Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Opkomend blad probleem?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Opkomend blad probleem?

Korting op 420shop
    Mede kwekers dit is mijn kweekverslag. Het gaat (nog) goed.
    Ik zie alleen de laatste twee weken dat ik onder aan een paar gele blaadjes krijg.
    Water zuur ik af op PH 5.9 en geef net zo veel dat het er net onder uitloopt.

Info:
    - Planten opgekweekt van uit zaad, eind jan '10 begonnen
    - Soort in Hollandse Hope & Anesthesia
    - Grond is All -Mix Bio Bizz
    - Voedingslijn van Bio Bizz (grow, bloom, PK 13-14)
    - 250W HPS

Voeding schema:

17-02 2L 4ml root juice op
    23-02 2L 4ml bio-grow op
    25-03 2L alleen water L
    27-02 klok op 12/12
    28-02 8ml bio-grow & bio-bloom op ?L
    02-03 ?? (water)
    04-03 5.5L 10ml bio-grow & bio-bloom
    07-03 4L 10ml bio-grow & bio-bloom
    09-03 3L alleen water
    12-03 4L 10ml bio-grow & bio-bloom op
    15-03 3L alleen water
    17-03 3L 4ml bio-bloom & 2ml bio-grow 0.5ml PK 13-14
    19-03 4L alleen water
    21-03 ?L alleen water
    23-03 ?L alleen water
    25-03 3L aleen water
    26-03 4L 2.55ml bio-bloom & 1.33ml bio-bio grow & 1ml PK13-14
    28-03 4L 5ml bio-bloom & 3ml bio-bio grow & 2ml PK13-14 (hele geel blad verw.)
    29-03 3L 3.75ml bio bloom & 1.8ml bio-grow & 1.5ml PK 13-14

Ik zag midden maart dat de blaadjes vooral onder geel werden, ben toen gestopt met de voeding.
    Na dat de bladen iets hoger ook geel werden ben ik weer voeding gaan geven.

Dit is zo als het er nu uit ziet.

Nu dacht ik zelf dat ik misschien in een te korte tijd te veel voeding heb gegeven....
    Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
    Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

1 ml/l bio-grow geven. Ik doe ook altijd een beetje voeding in mijn water, zoals aangegeven in het schema, zo gaat mijn PH niet heel de tijd op en neer en zo hoef ik ook geen PH- toe te voegen.

Het beste wat je kan doen nu is overpotten in nog meer all-mix, zo vergroot je weer de buffer van je grond. Na dat eenmalig afzuren heb ik dat gedaan (van 18 naar 25 liter) en de vergeling stopte onmiddelijk . Zeker geen Fish-mix gebruiken als bladvoeding in de bloei (daar gaan je toppen stuk van).

Hoe veel litter zijn je potten?

Grtjs,
    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

Comment

Re: Opkomend blad probleem?

Ik had wel vernomen dat afzuren niet nodig zou zijn, maar heb het toch gedaan omdat ik het eerder ook deed.
      Verder ook niet bij stil gestaan dat dat zo erg zou zijn. Voor de 13 het zelfde verhaal dat deed ik de vorige kweek ook,
      en heb deze daarom een paar water beurten mee gegeven.

In het begin zat ik er flink naast ja, later heb ik minder gedaan dan het schema gezegd. Maar ben wel blijven afzuren....
      Dat zal ik dan dus ook niet meer doen.

Mijn potten zijn 6.5L. Overpottten zal een beetje een uitdaging worden, zeker omdat de potten precies in mijn kastje passen.

Kan ik mijn grond niet spoelen met 2a 3x de inhoud van de pot, en dan de huidige aarde gedeeltelijk vervangen.
      Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)

Comment

De buffer van je potten is niet zo groot (6,5 l) en daardoor kan er wel vlug iets mislopen met ph en dergelijke. Vrees dat heel je pot al wortel zal zijn en grond onderaan weghalen zal onvermijdelijk de wortel beschadigen. Misschien zijn er potten te koop die hoger zijn, maar minder breed . Met spoelen heb ik zelf geen ervaring, dus durf ik je er ook niet over adviseren. Misschien weet er iemand anders op het forum die ervaring heeft met kleinere potten wel raad. Er bestaan zeker ook wel producten om je bodemleven weer wat op te krikken. Ik denk zowieso dat 6,5 liter heel kleine potjes zijn voor de soortjes die je staan hebt.

Grtjs,

Comment

Spoelen is simpel. Al doe ik het alleen met goed drainerende grond.

Je zet je potten in een cementkuip lauw water met een pH van 5,8 en een EC van 0,8/1.0. (gebruk hiervoor liefst een volledige cocos of hydro voeding.
          Als dat niet jou mannier van kweken is, kan je hier bloei voeding van Seramis nemen, dat bijna overal te krijgen is.

Laat de potten hier 15 min. in staan, en laat ze dan goed uitlekken.
          Nu pas weer water en voeding geven als de pot weer redelijk opgedroogd is.

Succes, HJM
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Oke,

Ik ga vandaag proberen de planten uit de potten te halen zo veel mogelijk grond voorzichtig weg te halen en er dan nieuwe bij te doen.

Spoelen is dan nog wel een optie, al heb ik geen ec-meter.
            Waarom om gaat er bloeivoeding (seramis) in dat bad? Kan ik niet ook mijn huidige merk nemen? (bio-bizz)

Een andere manier van spoelen is een 3 a 4x de inhoud van je pot er door heen spoelen. Of is dit af te raden?

Is het verstandig om na het verpotten een beetje root juice te geven?

Bedankt voor de hulp zo ver!

