Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Arjan's ultra haze #2 problemen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Arjan's ultra haze #2 problemen

Korting op 420shop
    Hallo medekwekers

ik heb een paar probleempjes met m'n 2 dames.
    Ik heb de hele abc faq doorgespit en de topics die er zijn over problemen, maar ik kom er niet echt uit..
    De 2 dames zitten nu in de 4e week op 12 / 12, onder een 150w HPS. Ik ben sinds een week begonnen met het voorzichtig voeden.
    De plantjes begonnen in week 2 in bloei te schieten, maar ondertussen ben ik niet verder gekomen dan wat witte haartjes in de oksels. Ze willen beide dus niet goed in de bloei schieten.
    Ook zien de bladeren niet echt gezond uit, de onderste bladeren zijn mooi groen maar hangen wat slapjes. De nieuwe bladeren zijn wat geler dan de oude, vooral de bladranden, ook krullen de bladranden en heb ik last van bruine bladpuntjes.
    Ook zijn de bladstengels paars verkleurd. Alle bladeren hangen wat slapjes erbij.
    Het kan volgens mij niet komen door overvoeding, aangezien ik deze fout al eens gemaakt heb en erg voorzichtig ben geweest met het voeden (misschien iets te voorzichtig?).

Wat ik zelf tegengekomen ben: te lage temperatuur in de kast (lamp aan 20 ongeveer en lamp uit 16, veel te koud dus). Dit kwam door een ontzettend tochtend raam op die kamer, en moet onze winterse temperaturen wilt dat wel koud worden dan
    Dit heb ik opgelost dmv wat ducktape en een bijzetkacheltje op de kamer.

Ook dacht ik dat de lv te laag was, kan dit helaas (nog niet) meten, en heb voor de zekerheid een handdoek opgehangen in de kast die ik constant nat houd.

Nog een fototje, niet ontzettend duidelijk, maar je ziet de rode bladstengel en de opkrullende bladranden.
    Alvast bedankt voor de reacties!

Comment

Re: Arjan's ultra haze #2 problemen

hmzz om te beginne succes met arjans haze#2,helaas is het niet mogelijk voor mij en de meeste gebruikers van het forum om op 1 blad het probleem te zien zoals gezegd gooi ff wat fotos erop van de gehele plant en niet aub 1 blaadje maar. dus zal ik ook antwoorden naar wat je zelf gezegt hebt,, zoals je zelf aangeeft en ik kan zien is dit een ijzer probleem, bij jongere bladeren is het vooral te zien,doordat deze vergelen van binnen naar buiten en de nerven blijven groen!. in het latere geval zullen ook de oudere bladeren vergelen en dode plekken vertonen.

normaal kraanwater bevat al genoeg ijzer voor je plant. het probleem zit in de slechte opnamen. 2oorzaken kunnen dit veroorzaken.
      1: een te hoge ph!!!
      2:een te nat substraat!!! echter staat dit los van je voeding, maar van de hoeveelheid water die jij per plant geeft.

punt 3 deze soort is een langbloeier.!! dit is geen 8 a 9weken soort. deze soort heeft een aantal weekjes langer nodig.dus zit daar maar niet over in.

punt 3 ik zouw graag je ph stand wille weten, en de ec stand. en ook de hoeveelheid water die jij aan je plant meegeeft.

Comment

Hey stafford ik vermoed dat dit opnieuw visueel bedrog is door de lampen

@ atmo neem es een foto met de lampen uit

Effe korte uitleg wat ik wel al kan zeggen is dat die vertraagde bloei komt omdat dit een extreem lange bloeier is (zeker onder 150W durf ik niet voorspellen hoelang je gaat moet bloeien, pak maar gerust minimum +14weken)
        Ook ga je die temperatuur constanter moeten krijgen en hoger (het is een haze dus 26C is aangewezen) hoe meer schommelingen en hoe lager de temperatuur hoe lmeer de bloeitijd nog verlengd wordt
        Last edited by Smoking Fifi; 12 March 2010, 09:55.
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Ontzettend bedankt voor de reacties!!

@ Stafford:

Helaas heb ik (nog) niks om de ph en ec mee te meten.. Als dit bij de boerenbond of een aquariumzaak (oid) te krijgen is kan ik dat dit weekend nog halen, anders zou ik het op internet moeten bestellen. Ze krijgen samen zo'n 500 mL per dag, ik dacht redelijk naar behoefte te geven maar dit kan ik heel goed eens fout hebben, aangezien het water in de bovenste laag van de aarde toch aardig snel verdampt met die hps..

@ Smoking Fifi:
          Ik heb een paar foto's genomen met de lamp uit, foto's zijn ietwat wazig (heb niks anders dan een telefooncamera..) maar denk dat ze wel duidelijk genoeg zijn
          Zoals ik al zei heb ik nu een kacheltje neer gezet, temperatuur is nu 24 - 25 met lamp aan, ik zal ervoor zorgen dat dit nog ietsje hoger komt. Met de lamp uit is dit zo'n 2 graden lager.
          En wat betreft de bloei dus gewoon geduld hebben

Nog wat algemene nuttige info, ze hebben tot de 3e internode op 18/6 gestaan, en zijn toen gelijk op 12/12 gegaan. Ze zijn nu ongeveer 85 cm.
          Ook heeft de rechterdame er meer last van. Het enige verschil is dat zij ietsje meer licht krijgt, omdat ze rechter onder de bulb staat. Het is wel uit zaad gekweekt, dus de genen kunnen best eens wat verschillen. Ze staan samen in 1 grote krat, met simpele potgrond (weet de waarde's zo even niet meer, het is de 3e kweek dat ik deze soort grond gebruik en is altijd goed gegaan).

Hier de foto's:

Last edited by Atmospherix; 12 March 2010, 17:43.

Comment

Bezig...
          X