Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat is er aan de hand?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat is er aan de hand?

    Korting op 420shop


    Het bovenste rode cirkeltje gaat om een verbrand bladpuntje dat is ontstaan na een 20% voedingsbeurt van ongeveer een week geleden.
    De laatste dagen zijn ze een beetje verwaarloost en ze waren flink onderbewaterd, maar na 3 uurtjes stonden de bladeren er weer stukke beter bij.
    De 2 onderste omcirkelde bladeren zijn in slechte staat, zoals je kan zien.. en een aantal bladeren daaronder zien er ook niet al te groen uit..

    Ik heb even Monty's Blad Probleem Oplosser erbij gepakt en ik kwam uit bij: Over-bemesting (vooral N), over-bewaterd, beschadigde wortels, of onvoldoende bodem beluchten (gebruik meer zand of perliet. Af en toe als gevolg van niet voldoende N, P, K.
    Over-bemesting lijkt me niet, ze krijgen nu zo af en toe een beetje bloei voeding (10-20%).
    Over-bewaterd zijn ze sowieso niet, ze hadden al minstens 3 dagen geen water .
    De wortels zouden beschadigd kunnen zijn door het iets te lange droog staan..
    Beluchtingsproblemen lijken me ook niet heel waarschijnlijk, ik gebruik All-Mix van BioBizz.
    NPK tekorten, misschien?

    Wie kan verlichting bieden in deze duistere tijden?

    Grtz,

    Skafe

    Edit: Het zijn Big Bang dames en ze staan ruim 4 weken in bloei, dus ze moeten nog zeker 4 weken. Ik kan ze dus nog ongeveer 2 weken bijvoeden, dan krijgen ze alleen nog maar water.
    Last edited by Skafe; 26 January 2010, 19:30.

    #2
    Re: Wat is er aan de hand?

    't Lijkt me een P tekort. Ik zie aan de bruine pistels dat de plant al is geremd in haar processen, haar bladeren zijn eerst diep groen, en al snel worden de bladeren onderin de plant geel en sterfen af.

    Daarin tegen kan t ook een K tekort zijn, dan zien de planten er eerst super gezond uit waarna de punten van de onderste bladeren vergelen, waarna het blad in haar geheel vergeelt en afsterft. Er is vaak wel genoeg K in het medium aanwezig maar is dan gebonden aan ene hoogzout gehalte. Spoel dan eerst de zouten uit het medium en gebruik dan een bladboeding NPK.
    Last edited by dokkie; 25 January 2010, 13:38.

    Comment


      #3
      Re: Wat is er aan de hand?

      Thnx voor de reactie Dokkie!
      Een P tekort is erg waarschijnlijk, ze krijgen zo af en toe wel wat voeding, maar een erg lage dosis (20%). In de voorbemeste aarde zal niet zoveel meer zitten..

      Iemand nog andere suggesties of bevestiging?

      Grtz Skafe

      Comment


        #4
        Re: Wat is er aan de hand?

        5) bladeren zijn donker groen of rood/paars. Stengels en bladstelen kan ook paars/rood zijn. Bladeren kunnen geel kleuren en naar onder krullen. bladeren gaan hangen. De groei is traag en bladeren blijven klein.
        >> Fosfor (P) tekort.

        Comment


          #5
          Re: Wat is er aan de hand?

          Klopt helemaal Monty.. Daar heb ik gewoon faliekant overheen gelezen..

          Hier mag een slotje op!

          Comment


            #6
            Re: Wat is er aan de hand?

            Comment

            Bezig...
            X