Comment

Hey,

Rootjuice trekt je ec vrij veel naar omhoog dus dat zou ik afraden.

Comment

Je kunt ook je grond flink spoelen met gewoon water.
                Idd 3-4 x de inhoud van je pot.
                Als je een ph meter hebt zou je ook eens de waarde kunnen meten van het eerste water dat onderuit je pot loopt na het wateren,misschien dat de ph in je pot anders is dan je verwacht.
                Als je potten ongeveer droog zijn weer gaan wateren met lichte dosis voeding.
                Je kunt,mocht je dat willen, eventueel wat grond weghalen,beschadigen van wortels van goedgewortelde planten heeft buiten een paar dagen groeistop weinig nadelen voor je plant en stimuleerd zelfs nieuwe wortelvorming,dus mocht je dat als oplossing zien kan dat geen kwaad.
                Succes!

Grts
                Daniella
                Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

Comment

Oke,

Ik heb vanmiddag een gedeelte van de grond vervangen. Ging eigenlijk vrij makkelijk.
                  Onder in had ik hydrokorrels liggen, dus deze kon ik vrij makkelijk tussen de wortels vandaan halen.
                  De potten had ik niet helemaal tot boven aan gevuld dus dat stukje winst had ik al.
                  Boven op heb ik ook wat grond los gemaakt mede door zachtjes te schudden.

Daarna heb ik onder een paar goede handen verse grond in de pot gedaan. De plant daar weer boven op,
                  en boven op ook weer wat verse grond beetje goed aan drukken en klaar.

Beetje water gegeven zonder een toevoeging van iets, dus even afwachten.
                  Zal morgen nog even een paar foto's maken zodat ik de blaadjes makkelijk kan vergelijken.

Ik ga ook even kijken of ik de ph waarde van mijn oude grond kan meten, ook doe ik
                  natuurlijk de nieuwe om een mooie vergelijking te hebben.

Comment

Lijkt me perfect overgepot, zal duimen dat het aanslaat en dat je binnenkort die eerste zelf geweekte joint kan roken

Grtjs,

PS: Ben wel benieuwd naar die PH-waarden

Comment

Het lijkt er op dat de blaadjes die een beetje krom stonden meer recht naar buiten gaan staan.
                      Heb goede hoop! en dat op goede vrijdag....

Ik sta er nu zo voor:

Ik heb eerst alleen een klein beetje water gegeven, direct na het overpotten.
                      Een dag later iets meer water.
                      Vandaag water met iets voeding, 1/3 van wat het schema aangeeft.

Heb 2L water dus 0.66ml grow, 1.3ml bloom, verder heb ik hier niet aan toegevoegd.
                      Foto's heb ik gemaakt en zal ik met nieuwe foto's na het weekend even uploaden.

Moet zeggen dat ik toch wel iets meer had verwacht, het grootste verschil zal
                      denk ik zo in de ec zitten.... Maar die meter (heb) ik niet.

Oja, de PH......

Ik heb een gelijk deel grond en demi water genomen dit 24hr laten staan.
                      M'n oude grond gaf 7.09 aan en de nieuwe grond 7.29 een klein verschil dus.

Comment

Hopelijk brengt Pasen verrijzenis met zicht mee. Zal duimen.

Grtjs,

Comment

Oke,

Daar ben ik weer

De verrijzenis is nog niet gekomen. Al zijn ze er gelukkig ook niet aan onder door gegaan.
                          Het lijkt wel minder snel te gaan maar het de blaadjes worden nog steeds geel
                          Ook hebben niet alle planten er last van, m'n Anesthesia (eerste twee foto's) lijkt zich het beste te houden.

Dit zijn de foto's van de 6e van April:

Anesthesia

DSC_9317..JPG DSC_9319..JPG

Hollandse Hope

DSC_9345..JPG DSC_9332..JPG DSC_9347..JPG

DSC_9353..JPG DSC_9356..JPG DSC_9348..JPG

DSC_9340..JPG DSC_9342..JPG DSC_9344..JPG

DSC_9322..JPG DSC_9320..JPG DSC_9336..JPG

DSC_9357..JPG DSC_9350..JPG DSC_9334..JPG

DSC_9333..JPG

Met de voeding heb ik rustig aan gedaan. Misschien iets te rustig?

01-04 2L alleen water
                          02-04 2L 0.66ml bio-grow & 1.3ml bio-bloom (1/3 van het schema)
                          05-04 4L 2ml bio-grow & 6ml bio-bloom (1/2 van het schema)
                          06-04 ?L alleen water
                          08-04 4L 4ml bio-grow & 6ml bio-bloom
                          11-04 4L 2ml bio-grow & 6ml bio-bloom (wk7 op het bio bizz schema)

Comment

Dit zijn de foto's van de 11e en de 12e van April.

De bovenkant van de planten zien er goed uit, al komt het blad probleem steeds meer omhoog.
                            Wat me verder nog opvalt is dat een twee planten naar binnen gerulde blaadjes hebben.

De foto's:

DSC_9505..JPG DSC_9532..JPG DSC_9524..JPG

DSC_9518..JPG DSC_9494..JPG DSC_9487..JPG

DSC_9484..JPG DSC_9535..JPG DSC_9526..JPG

DSC_9471..JPG DSC_9527..JPG DSC_9503..JPG

DSC_9514..JPG DSC_9477..JPG DSC_9525..JPG

DSC_9522..JPG DSC_9498..JPG DSC_9530..JPG

DSC_9483..JPG DSC_9511..JPG

Comment

Comment

Bezig...
                              X