
          effe stripje hangen....zoals hier boven al gezegt.
          mooie foto van vale,,,,,,,
          grtz....... makker

Comment

thx en vale en de anderen voor reactie ,ok het gaat idd om de varenrouwmug want die rug is precies doorzichtig en dat was ook zo vanmorgen toen ik het spotte !
            Welk produkt wordt gebruikt om deze te verwijderen? kb multisect heb ik dus gebruikt effe afwachten !grt l@tin
            mijn gebruikt bestrijdingsmiddel kan je hier vinden

ik heb ook op het forum gekeken
            varenrouwmug
            na wat research vond ik een artikel erover .........

De volwassen varenrouwmuggen zijn zwartgrijs van kleur, 2 tot 5 mm lang en hebben lange kraalachtige antennen. De volwassen mugjes kunnen massaal in de kas voorkomen maar veroorzaken geen schade aan het gewas. Het is goed mogelijk dat de eieren, larven of poppen van de varenrouwmuggen al in het substraat (bark, kokos of andersoortig natuurprodukt) aanwezig zijn voor de teelt feitelijk gestart is. Echter de schade kan ernstiger uitpakken wanneer het substraat voor de teelt is gesteriliseerd, doordat het totale evenwicht in het substraat dan wegvalt en de varenrouwmuggen in het substraat "vrij spel" krijgen.

Uiteindelijk ontwikkelen de larven zich in een pop. De verpopping vindt plaats in de grond. De poppen zijn bruingrijs van kleur en zijn 3 tot 6 mm groot. De poppen komen na 4 tot 8 dagen uit en worden een volwassen varenrouwmuglarve. Een eenvoudige methode om de larven op te sporen is het uitleggen van kleine aardappelplakjes (1x1x0,5 cm). Deze aardappelplakjes dienen dan op het oppervlak van het substraat of potgrond worden gelegd. De aardappelplakjes moeten gedurende 4 uur onaangeroerd blijven liggen. Vervolgens kunnen de larven geteld worden op en onder de aardappelplakjes. Met dit simpele testje kan worden bepaald waar de larven zich ontwikkelen en of een bestrijding heeft gewerkt.

Beheersen en bestrijden:Als biologische bestrijder kunt u roofmijten of nematoden Goede resultaten met biologische bestrijding worden gehaald wanneer de populatie varenrouwmuggen niet te groot is. Start daarom vroegtijdig met het waarnemingen in het gewas en op de vangplaten. Bij een forse aantasting met varenrouwmuggen is het aan te bevelen om eerst met een chemisch middel in te grijpen waarna een biologisch middel kan worden ingezet om de varenrouwmug populatie onder controle te houden. Een combinatie van roofmijten en insektparasitaire aaltjes geeft daarbij een zeer goed resultaat. Volg bij een behandeling met een chemisch of biologisch bestrijdingsmiddel altijd de instructies op de verpakking van het middel.
            De auteuris werkzaam als planteziektenkundige bij Relab Den Haan B.V. In Den Hoorn. De auteur kan niet aansprakelijk worden gehouden voor eventuele schade voortkomend uit deze informatie.
            Last edited by Jointjedraaien; 15 May 2011, 20:56.

Comment

Lijst van insecten
              Last edited by Jointjedraaien; 15 May 2011, 20:57.
              sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

thx kweker ,denk te weten wat het is ,enkel ik wil hem te pakken krijgen om heel zeker te zijn,daarom ben ik strips gaan halen voor in de kast!

Comment

zo de strips doen hun werk zie foto
                  Attached Files

Comment

ik heb ook veel last gehad van varenrouwmuggen op mijn eerste plantjes.
                    De wortels zijn niet goed ontwikkeld, doordat die worden opgevreten door de larven. Hierdoor is mijn bleuberry wat aan de magere kant gebleven en het duurt nu al vele weken maar haar einde is in zicht. De larven moeten al in de potgrond gezeten hebben. Sinds die zak buiten in de vrieskou staat en alle restanten waren opgeruimd zijn ook de muggen vertrokken.
                    sigpic
                    Trixters kweekje

Comment

@Trix heb je dan niks gebruikt ? van bestrijdingsmiddelen ...................grtzzzz l@tin
                      Last edited by Jointjedraaien; 31 May 2011, 01:08.

Comment

Strips en Genius Oil in het water.
                        sigpic
                        Trixters kweekje

Comment

@Trix ,die produkten heb je die aangekocht in een tuinzaak of moet je naar de shop ? THX Gtrtzzz l@tin

Comment

tlijkt er hard op lat...maar heb je de vleugeltekening al eens gecheckt?
                            Grtz $iR
                            sigpic

Comment

Ben erg nieuwsgierig of je ze nog hebt weg gekregen met je opnoemde.
                              Had afgelopen jaar zelf een giga probleem met die beestjes en heb uiteindelijk van ellende letterlijk ieder plant in mijn huis weg gekiept.

Op het hoogte punt zag het er zo uit in mijn raamkozijen, ik vermoed dat het al in mijn potgrond heeft gezeten.

Ben er nu helemaal vanaf,maar wil wel gelijk in actie komen mocht het aan de omgeving liggen.

Vandaar heeft het geholpen?
                              recht is recht. krom is krom.

Comment

Bezig...
                              X