Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Rariteit wie kent hierop een antwoord

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Rariteit wie kent hierop een antwoord

Korting op 420shop
    HI allemaal wie kent hierop een antwoord helft ziet groen en andere helft geel groen

graag oplossingen aub deze plant kampt er al mee vanaf het begin dat hij groeide
    Attached Files

Re: Rariteit wie kent hierop een antwoord

tien euro op ijzer tekort

Comment

tekorten :O had je die dan niet over gehele plant moeten zien ipv half groen half geelgroen :O

Comment

Yo killer,

Niet opnieuw he man... Ik denk: Mg tekort door overdosis Ca. Want ik weet dat je er durft toevoegen in de groei killer
        De redenen van mijn verdenkingen zijn:
        - op de eerste foto merk ik streepvorming op en van het slachtoffer blijven de nerven groen
        - en de algemene zeer donkere kleur van je plantjes wat meestal wijst op teveel aan Ca

Enkel Ca gaan toevoegen is altijd zeer gevaarlijk omdat net zoals er een NPK verhouding bestaat, er ook een CaMg verhouding bestaat. Indien je kraantjeswater gebruikt zou je in principe zelf eerst een Mg gebrek moeten tegenkomen. Dit laatste kan echter heel subtiel zijn zoals in dit geval volgens mij.
        Mg is verantwoordelijk voor veel processen in een plant, dat kun je hier lezen. Als het Mg opraakt vallen alle processen binnen de plant die steunen op Mg eerst stil voor het bladgroen begint afgebroken te worden. Wanneer je duidelijk merkt aan het blad, ik zit met een Mg tekort, is het in feite al te laat. Maar dit is meer materie voor onze monty.

Heb je Ca oplossing toegevoegd mate?

Grtz $iR
        Last edited by SirSmokeAllot; 6 March 2010, 17:34.
        sigpic

Comment

ik heb niets toegevoegd van ca oplossing of dergelijke enkel juist potgrond en bewatering via regenwater dus dit zou in principe geen problemen geven denk ik zo
          dus mg tekort kan dan practisch ook al niet
          trouwens deze plant zag in het begin er al wat misvormd uit en had deze verkleuringen al vanaf de lobblaadjes dus tekorten zouden dan al wel heeeeel vroeg zijn voor dcm potgrond

Comment

Tis uniek mooie plant vind ik heb je nog meer foto's wil wel is zien hoe die zijn eigen ontwikkeld
            God was never on your side..

Comment

Ik denk niet een tekort he killer...maar een teveel, waardoor een andere stof niet opgenomen wordt.
              Grtz $iR
              sigpic

Comment

een teveel klinkt ook raar als je geen voeding geeft :O

Comment

@ belladonna deze foto dateerd van gisteren zal wekelijks of om de paar dagen nieuwe pic van deze plant hier posten en de evolutie met jullie allen delen tot dan blijven onze pro kwekers gissen naar een oplossing

Comment

Beetje meer info geven he killer, maakt een reeds moeilijke diagnose al iets eenvoudiger. ik probeer je ook maar te helpen...
                    - heb je gekiemd in stekgrond?
                    - hoe lang staat dit plantje al op deze bodem?
                    - kan het zijn dat onder de grote bladeren die wij nu kunnen zien er bladeren zijn die er ook niet te katholiek uitzien?
                    - groeit ze evensnel als de groene vertakking?

Toch vind ik nog steeds dat je plantjes strepen tussen de nerven beginnen vertonen. Over het rood durf ik me niet zo uitspreken, maar volgens mij is vooral de grote blauwe cirkel een voorbode van Mg tekort.
                    Zoals er een ideale NPK verhouding is voor onze canna, is er ook een ideale CaMg verhouding (3:1). Ik weet niet goed of je dit verstaat maar zou idd nog geen probleem moeten geven op je potgrond. Indien je bvb zelf je bodem samenstelt en je neemt laat ons zeggen 5:1, dan zit er nog evenveel Mg in je bodem (1 deel) maar veel meer Ca. Dit zorgt ervoor dat alleen de Ca wordt opgenomen en niet langer de Mg (of toch in veel mindere mate dan optimaal zou zijn).
                    Bij de super silver haze had ik ook zon freak, maar dan wel over de hele plant. Ik heb er het raden naar... Misschien is dit wel zon plantje zoals bella er deze zomer eentje had, 2 plantjes uit 1 kiem en wordt de een teruggedrongen ofzo, freakje dus. I dunno.
                    wortelschade meegemaakt?
                    Of misschien een ziekte van het genre TMV? Tzijn soms precies nog enkel groene stippen die overblijven.
                    volgens mij zal het niet lang duren met je wekelijkse foto's omdat als je plantje in de bloei gaat schieten ze nog veel meer stoffen uit deze vertakking zal trekken waardoor ze kapot zal gaan.

Grtz $iR
                    Attached Files
                    Last edited by SirSmokeAllot; 6 March 2010, 16:25.
                    sigpic

Comment

- heb je gekiemd in stekgrond? neen tussen vochtig keukenpapier
                      - hoe lang staat dit plantje al op deze bodem? een maand ofzo staan ze in deze grond
                      - kan het zijn dat onder de grote bladeren die wij nu kunnen zien er bladeren zijn die er ook niet te katholiek uitzien? die onderste wel die bovenste trekken weer bij
                      - groeit ze evensnel als de groene vertakking? groeit even snel
                      Last edited by killercore; 6 March 2010, 20:02.

Comment

echt strange...
                        en direct van het keukenpapier in de dcm potgrond?

Grtz $iR
                        sigpic

Comment

neen ze hebben nog 2 weken onder tl lamp voorgegroeid in stekgrond

Comment

een albino misschien?
                            Grtz $iR
                            sigpic

Comment

dit is duidelijk zwavel tekort !!!!

Comment

Bezig...
                              X