Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad Probleem Oplosser

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

    oke thanks Monty

    ik ga m'n ph eens effe checken .

    grtz
    Led's grow !

    Comment


      #92
      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

      Hey Monty,

      Bedankt voor zo een superpost!! Ik denk dat ik een stikstof tekort heb. Wat is hier het beste voor?
      Visemulsie of canna N-27% of misschien nog andere maar ik heb gezien deze zijn te krijgen bij mijn growshop.

      Comment


        #93
        Re: Monty's Blad Probleem Oplosser

        Vise-mulsie zou het moeten oplossen.

        Comment


          #94
          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

          sinds vandaag zit ik met een vreemd bladprobleem dat hierboven nog niet beschreven stond.

          DSC05890.jpg

          Het lijkt precies of er stukjes blad afgevallen zijn.

          en dan zijn er sommige die gele vlekjes vertonen zoals deze
          DSC05891.jpg

          Kan iemand mij helpen.

          groetjes
          Eerste guerillakweek Royal dane

          Comment


            #95
            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

            Volgens mij zijn het gewoon verbrandingen maar moeilijk te beoordelen op die foto's .

            Maak eens foto's net voor of net na dat de lamp uitgaat (met flits) zodat we de werkelijke kleuren zien.

            Comment


              #96
              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

              Neem even een foto met flits als je lamp net uit is. Onder dit gele/oranje licht is er weinig van te zeggen. Lijkt (zoals het er nu uitziet) op trips.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #97
                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                Voila, ik heb vandaag duidelijke foto's kunnen nemen.

                Deze heeft vreemde vlekken. Het is enkel bij dit blad en bij nog 1 ander blad. Maar daar ik het minder erg bij.
                DSC05903.jpg

                En deze heeft een paar doffe plekken.

                DSC05904.jpg
                Eerste guerillakweek Royal dane

                Comment


                  #98
                  Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                  Hoi, ik heb een paar problemen met m'n plantjes.

                  De ene heeft krullende/misvormde bladeren (zie foto). Is dit een zink tekort of een virus(mozaiek) of zo?
                  2012-05-06 14.33.09.jpg
                  Een andere heeft wat gele plekjes en aan een blad omhoog gekrulde randen, zijn dit verbrandingen of een calcium tekort?
                  2012-05-06 14.32.46.jpg

                  Nog een andere heeft ook wat verkleuringen.
                  2012-05-06 14.33.47.jpg

                  Kan iemand mij misschien helpen

                  Bij voorbaat dank!

                  Groetjes

                  Mijn plantjes staan trouwens buiten in een kas, ik geef ze om de dag plagron grow. Ik heb er nog een paar meer en die krijgen dezelfde behandeling maar zien er wel goed uit.
                  Last edited by okx; 6 May 2012, 14:29.

                  Comment


                    #99
                    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                    mooie topic!

                    Comment


                      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                      Oorspronkelijk geplaatst door okx View Post
                      Hoi, ik heb een paar problemen met m'n plantjes.

                      De ene heeft krullende/misvormde bladeren (zie foto). Is dit een zink tekort of een virus(mozaiek) of zo?
                      [ATTACH=CONFIG]120896[/ATTACH]
                      Een andere heeft wat gele plekjes en aan een blad omhoog gekrulde randen, zijn dit verbrandingen of een calcium tekort?
                      [ATTACH=CONFIG]120895[/ATTACH]

                      Nog een andere heeft ook wat verkleuringen.
                      [ATTACH=CONFIG]120897[/ATTACH]

                      Kan iemand mij misschien helpen

                      Bij voorbaat dank!

                      Groetjes

                      Mijn plantjes staan trouwens buiten in een kas, ik geef ze om de dag plagron grow. Ik heb er nog een paar meer en die krijgen dezelfde behandeling maar zien er wel goed uit.

                      Comment


                        Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                        zeer handig , mooi verslag man bedankt

                        Comment


                          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                          2012-05-22-220935.jpg2012-05-22-220950.jpg2012-05-23-130243.jpg2012-05-23-130258.jpg2012-05-23-130320.jpg2012-05-22-221004.jpg

                          dit is mijn eerste kweek ooit. het zijn 3 auto tutankhamon waarvan er 2 in slechte staat beginnen te komen en 1 nog perfect ( die goeie is de laatste foto) ik heb ze nu 5 dagen en vanaf ik ze had stonden ze in bloei. ze staan in plagron batmix en ik geef ze spa blauw als water , 20cl om de 2-3dagen. ze hebben nog een voeding gehad omdat de batmix ze normaal tot week 6 zou moeten brengen. ik heb een 400 watt lamp hangen. de planten waren voorgegroeid door een maat van mij en toen waren ze nog perfect , de problemen zijn begonnen toen ze hier stonden. de eerste 2 dagen hier was der een probleem met de temperatuur want toen de kast dicht ging en ik terug kwam van het werk was de temp 40-50 graden. dat probleem sinds 3 dagen in orde en de temp blijft nu tussen de 29 en max 32 graden. er staat een fan op gericht voor de temp maar wel niet dichtbij de planten, LV is mss een probleem maar ik heb er nu paar bakjes met water bijgezet. ik ben echt wel aan het freaken dat ze kapot gaan gaan

