Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

magnesium tekort dacht ik!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    magnesium tekort dacht ik!

    Korting op 420shop
    hallo allemaal


    ik zal me even voorstellen, ik ben een 22 jaar en dit is mijn 2de week.
    ik heb alles geleerd op deze forum JD echt leerzaam.
    beter dan welke boek dan ook.
    eerste kweek had ik maar 200 gram er uit gehaalt met 800 watt met 21 k2tjes.
    minder dan ik had verwacht.
    maar ik toen ook magnesium problemen en ik had de bitterzout op de bladeren gespoten en ik had helemaal verkeerd gedroogt(24 graden).

    maar goed nu lijkt het zelfde probleem.
    mijn opsteling

    op grond plagron light mix
    21 * k2
    2 * 400 watt
    2 * 500 kub toe en afvoer
    hypro voeding a+b

    week 4,5 (12/12)
    ph 5.8
    ec 1.8
    temp 20/27
    lv 45%/55%


    ik geef ze om de dag water 250 ml van boven en 15 L van onder.
    ik heb ze al 2 keer bitterzout gegeven maar het wordt er niet beter van.
    want nu zijn de bladeren naast de toppen ook verbrand.
    dat is niet fijn om te zien.
    en vorige keer kwam het probleem de laaste 2 weken.

    weten jullie wat er aan de hand is alsjeblieft?

    greetz

    14032010214..jpg
    14032010210..jpg14032010208..jpg14032010206..jpg14032010213_1..jpg14032010203..jpg14032010203..jpg14032010207..jpg14032010213_1..jpg14032010209..jpg14032010204..jpg14032010211..jpg
    Attached Files
    Last edited by high till I die; 14 March 2010, 06:38.

    #2
    Re: magnesium tekort dacht ik!

    Misschien is het dit (wordt ook 'randjesziekte' genoemd), maar weet dat niet zeker wegens zelf te weinig ervaring.

    Kalium tekort

    Algemeen

    Kalium komt in de hele plant voor en is nodig voor transport van alle stoffen in de plant, zoals het openen en sluiten van de huidmondjes. Kalium zorgt ook voor de stevigheid en kwaliteit van de plant en bestuurt talloze andere processen, zoals de koolhydraathuishouding.

    Kalium wordt makkelik en snel opgenomen in de plant. Na toediening van kalium op Hydro zal binnen enkele dagen verbetering te zien zijn. Op aarde zal dit afhankelijk zijn van het absorberend vermogen van de bodem. Kalium toedienen via bladbemesting is af te raden.

    Symptomen

    Bij een kaliumtekort is de verdamping geremd, waardoor de temperatuur in het blad te hoog oploopt en de cellen verbranden. Dit treedt vooral op aan de randen van het blad, waar normaal de verdamping het hoogst is (randjesziekte). Dode bladranden kunnen echter ook optreden bij een te lage LV en zoutverbranding. Een kaliumtekort is dus onmogelijk vast te stellen op alleen uiterlijke symptomen. Kleurveranderingen en afstervingsverschijnselen zijn aanwijzingen.

    Ontwikkeling

    In chronologische volgorde
    in het begin oogt de plant gezond met donker groene, half glanzende bladeren, die later doffer worden.
    Planten zijn vaak sterker vertakt en de stengels blijven ieler.
    De bladeinden van de jongere bladeren krijgen grijze randen en worden daarna roestbruin, sterven af en krullen verdord op.
    Het blad vergeelt van de rand richting nerf en er verschijnen bruine afstervende vlekken.
    Bladeren in de top krullen/draaien radiaal, hele bladdelen sterven af en oude bladeren vallen af.
    Bij een groot tekort wordt de plant dof en ongezond en wordt de bloei sterk geremd.
    Oorzaken
    Te weinig of verkeerde bemesting.
    Teelt op kalium fixerende gronden.
    Een overmaat aan zout (natrium) in het wortelmilieu.
    Oplossingen
    Als je geen voeding voor cannabis gebruikt, start hier dan mee.
    Als de EC in het medium te hoog is goed spoelen of tijdelijk geen voeding geven.
    Zelf kaliumwater. Bij zure bodems kan je extra kaliumbicarbonaat of kaliloog toevoegen (5 ml op 10L water). Wel oppassen met houtas (kaliumcarbonaat ) trouwens , niet te veel! Het vormt in water een sterk basische oplossing met een zeer hoge ph waarde.
    Organisch door een waterige oplossing van houtas, kippenmest of drijfmest (pas op voor verbranding!).
    Extracten van druifachtigen bevat ook veel kalium.
    Te veel kalium bijvoeden kan leiden tot zoutschade, calcium en magnesiumtekort en verzuring van het wortelmilieu!

    Randjesziekte


    Kalium is onmisbaar voor de bloei


    Fosfortekort
    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

    Comment


      #3
      Re: magnesium tekort dacht ik!

      ja ik dacht ook aan kalium tekort.
      morgen gelijk zo'n fles Canna kalium halen.
      en dan kijken wat er gebeurt.

      Comment


        #4
        Re: magnesium tekort dacht ik!

        kan ik ook gewoon hesi fosfor plus gebruiken?
        of moet het puur kalium zijn?

        greetz

        Comment

        Bezig...
        X