Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Invasie van kleine gele puntjes op blad en snel vergelende bladeren

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Invasie van kleine gele puntjes op blad en snel vergelende bladeren

Korting op 420shop
    Hello JD'ers,

Mijn 2 Royal Automatic planten zijn bijna zover om geoogst te worden.
    Tot mijn grote schrik verschijnen er sinds eergisteren in rap tempo gele puntjes op mijn bladeren.

Aangezien ze bijna klaar zijn dacht ik in 1e instantie dat ze gewoon aan het afsterven waren.
    Sinds een week geef ik ze alleen nog spa blauw. Dus geen voedingsstoffen meer.

Maaruh maak me nu toch wel een beetje zorgen of het hier niet gaat om enge beestjes e.d.
    Nog een anderhalve week zo voor de slacht wil ik niet mijn oogst verknallen.
    Las een post over trips en heb mijn hele plant met een loep uitgekamd op zoek naar beestjes.
    Maar heb niets kunnen vinden. Moet ik me zorgen maken ?

Help!

Zie bijgevoegde foto voor meer duidelijkheid.

Alvast bedankt voor de reacties.

Grtz Gertie
    Attached Files
    sigpic

Gertie's bescheiden bloemen tuintje

Re: Invasie van kleine gele puntjes op blad en snel vergelende bladeren

Heb je ook goed onder het blad gekeken?
    Verbrande bladpunten wijst veelal op overbemesting, die stippen vaak op beestjes.

Gr
    Buizerd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buizerd View Post
      Heb je ook goed onder het blad gekeken?
      Verbrande bladpunten wijst veelal op overbemesting, die stippen vaak op beestjes.

Gr
      Buizerd
      Hi Buizerd,

Wbt die overbemesting. Het zou best wel s kunnen ja.
      Alhoewel ik van onderen voed zijn er inderdaad een hele hoop bladpuntjes verbrand.
      T zijn minimale stukjes die verbrand zijn maar toch.

Maar vwbt die beestjes, ik heb mijn plant uit mijn kast gehaald en heel zorgvuldig gezocht
      naar beestjes, larves en andere ranzigheid onder en bovenop de blaadjes. Het is me echt een raadsel.
      Als het beestjes zijn, zijn ze iig met een vergrootglas voor mij niet waar te nemen.

Bedankt voor je reactie.

Gr

Gert
      sigpic

Comment

Toen ik spint had kreeg ik ook stipjes, maar dat zag er toch wel anders uit.
        Misschien ook overbemesting... ?

Hebben alle planten het? Meet jij je PH en EC?

gr
        Buizerd

Comment

Yep alle planten vertonen stipjes. En bladeren onderaan de plant vergelen in rap tempo.
          Ik mag toch hopen overbemesting ja. Maar das wel raar i guess aangezien ik de laatste week alleen
          maar Spa blauw (ph6) heb gegeven en de symptomen juist afgelopen week zijn ontstaan.

Wbt de PH en EC.
          Aan het begin van deze kweek heb ik mijn PH meter kapot getrokken, ik heb het dus niet gemeten.
          Maar... ik heb de verhoudingen van mijn voeding tijdens mijn vorige kweek bijgehouden en opgeschreven.
          Op basis van spa blauw , 2 liter flessen en natuur azijn om af te zuren.

De EC heb ik niet gemeten. Ik moet nog een EC meter aanschaffen 2 be honest.
          Zou het zo kunnen zijn dat de EC waarde in mijn mengsel van mediterane potgrond en cocopeat (70/30%)
          totaal verkloot is ?

Grtz

Gert
          sigpic

Comment

Spa blauw, waarom in gods naam?
            En azijn??? Organische zuren zijn hopeloos in het gebruik.
            En zonder meters helemaal not done.

Salpeterzuur voor de groei periode en fosforzuur voor de bloei periode is gebruikelijk.
            Als je geen meters hebt kan je het beter bij bio voeding houden en niet gaan gokken.

Zet ze maar een in een bak lauw (KRAAN) water met Seramis bloei voeding. Of een andere hydrovoeding.
            Of de voeding die je hebt + 1/4 calcium nitraat (of Canna calcium of zo) met een max. van EC 1,0, of 1cc/gr. /ltr. totaal.

Na 10/15 min. eruit halen en laten uitlekken. Pas weer water en/of voeding geven ls de grond weer wat opgedroogd is.

Grtz. HJM
            Last edited by HJM; 2 April 2010, 00:26.
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
              Spa blauw, waarom in gods naam?
              En azijn??? Organische zuren zijn hopeloos in het gebruik.
              En zonder meters helemaal not done.

Salpeterzuur voor de groei periode en fosforzuur voor de bloei periode is gebruikelijk.
              Als je geen meters hebt kan je het beter bij bio voeding houden en niet gaan gokken.

Zet ze maar een in een bak lauw (KRAAN) water met Seramis bloei voeding. Of een andere hydrovoeding.
              Of de voeding die je hebt + 1/4 calcium nitraat (of Canna calcium of zo) met een max. van EC 1,0, of 1cc/gr. /ltr. totaal.

Na 10/15 min. eruit halen en laten uitlekken. Pas weer water en/of voeding geven ls de grond weer wat opgedroogd is.

Grtz. HJM
              Hey HJM,

Bedankt voor je uitgebreide reactie.

FF over die Spa blauw. Spa blauw omdat de ph 6 is.
              En aangezien ik op dit moment geen PH meter heb en me moet
              houden aan de waarden zoals ik die heb opgeschreven. (op basis van spa blauw ph6)
              Het kraanwater hier is ph8.3

Maaruh wbt ontbrekende meters etc.
              Ik moet inderdaad hoognodig een aantal zaken aanschaffen.
              Alhoewel het niet geheel gokken is met het aanmaken van mijn voeding,
              heb ik gewoon een fatsoenlijke ph & ec meter nodig.
              Volgende maand krijg ik mijn winstdeling
              Dan gaat Gertie 's ff orde op zaken stellen.

Gisteren heb ik beide dames even flink doorgespoeld met een paar liter gewoon water.
              Laten lekken en vervolgens opnieuw in bad.
              T lijkt wel resultaat te hebben. De bespikkelde blaadjes heb ik verwijderd gisteren.
              En geen nieuwe spikkelblaadjes meer vanochtend.
              Fingers crossed i guess.

L8rz

Gert
              sigpic

Comment

Geen bladeren verwijderen, als dat nodg is doet de plan dat zelf wel.
                Je maakt alleen wondjes om ze 'mooier' te maken.

Er zijn een paar organische voedingen waar je gewoon kraantjes water bij kan gebruiken en verder geen meters nodig hebt.
                Wel zo handig.

Succes, HJM
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Het probleem met de gele puntjes is voorbij.

Vermoed dat het toch overvoeding is geweest.
                  En dan met name een te lange periode pk 13/14.

Heb de aangetaste bladeren verwijderd en heb mijn dames vervolgens doorgespoeld met een paar liter water.
                  Ze zien er nu beiden weer gezond uit.

Grtz

Gert
                  sigpic

Comment

Bezig...
                  X