Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad Probleem Oplosser

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

    Zeker geen water geven. Tenzij dat nodig is.. Anders heb je wortelrot in enkele dagen, en dan kun je opnieuw beginnen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

      Als ze er nog niet zo lang instaan zou ik ze uitgraven.
      De grond zit vol kippenstront dus beter gaat het niet worden.

      -uitgraven gaan ze natuurlijk ook niet fijn vinden-
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        Comment


          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

          In dit soort situaties is een Fertometer wel handig. Al is dat voor een keer een plant proberen wel een overdreven aanschaf.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

            Zoiets of raad je wat anders aan?

            De beste wietzaadjes koop je bij Dutch-Headshop! Fotoperiode wietzaden, Autoflowers en CBD wiet. Alle A-merken voorradig | Ontkiemgarantie op alle huismerk zaden

            Comment


              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

              Ja die bedoel ik. Dan weet je van tevoren of je grond niet te sterk bemest is.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                image.jpg
                Ik wilde nog even officieel doorgeven dat het helemaal goed is gekomen.

                had ze toch al flink bewaterd na mijn posts toen met de vraag. Sorry LR2, had het te laat gelezen.
                water kon sowieso goed weg (volle grond). Ze is flink gaan groeien en kon uiteindelijk toch overweg met het teveel aan energie.

                blij dat ik niet in potten kweek

                cheers en bedankt voor het meedenken! Toppers!

                Comment


                  Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                  Heb ik goed gelezen en is dit overhitting + weinig licht? (het weer is er wel naar)
                  balkonplantje & zijn alleen de onderste bladeren en die weinig licht krijgen
                  en heb er al een paar gele afgetrokken, ze trekken naar onder krom en verkleuren donker
                  (geen idee welke kleur, ben kleurenblind)

                  Bald 3.jpgblad 2.jpgblad.jpg

                  Comment


                    Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                    Te nat gestaan

                    Comment


                      Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                      Zou enig kenner mij kunnen vertellen wat ik verkeerd doe met mijn ak47 autos in cocomix 12 liters?

                      -Waarschijnlijk te weinig water(voeding, hittegolf nu en staan in kweek tent wel met gaten er in) ?

                      Comment


                        Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                        Stikstofoverschot bij wietplanten


                        Wanneer er iets mis is met wietplanten denken kwekers al snel aan tekorten, maar een overschot aan stikstof komt vaker voor. De symptomen zijn zwakke stammetjes en diepgroene klauwvormige bladeren die snel vergelen, waardoor het stikstofoverschot vaak wordt aangezien voor een te natte bodem.
                        Bladeren die naar beneden krullen als een klauw zullen snel vergelen en afsterven wanneer het stikstofoverschot niet verholpen wordt. Het lijkt op een plant die met teveel water of juist een stikstoftekort te kampen heeft waardoor het probleem snel over het hoofd wordt gezien. Wanneer de klauwvormige bladeren echter vergezeld worden door andere diepgroene bladeren, heb je waarschijnlijk met een overschot aan stikstof te maken.

                        De meeste problemen die kwekers met stikstof hebben worden in feite door een teveel eraan veroorzaakt. Vooral in de bloeifase, wanneer de behoefte aan stikstof daalt doen de problemen zich voor. In de groeifase heeft een wietplant veel behoefte aan stikstof en zolang je het niet te gek maakt zul je in deze fase ook niet snel met een overschot aan stikstof te maken krijgen.

                        Maar in de bloeifase hebben wietplanten aanzienlijk minder behoefte aan stikstof. Ze hebben het nog wel nodig, maar lang niet meer zoveel en een overschot eraan zorgt voor een slechte topontwikkeling waardoor je uiteindelijk minder kunt oogsten. Gelukkig is er meer dan genoeg speciale voeding op de markt waar al rekening is gehouden met de verlaagde stikstofbehoefte die je kunt gebruiken in de bloeifase.




                        Tekens aan de plant

                        Diepgroene bladeren
                        Bladpunten krullen naar beneden ondanks dat de plant niet teveel water heeft
                        Als het overschot langer aanhoudt zullen de krullende bladeren het eerst vergelen
                        De klauwbladeren komen gespreid over de plant voor
                        Hitteproblemen maken het probleem groter omdat de plant dan meer water en meer stikstof opneemt
                        De oplossing van een stikstofoverschot ligt natuurlijk voor de hand; verminder de hoeveelheid stikstof in de plantvoeding. Wanneer de plant in de bloefase zit, schakel dan over op een bloeivoeding als je dat nog niet deed. Het probleem kan ook opduiken door het gebruik van voobemestte aarde, probeer de aarde in dat geval uit te spoelen met afgezuurd water. De bladeren die al aangetast zijn zullen niet meer gezond worden, maar het probleem stopt tenminste wel.
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment


                          Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                          Kan die niet bij de beginpost geintegreerd worden door de moderators?
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                            Bedankt voor de toevoeging HJM, en bedankt voor de melding LR2! Toegevoegd aan de openingspost!

                            Het zou ook geen kwaad kunnen om de huidige foto's eens uit te breiden met groter formaat foto's
                            Last edited by Jointjedraaien; 4 July 2015, 19:59.
                            Veel gestelde vragen over het forum

                            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                            420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                            Comment


                              Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                              na een hoop speurwerk ben ik er nog steeds niet uit wat er gaande is met m'n early skunk... ik hoop niet die tabakziekte fzo?
                              historie: ze was na het ontkiemen vrij lang uitgeslagen door het te weinig licht, dus heb ik (ter aanrading van een forummember) haar dieper geplant +- 3-4cm dieper.
                              het nieuw blad lijkt er (nog) geen last van te hebben, buiten dan dat het wrss wel wat te warm was de laatste dagen..
                              ik geef wat cl's water, zeker geen overvloeding.. de stengel ziet er nog zeer gezond uit,.. so my question is, what the frack?
                              WP_20150705_008.jpgWP_20150705_009.jpg
                              A chunk out of humanity everytime we compromise our values.

                              Comment


                                Re: Montys Blad Probleem Oplosser

                                aan je aarde te zien denk ik te nat
                                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                                Comment

                                Bezig...
                                X