Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad Probleem Oplosser

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

    kraan water
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

      Als ze teveel water krijgen(te nat-geen zuurstof), sluiten de drinkwortels zich af,
      en dan krijg je stilstand.
      Een veelgemaakte fout, teveel water geven, bovenin de pot is het droog,
      maar onderin is het nog nat, en toch maar water geven
      Met een tensio meter kun je de vochtigheid van je grond meten,
      onderin in de pot

      Comment


        Re: Montys Blad Probleem Oplosser

        Mooie topic maar waar staan dan de oplossingen (na diagnose)?

        Comment


          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

          De diagnose is toch ook meteen de oplossing? Als de diagnose bijvoorbeeld "stikstoftekort" is dan geef je stikstof om dat op te lossen.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

            Ik zit ook met bladproblemen, durf helaas geen conclusies te trekken voordat ik minder/meer ga bijvoeden. Zou fijn zijn als iemand me kan helpen... http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ple-met-foto-s!
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

            Comment


              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

              IMG_6923.jpgIMG_6924.jpg Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is? door de wind vannacht zijn er al veel bladeren uitgewaaid. Ik heb dit bij al mijn 5 planten alleen de 2 powerplants hebben het minder.

              Ze staan in 50L potten aarde bij de bouwmarkt vandaan. Heb er een beetje paardenmest door heen gemengd van een jaar oud. Ben net 10 dagen terug met groei voeding begonnen maar ze lijken een beetje te verbranden zodra ik het geef. Hebben ze een tekort van 1 bepaalde stof? en een teveel van wat anders? Ik zuur af met kraanwater met een ph van 6,0/6,5 voeding terra vega Ik ben bang dat mijn planten langzaam sterven en dat het dit jaar niets wordt.

              Bedankt!

              Comment


                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                Dat zwarte lijkt wel schimmel, staan je planten in vochtige/natte grond of op een vochtige plaats?
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                  Ze staan op een terras buiten gewoon. zo nat is het niet nu buiten. Als ik er overheen ga met me vinger laat het niet los ofzo. Het zit echt in het blad.
                  Ik geef in de ochtend water en om 5 uur nog een keer.

                  Comment


                    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                    Monty kun jij mij misschien helpen ? Alvast bedankt http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...d-steeds-geler

                    Comment


                      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                      Dit topic is er zodat je zelf de problemen kunt herkennen..anders heette het wel "Vraag monty" ofzo.
                      Je probleem is niet zo moeilijk te identificeren.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                        daar heb je helemaal gelijk in QnQ, het is ook een beetje kort door de bocht wat ik heb neergezet.
                        Ik zat zelf te denken aan of stikstof te kort ( wat mij sterk lijkt ) of te nat wat ook niet zo snel kan met mapito.... of teveel voeding..!
                        Zou graag willen weten wat jij hier van vind en denkt!
                        Thnx alvast !20130913_224506.jpg
                        Last edited by mister smoothie; 14 September 2013, 12:54.

                        Comment


                          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                          Hi Monty en allemaal,

                          Ik zit met een probleembladeren en ik hoop dat je hier even naar kan kijken ,ik zit in Azie met hoge temperatuur nu valt het mee 26-28 graden de plant onder 135 watt ledlamp ,ik heb ze nu al 3 dagen geen water meer gegeven ,daarvoor wellicht teveel en hij staat in 2-3 liter pot maar hij blijft klein en vergelen van de bladeren stopt niet echt helaas ,valt er nog iets te doen ? de anderen 2 plantjes die er later zijn bijgekomen hebben dit gelukkig nog niet zie foto,s en om het nog ingewikkelder te maken een van de 3 plantjes is hoogst waarschijnlijk een autoflower en de andere zijn female .maar ik weet het helaas niet ,verder staan ze op 18/6 zonder extra voeding.
                          Ontzettend bedankt alvast!IMGA0882.jpgIMGA0883.jpgIMGA0885.jpgIMGA0887.jpgIMGA0889.jpgIMGA0892.jpgIMGA0896.jpgIMGA0909.jpgIMGA0901.jpgIMGA0921.jpgIMGA0920.jpgIMGA0918.jpgIMGA0917.jpg

                          Comment


                            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                            Die staat te nat (of heeft gestaan).
                            Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                            Comment


                              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                              Hi Rodigan,

                              Bedankt voor je reactie en dat klopt inderdaad en ik heb ze nu al 4 dagen geen water meer gegeven ,ik vroeg me af of het nog goed kan komen is het idee om ze over te zetten naar een grotere pot ?

                              Comment


                                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                                Je kunt ze overpotten wanneer je plantje wat groter is geworden. Nu zou dat een riskante operatie zijn. Normaal komt het wel nog goed als de grond terug droog trekt. Afwachten dus.
                                Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                                Comment

                                Bezig...
                                X