Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad Probleem Oplosser

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

    Je kan die bovenste ook wat zeewierkalk geven hoor je hoeft niet extra naar NL. Er zijn meer dan genoeg kalkhoudende voedingsstoffen in je plaatselijke tuincentrum te krijgen. tuinkalk, mergelkalk, kleidolomiet, betoniet, AZ kalk, mearl, zeewierkalk,landbouw poederkalk, Kalkammonsalpeter, tripelsuperfosfaat enz. Let wel even op de meeste kalkhoudende meststoffen maken je bodem alkalischer.

    Comment


      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

      ik heb nu even zitten lezen op de eerste pagina en voor de bovenste planten twijfel ik echt tussen een CA tekort of een MG tekort. want het zijn de bijna bovenste bladeren en in het midden van de plant met die plekken. pfff echt moelijk om te vinden wat het juist is precies.

      Comment


        Re: Montys Blad Probleem Oplosser

        Bovenste heeft een kalkgebrek. de geelbruine vlekjes die omrand waren duiden hier duidelijk op. Het necrotische tussen de nerf lijkt dan wel op gevolg van Mg maar is het niet, dit komt doordat als je Ca buffer uitgeput is er hevige Ph fluctuaties ontstaan en er allerlei voedingszouten bij deze verschillende PH's met elkaar gaan reageren zo wordt er bijvoorbeeld gips gevormd. Deze met elkaar gereageerde stoffen kunnen giftig zijn voor je plant en dat zie je hier dus.

        Comment


          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

          misschien even biets bijvermelden dat ik vergeten was , er zit hier wel redelijk wat kalk in het leidingwater want de waterkoker heeft er altijd last van.

          en enig idee waarom ik er nooit problemen mee gehad heb en nu wel? zijn de white widows hier dan gevoeliger voor als de AK's die ik hiervoor zette , en de dutch passions daarvoor.

          bij de info van een CA tekort staat ook dat eerste de oude bladeren last krijgen , maar de bladeren die zowat een centimeter of 15-25 onder de top zitten zijn dan toch niet de oude ofwel?

          sorry wil je niet in twijfel trekken maar ik wil graag absoluut zeker zijn voor ik iets doe want heb net gelezen als je een MG tekort hebt en je geeft de plant veel CA dat het probleem veel slechter word. maar dan dacht ik teveel kalk in het water kan niet anders zou de onderste plant op de foto's er ook last van moeten hebben he.

          Comment


            Comment


              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

              toch bedankt voor je snelle reacties! heb wel geen kweekverslag hier maar zal er mss 1 beginnen dan kan ik daar wat verder ingaan op de problemen

              en het is echt wel begonnen vrijdag/zaterdag dus dat gaat toch vrij snel dan

              Comment


                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                Als je een hoge ph(kalk) in je kraanwater hebt, kun je het eens proberen met de helft kraanwater en andere helft demi water.
                Heb eens gelezen dat veel kalk in het water ook de ph omhoog brengt,
                waardoor de ph waarde van je medium opoloopt.
                Maar die kalk is moeilijk op te nemen voor de planten, maar blokkeert wel dan de rest

                Comment


                  Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                  aa oke die kalk uit kraanwater is moeilijk op te nemen voor planten , wist ik dus niet. dan zal het dus toch een CA tekort zijn , of mss magnesium toch. ga morgen toch naar de grownshop , zal daar ook de foto's eens tonen en horen wat ze daar vinden dat er tekort is. het lijkt echt op elkaar. die vlekken met randen is CA tekort maar de andere symptomen , ook na hoeveel weken het begonnen is en welke bladeren lijkt dan weer op magnesium tekort.

                  maar zoals ik al gezegd heb , het water is krak hetzelfde als altijd. enige verschil is dat ik nu de groeivoeding van plagron gebruik , terra bloom. en hiervoor de terra max van atami wat biologische voeding is en degene die ik nu gebruik is chemische. mss maar eens terug de atami voeding kopen morgen voor de zekerheid

                  Comment


                    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                    maar zoals ik al gezegd heb , het water is krak hetzelfde als altijd. enige verschil is dat ik nu de groeivoeding van plagron gebruik , terra bloom. en hiervoor de terra max van atami wat biologische voeding is en degene die ik nu gebruik is chemische. mss maar eens terug de atami voeding kopen morgen voor de zekerheid
                    Bij minerale voeding moet je het water aanzuren, bij biovoeding zuurt men niet aan, dat doet je bodemleven. Daar zit het verschil. Verder is je grond natuurlijk ook elke keer anders he, dus krak het zelfde kan ik dat niet noemen.

                    Comment


                      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                      ik sluit me aan bij flint.minerale ofwel organisch.

                      Comment


                        Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                        snap eigenlijk niet goed waarom dit monty's bladproblemenoplosser zou zijn, net zoals 3/4 van zen topics is dit gewoon knip en plakwerk van andere sites, zonder bronvermelding, ms iets aan doen?

                        Comment


                          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                          Waarom ben je zo een hater ?! Die gast heb keer op keer duidelijke text en uitleg over van alles en nog wat ! Waar die het vandaan haalt ..... het zal wel hij zuigt de info op als een spons Niet alleen dit vind ik een zeer overzichtelijke troubleshooter als er bladprobleem is , zo zijn er nog wel een paar waar ik van denk dat een heleboel mensen er wel iets aan hebben hier . Maja slechts mijn mening

                          Comment


                            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                            poison ivy heeft de tampon er overdwars inzitten denk......

                            Comment


                              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                              Als die tampon het enige is.....

                              Monty heeft het goed gedaan, de meeste andere hebben afgunstig niets gedaan.
                              Als je het beter kan, ga vooral je gang.

                              Ik weet al een titel;

                              "PI weet het beter alle problemen oplosser"

                              Wat blijft; wat is er tegen copy / paste? Scheelt een hoop gevinger. Het gaat om de inhoudt lijkt mij.

                              Alaaf, Hallelujah Jezus Maria.
                              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                              Comment


                                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                                Monty's bladprobleemveroorzakert verdammpt!

                                Alaaf, Hail Santa Maria

                                Comment

                                Bezig...
                                X