Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Opkomend blad probleem?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Opkomend blad probleem?

    misschien hebben ze een stokstof te kort?

    Comment


      #17
      Re: Opkomend blad probleem?

      Ja gelukkig wel ja......

      Ik denk dat er een klein mis verstandje is:

      11-04 4L 2ml bio-grow & 6ml bio-bloom (wk7 op het bio bizz schema)

      De 11-04 staat voor de datum, de 4L voor het aantal liters, en daarna het totaal aantal ML van de voeding.
      Dus geef ik per liter 0.5ml-grow & 1,5ml-bloom per liter.

      Dat lijkt mij zeker niet te veel, al zat ik op 08-04 ff niet goed op te letten
      Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
      Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

      Comment


        #18
        Re: Opkomend blad probleem?

        Oei, dat was dan heel fout gelezen van mij, nee wat je geeft is zeker niet te veel, 'k moet toch wat minder jointjes gaan roken...! sorrie voor mijn te vlugge conclusie. Hoeveel weken moeten je planten nog? Zou ze gewoon de juiste dosis grow blijven geven voor de stikstof dat ze niet te veel vergelen. Weet niet of je het bolle blad nog goed kan krijgen, maar zolang dat blad voor het grootste deel groen blijft is er nog goeie hoop en op het einde zuigt de plant het blad meestal toch leeg. Die vier liter is dat voor al je planten en hoeveel zijn dat er in het totaal?

        Grtjs,

        PS: Sommige planten zien er toch nog behoorlijk goed uit vind ik, zoals die Anesthesia
        The more I see, the less I know, the more I like to let it go

        Comment


          #19
          Re: Opkomend blad probleem?

          Klaw achtige blad lijkt me een PH verstoring. Meet je grond PH eens.

          Comment


            #20
            Re: Opkomend blad probleem?

            Misschien moet ik er maar eens een paar meer roken, en het ander/duidelijker neerzetten.

            Ze zouden nu in week 7 moeten zitten, dus ik denk nog een week of 4.
            Ik ga dan over naar de volledige dosis. Totaal zijn het nu 8 planten, per plant
            krijgen ze ongeveer een 500ml om de twee dagen.

            Ze zien er zeker goed uit, vandaar ook "opkomend blad probleem"

            @ monty:

            Heb ik gedaan (dubbel post)

            Ik heb een gelijk deel grond en demi water genomen dit 24hr laten staan.
            M'n oude grond gaf 7.09 aan en de nieuwe grond 7.29 een klein verschil dus.
            Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
            Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

            Comment


              #21
              Re: Opkomend blad probleem?

              Ph is ook het eerste wat ik dacht.
              Daarnaast zou ik ook nog willen weten hoe lang je planten nog moeten.
              Vergeling is in de laatste weken zeker niet abnormaal,je plant is aan het afbloeien,
              het is herfst in je kast....
              En wat gebeurd er in de herfst?
              Juist, blaadjes worden rood/geel en sterven af...

              Grts
              Daniella

              Ok,tegelijk zitten posten dus,lol
              ik laat het even staan.
              Last edited by misty; 12 April 2010, 18:41.
              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

              Misty's ABC

              Comment


                #22
                Re: Opkomend blad probleem?

                Das aan de hoge kant he beter rond de 6.2 op aarde.

                Grtz

                Comment


                  #23
                  Re: Opkomend blad probleem?

                  Zeker wat hoog, maar omdat het al zo uit de zak kwam zocht ik daar niet direct wat bij/achter.
                  Het ik het op de goeie manier gemeten dan? 1 deel water 1 deel grond 24hr laten staan?

                  Ik heb het net even na gekeken maar sinds 27-02 staan ze op 12/12, dus dit is week 7 ze
                  zouden er 8 moeten dus dan zou het wel heel goed kunnen......
                  Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                  Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

                  Comment


                    #24
                    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                    Comment


                      #25
                      Re: Opkomend blad probleem?

                      Scheutje citroenzuur helpt je afvalzouten afbreken als je ze de laatste maal fluched word dit wel eens gedan

                      Je molt idd je bodemleven met te aangezuurd water. De PH van de verschillende potgrondsoorten varieerd nogal als je al met ph 7 beging eindig je zeker ook hoog. je blad geeft aan lockup van voedingsstoffen. Zelf zou ik je aanraden om met een potgrond te starten met een ph van 5.5-6.

                      Je gaat je leetste week in dus gaat ook niet meer voeden. Ik zou gewoon met aangezuurd water spoelen en haar die week dan gewoon laten staan en enkel nog aangezuurd water geven. Grtz

                      Comment


                        #26
                        Re: Opkomend blad probleem?

                        Denk je er wel om dat bij het spoelen de grond inklinkt en er weinig zuurstof meer wordt doorgelaten.
                        Ik weet niet hoe de rest erover denkt, maar spoelen kan dus ook problemen veroorzaken, dit ff terzijde..... imho!

                        Comment


                          #27
                          Re: Opkomend blad probleem?

                          Het zou dus heel goed kunnen dat het komt omdat ik de topmax niet gebruik. Zou deze wel halen, maar dat is er niet van gekomen...
                          Bij de volgende kweek zit hij er zeker bij! Heb ik een mooie vergelijking.

                          Ik heb ze vandaag een flinke sloot water gegeven met een PH van 5.8.
                          Het begint nu al een beetje tijd te worden om op mijn trichomes te gaan letten zeker?
                          Last edited by MiChel N; 13 April 2010, 13:32.
                          Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                          Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

                          Comment


                            #28
                            Re: Opkomend blad probleem?

                            Ja, dat van die Topmax daar ga ik toch van uit aangezien het hun zuurste product is en jou grond een beetje te basisch is.
                            In de laatste week moet je naar de trichomes beginnen te kijken.

                            Grtjs,
                            The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                            Comment


                              #29
                              Re: Opkomend blad probleem?

                              Thanks voor de hulp zo ver! Ik waardeer het echt!

                              Zal eens kijken of ik een mooi microscoop kan regelen. Op jacht naar de "Trichomes"
                              Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                              Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

                              Comment


                                #30
                                Re: Opkomend blad probleem?

                                Hey

                                Zo'n kinder-microscoop of een zak-microscoop zijn ruim voldoende om de trichomes goed te zien of gewoon een goeie foto maken.

                                Grtjs en veel succes met je kweekje,
                                The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                                Comment

                                Bezig...
                                X