Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladprobleem!

Korting op 420shop
    Hallo,

Mijn wietplant heeft een heel raar probleem, de bladeren worden licht van kleur en er ontstaan ook bruine vlekjes. (de bruine vlekjes zijn denk ik ontstaan door verbranding omdat er perongeluk water over de blaadjes is gekomen!) Maar hoe kan het dat mijn bladeren lichter van kleur raken? want het ziet er niet bepaald gezond uit wel begint de plant langzaam te bloeien! Sorry voor de slechte camera kwaliteit.
    Attached Files

Re: Bladprobleem!

Mag ik even vragen in welke grond jou plantjes staan. Ik denk niet dat ze in het juiste medium staan en dat ze de juiste voeding krijgen. Verbleken is meestal te kort aan stikstof. Zie ik dat verkeerd of staat dat plantje in bloei?

Denk dat je echt wat meer info moet geven. Hoe oud is je plantje, onder welk licht staat het en hoeveel uren per dag, welke voeding,...

Grtjs,
    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

Comment

Bedankt voor je snelle reactie Pedro,

Ten eerste de plant is idd in de bloei en zien er veel en veel te klein uit. De plant staat gewoon in potgrond en is ongeveer 2 maanden oud. Voeding heb ik hem nooit gegeven. Ik dacht dat voeding altijd een extraatje was? Als lichtbron gebruik ik gewoon de zon. (Kun je mij misschien een merk voeding noemen ofzo en de prijs ervan dan ga ik die morgen even halen bij de growshop). Er komen meer plantjes in aantocht dus ik hoop een snelle reactie zodat ze allemaal gezond zullen worden, want ik doe kennelijk niet veel goed.

Comment

Zonlicht in de winter dat lukt niet wazzaa,te weinig lichturen en bruikbaar licht,daarom is ze waarschijnlijk nog zo klein
        Als je je plantje nu zonlicht blijft geven zal ze waarschijnlijk terug in de groei schieten,om dit te voorkomen zul je haar na 12 uur zon in het donker moeten zetten (dagelijks zelfde tijden).
        Die potgrond is na 2 maanden wel op en je zal moeten bijvoeden,koop hiervoor gewoon voeding via een growshop.
        Volgende planten pas vanaf een leeftijd van minstens 2 weken(geldt ook voor stekken) in bemestte grond zetten (liefst ook van de growshop) en gaan bijvoeden als ze tekorten(bijv lichter blad) gaan vertonen,
        Als je deze helemaal wil afbloeien in de zon zullen ze de hele zomer bloeien en kun je tussen eind september en eind oktober oogsten.
        Verder gewoon lekker veel blijven lezen hier.
        Succes!

Grts
        Daniella
        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

Comment

harstikke bedankt voor jullie reacties!! Ik ga morgen meteen naar de growshop en deze plant weer even gezond maken

Comment

Conclusie: Gooi dat plantje weg
            Last edited by pedro; 29 March 2010, 22:05.

Comment

Hier is het begin van mijn nieuwe kweekje: (1 plantje is al uit de grond gekomen)

DSCF5446..jpgDSCF5439..jpgDSCF5447..jpg

Comment

Hey,

Hier kan ik je foto's wel zien! Hoe lang zijn ze nu juist precies gezaaid?

Grtjs,

Comment

DSCF5451..jpgDSCF5452..jpg

Comment

Very nice! De paasbaby's zien er allemaal gezond en goed verzorgd uit, klaar om mooie sterke planten te worden

Grtjs,

Comment

DSCF5490.jpgDSCF5492.jpgDSCF5494.jpgDSCF5491.jpgDSCF5493.jpg

Comment

Comment

Bezig...
                        X