Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

help!!! 2 weken na de ontkieming.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

help!!! 2 weken na de ontkieming.

Korting op 420shop
    hallow. ik heb me planten 18 uur in het light staan. van 7 tot 8 buiten. en de rest met tl lamp.
    ik geef voeding terra grow. 5 ml op liter. en heb grond voor 6 maanden voeding.

maar! nu doen me bladere dit. ? geef ik te veel voeding? of te weinig? of te veel water?

Foto033..jpgFoto035..jpgFoto032..jpgFoto034..jpg

als de fotos niet goed te zien zijn. kan ik bescrijving geven

de bladeren. lijken wel een beetje in elkaar gekrompen als het waren
    dus een soort van verdroging lLijkt! het!!! maar ik weet zeker dat ze genoeg water krijgen. want hou de grond altijd lichtelijk vochtig

Re: help!!! 2 weken na de ontkieming.

luukz
    de zon is warmer en feller als 'n paar tl's
    ik denk dat dat hier naar voren komt
    zet ze of buiten of binnen onder tl's
    en de 1ste 2-3 weken hoef je normaal geen voeding te geven
    dus overvoeding speelt hier ook al 'n rol waarschijnlijk

grtz angel777
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
      luukz
      de zon is warmer en feller als 'n paar tl's
      ik denk dat dat hier naar voren komt
      zet ze of buiten of binnen onder tl's
      en de 1ste 2-3 weken hoef je normaal geen voeding te geven
      dus overvoeding speelt hier ook al 'n rol waarschijnlijk

grtz angel777

ik heb ze voor het raam staan. is dat neit goed?? ooh in het kweek schema van terra staat dat ze al eerder voeding geven. maar ik zal nu dan stoppen met me voeding. en over 1 week terra bloom gaan gebruiken. + de 12 uur licht.

Comment

combi tl zon kan best je probleem is die voeding die je nu al geeft. stop onmiddellijk met die voeding. begin pas met voeden na een week of drie als je de eerste vergeling waarneemt. Je verbrand haar wortels nu door nu al te voeden.

Grtz

Comment

Foto036..jpg dit is hem dus. de bladeren gaan ietsjes hangen

Comment

ingraven tot aan de lobbladeren en als kan voor je open raam, je ruit houd 70 % van je licht tegen. Ze strekken op zoek naar bruikbaar licht. Overdag als lekker weer is gewoon buiten ermee of voor je open raam. Hangen van je blad zie ik zo niet echt. Grtz

Comment

dat zijn de fotos. staan ze nu bovenenaan? zo gaat het goed? me grond kan niet hoger. ga ik over de pot hoogte heen
              Attached Files

Comment

zoals je ziet is me linker plantje. het blad raar. dat bedoelde ik met het krimpen dat zie je nu duidelijk. dat komt dus doordat ik voeding gaf? vind het wel achterlijk dat het terra recept dat voorschrijft.
                bijna me wiet weg!:O

Comment

Ik doe t op dezelfde manier als jij, overdag buiten, rest TL. Geef geen voeding en ze doen het lekker. Bij de volgende keer verpotten gaat de grond wel uit 25% compost bestaan. En zodra er geen nachtvorst meer is blijven ze lekker buiten.
                  Last edited by paultjoew; 17 April 2010, 14:40.

Comment

Mooizo. nu enkel water geven niet voeden. Zou me niet al te grote zorgen maken over dat blad. Volgende setje bladeren zal drie of 5 vingers hebben. pot mooi vol laten wortelen tot dat er aan de onderkant worteltjes uitpiepen, dan overpotten en tot aan die lobbladeren in de grond zetten. Komt wel goed als je ze nu niet meer voed.

Grtz

Comment

monty
                      25% compost! dit is nieuw voor my!:O ik heb grond gehaald waar namelijk voor 6 maanden voeding is zou zitten. dat staat er ook op. dus hoefde me geen zorge te maken
                      had het gevraagt bij de tuincentrum bij ons in de buurt. had gwn gezegd dat ik wiet had want ze kennen me tog niet. maar het zou geeen enkel probleem zijn dus om ze hier in te laten staan.
                      jij weet meer als ik. is de 25% compost dus nodig? zo ja. kan ik dat ook gwn in tuincentrum halen.

terra grow. is voor de groei. dat snapte ik nog maar.. tot wnr is de groei dan. ik dacht dat dat dus de eerste 3 weken waren. dus begon ik met voeding.

ik voed nu dus helemaal niet meer. moet ik die fles weggooien of ? beginnen na de 3 weken?

want terra zegt dat ik dan moet beginnen met de terra bloom. oftewel voor de bloei. en dan tot en met week 11 doorzetten. dus ik snap er niks meer van.

Comment

Wat ik bedoelde met die 25% compost is de volgende keer dat ik ga verpotten de grond die ik in de pot stop voor 25% uit compost zal bestaan. Compost komt van onze composthoop in de achtertuin. Dit is gewoon groente en fruitafval van minstens een jaar op 1 grote stinkende hoop. Bacterien en schimmels vreten dit allemaal op en maken er een hele vruchtbare substantie van.

Comment

Zulke kleine plantjes geef ik nauwelijks voeding, als je dat toch wilt doen hou de EC dan <=1.0.

Comment

Foto039..jpg dit is dus na 16 dagen. wat raden mensen my aan. hi is erg mooi vind ik zelf. maar hoe zit het met me lighturen. me voeding. wat wnr hoe moet ik beginnen want hoor telkens wat anders

Comment

Dit plantje ziet er goed uit.
                              Je weet toch wel hoe het zit met licht? Groeien op 18/6 houden, bloeien naar 12/12 gaan.
                              Nog geen voeding geven en niet te nat laten staan.

Oefen anders eens op een bonenplantje ofzo..

Groetjes
                              Buizerd

Comment

Bezig...
                              X