Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Rariteit wie kent hierop een antwoord

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Rariteit wie kent hierop een antwoord

zwavel of ijzer tekort

-Zwavel
    Zwavel stimuleert de aanmaak van groei bevorderende eiwitten. Deze eiwitten bevorderen de stofwisseling van de plant. Zwaveltekort komt in een kweekruimte niet vaak voor. Het ontstaat meestal door overvloed van andere meststoffen. De symptomen komen als eerst naar voren bij de bladeren op de top van de plant. Die zullen wat gelig van kleur zijn. Je kan zwaveltekort oplossen door te zorgen dat je grond beter doorlucht wordt

ijzer-Ijzer
    Voor de productie van bladgroen is ijzer nodig. Een tekort aan ijzer zal in de groeipunten voor verkleuring zorgen terwijl de nerven groen blijven. Ijzertekort komt niet vaak voor omdat de meeste meststoffen in de winkel voldoende ijzer bevatten. Mocht je toch deze symptomen zien check dan de pH van je medium om te kijken of dit te hoog is.

Comment

ok stafford kan ik ergens begrijpen MAAR
      hoe kan het dat het dan enkel bij dit plantje voorkomt in zo'n sterke vorm en bij de anderen niet??

en geef geen voeding bij dus tot zover zwaveltekort en de bladeren kleuren van beginnens af al zo en maar over 50% van de plant heb ik deze verkkleuring wat betrefd de ph die je vraagt bij het ijzertekort heb ik hier constante ph van 5.8 die ik om de 2 dagen meet dus met de ph is niets mis

hopelijk ben je hier wat mee stafford en kan je me de oplossing geven te weinig doorluchting is ook best raar mits ik onder de potten enkele houten blokjes heb gestoken vanwege ervaring met eerdere kweek
      Last edited by killercore; 7 March 2010, 07:11.

Comment

Last edited by OnlineAlien; 8 March 2010, 16:27.

Comment

Heb je het draadje en de titel eigenlijk wel gelezen man?

Grtz $iR
          sigpic

Comment

heb hier tuinkali in fijne korrel staan zou ik dit beetje geven ??

Comment

hmm heb het gelezen, wordt niet duidelijk gemaakt of dat twee verschillende planten zijn.. Daarbij zit je op gewone potgrond van een tuincenter? en blijkbaar heb je geen vloeibare voeding van een shop, sinds je korrels wil geven.. Korrels geven meestal langzaam af of teveel in een keer bij waterbeurt, moeilijk te doseren..

Comment

lolz tekorten, tekorten, ...

Het is een freak of nature door een bepaalde misvorming in de stam/een tak heb je geen normale sapstroom daardoor krijg je dat bepaalde voedingstoffen niet opgenomen kunnen worden in bepaalde delen van een plant

Ik wil deze wel es blijven volgen, als je het ziet zitten om die af te bloeien wil je dan regelmatig es foto`s posten, ik wil wel het verdere verloop zien.
                Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Denk ook dat het een freak is. Zag op het draadje van Killer hoe ze uit het ei gekomen is en damn... Ben verbaasd dat ze net nog zo ver gebracht heeft.
                  Grtz $iR
                  sigpic

Comment

@ onlinealien ik heb wel voeding voor men plantjes hoor heb enkel nog aparte tuinkali blmoed en beendermeel staan voor andere planten ^^

Comment

raad is welke ook vrouwelijk is geworden na al die misvormingen en toestanden :O
                      Attached Files

Comment

It's a long way to tipperary... Maar toch, duim lekker mee voor je killer!!
                        Grtz $iR
                        sigpic

Comment

Blijft bijzonder maar heeft er schijnbaar weinig last van. Nice

Comment

Mooi killer, precies of ze weer wat goedtrekt, niet?
                            Grtz $iR
                            sigpic

Comment

goedtrekken? nope bladeren blijven zo heb enkel de droge ( verdorde) bladeren weggenomen verschijnselen blijven het zelfde en die middelste stengel xD echt freaky die is sowat 3-4 mm op 10-12 mm echt raar plantje maar een dame dus we klagen niet de groene helft gaat wel beter dan andere helft

greets

Comment

aha...een stengel die niet rond is maar eerder plat? Had ik ook al eens voor door verstoring van de sapstromen. Had de hoofdstengel vastgebonden aan de wand dmv nageltje en was die even vergeten met al dat weed in mn kop en ja... Knak.
                                Ik moet nog eens nalezen maar het zou goed kunnen zijn dat de houtvaten dan niet meer werken zoals hoort en daarvoor moet ik nog eens lezen want een van de beiden, Mg of Ca, wordt enkel en alleen door de houtvaten getransporteerd.

Grtz $iR
                                Last edited by SirSmokeAllot; 24 March 2010, 15:05.
                                sigpic

Comment

Bezig...
                                X