                          bij de kleinste plat in die oranje bak zijn er veel bladeren vergeeld , begonnen met gele uiteindes van de bladere en nu al veel verspreid zoals je kan zien en ze gaan slap naar beneden en sinds vandaag worden de steeltjes van de 2 bovenste zijgroei paars.
                          2de plant in de zwarte bak zijn slap aan het worden en naar onder aan het hange ( de onderste en middelste ) en ze voelen en zien eruit als sla die een week of 2 in de frigo heeft gelege , zo heel slap. ook hier bij de bovenste 2 zijgroeien paarse stengels maar geen geel of slap blad, wel glanst het niet meer en is er een kleurverandering van buiten naar binnen toe , een soort lichtgroen.
                          wel zijn ze nergens bruin.

                          voeding zal het wel niet zijn want het is maar hier bij mij begonnen sinds 5 dagen dus ik denk temp of LV?? gans mijn kamer heeft de temp van die kast want het is er wel warm. de temp zal ik niet meer kunnen verlagen als dat het probleem is dus dan mss een 250watt lamp of eventueel cooltube als dat helpt?

                          hoop dat je mij kan helpen! als je nog meer info nodig hebt of betere foto's vraag maar. mss ook nog vermelden dat ze bij mijn maat zijn gegroeid zonder lamp maar gwn onder een raam.
                          Last edited by jimmy belg; 23 May 2012, 14:39.

                          Comment


                            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                            Dat is warmte schade. 250 wat is een optie voor warme dagen, moet je wel ook de passende vsa bij hebben dan he. met een coletube kom je ook een paar graden lager. Echter je moet die warmte dan wel uit de ruimte waar je kast/tent staat afvoeren.
                            Of je neemt verse lucht van buiten en blaast ook naar buiten af.
                            Of je neemt enkel verse lucht van buiten en blaast in de ruimte zelf af, minst ideaal,
                            of je neemt lucht uit de ruimte en blaast naar buiten af.

                            Als je in de ruimte zelf je lucht haalt en ook afblaast dan zal deze ruimte zich langzaam gaan opwarmen en warmer en warmen gaan worden. Je co2 word daarnaast maar zeer matig aangevuld.

                            Verder is het verstandig om je lampen tijdens de nacht te laten branden. Bijvoorbeeld van 22:00 tot 10:00 lamp aan en dan de lucht van buiten nemen. Deze is dan veel koeler dan tijdens de dag.

                            Comment


                              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                              Alvast bedankt voor de snelle reactie! Spijtig genoeg is geen enkele van die dingen een optie voor mij, ik zit op de zolderven heb 1groot dakraam en aan de overkant vant straat staat er een groot office building dus een buis door het raam is geen optie. Men raam staat wel gewoon open gans de tijd en op de kamer onder mij staan alle ramen constant open dus ik heb wel wat circulatie van lucht. Mijn kweekkast staat als de lamp brand constant met 1deur open en de fan blaast op die manier frisse lucht naar de lamp en zo kan ik de temp rond de 32 houden nu. Maar dat is dus toch blijkbaar te warm als men plantjes warmte schade oplopen. Wat zal volgns jou de laagste temp geven , 250Watt of 400watt met cooltube?? En hoeveel zou de temp dan ongeveer zakken met die 2? Graad of 5? En kan ik geen 250watt lamp gebruiken met mijn 400watt vsa? Zou ik het plantje dat er erg aan toe is even van onder de lamp halen? Komen ze nog goed volges jou onder deze lamp? Sorry dat ik zoveel gevraagd heb maar ik ben nog een groentje :p daarom heb ik mij ook aangemeld om wat raad te krijge van de ervaren growers. Nogmaals bedankt voor de moeite!!!

                              Comment


                                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                                Maar dat is dus toch blijkbaar te warm als men plantjes warmte schade oplopen. JA
                                Wat zal volgns jou de laagste temp geven , 250Watt of 400watt met cooltube? hoeveel zou de temp dan ongeveer zakken met die 2? Graad of 5? Als je met coletube werkt moet je dus wel de warme lucht die door de tube gaat kwijt worden en dus niet op je zolder, dan scheelt dat een paar graden.

                                En kan ik geen 250watt lamp gebruiken met mijn 400watt vsa? NEEN!
                                Zou ik het plantje dat er erg aan toe is even van onder de lamp halen? Niet echt een optie
                                Komen ze nog goed volges jou onder deze lamp? De verdorde delen herstellen niet meer die stukken blad zijn afgeschreven en doen niet meer mee aan de fotosynthese.

                                De Maximum temperatuur vaan een cannabisteeld is 28 graden op 24 tot 26 graden heb je de meeste netto fotosynthese 32 is echt te warm op lange termijn. een warme piek kunnen ze wel aan.

                                Comment

                                Bezig...
                                X