Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Dringend oplossing: Bladeren staan recht naar boven

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dringend oplossing: Bladeren staan recht naar boven

Korting op 420shop
    Ik ben een beginnende grower, en heb net 4 plantjes laten voorgroeien onder tl. Heb ze sinds gisteren buiten gezet met dit goede weer.
    Ze zitten in stek en zaaigrond en staan buiten.
    Ik geef ze om de week aveve vloeibare groeivoeding. Probleem is dat de bladeren geelgroen worden en sterk naar boven gericht staan.
    Wat zou het probleem zijn denkt u?

HELP MIJ DRINGEND AUB!!!

Zie foto's!
    Attached Files

Re: Dringend oplossing: Bladeren staan recht naar boven

Overpotten in potgrond en je probleem zal snel over zijn,dat je blad wat omhoog staat kan aan de warmte liggen.

Comment

oke kan best zijn! probleem is wel ook dat de nieuw gevormde blaadjes geelwit uitslaan... Wat is daar de oorzaak van??
      groeten

Comment

waarschijnlijk voedingtekort.

Comment

Oke kan iemand anders dit bevestigen voor ik mijn kindjes begin te voeden ?!

Comment

Bevestigt
            Kleine toevoegimg mijnerzijds, Ze hebben onder TL voor gegroeit en gaan nu voor het eerst naar buiten ?
            Heb gisteren toevallig ook een paar uur in de tuin gelegen zonder er over na te denken of ik moest smeren of niet , helaas niet gedaan en ben dus verbrand , dit zelfde effekt ondergaat je plantje ook zo een beetje, vandaar dat de blaadjes omhoog gaan staan

Ajo
            Ventje
            Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

wat stel je dan voor?
              half in de schaduw ofzo??
              mvg

Comment

Ik had het zelfde gister komt volgens mij idd door de warmte.
                Ik had heel even de vervarming in me hokje ana gezet kom 5 min later terug stonden aan me punt bladere naar binnen en omhoog gebogen.
                Kachel uit en hij was binnen 1 minuut weer de oude.
                Is idd warmte.

Bij mij hebben ze ook 2keer zo gestaan alleen niet zo extreem. Grond voelde wat droger aan dus ik dacht dat ze misschien wat meer water eisde dan daarvoor.
                Heb ze toen beetje water gegeven en ze stonden er prachtig bij.

Comment

hoe is dan de (geelwitte) tot geelgroene schijn op de bladeren te verklaren??? ook door warmte of gewoon voedingstekort??!

Comment

Hey Zilie

Hoelang heb je ze onder een tl laten staan?
                    Overpotten naar licht bemeste grond en je zal zien dat het dan beter gaat.(B.V Light-mix van Plagron)

Gr Carlito

Comment

had ze bijna een maand onder tl. Naar het schijnt moet ik ze even in de schaduw zette omdat ze nog niet tegen de straffe zon kunnen. Is dit correct?? Of zou het kunnen wijzen op een ijzertekort? groeten

Comment

Bladeren dat omhoog gaan staan is door de warmte,vooral zon ook.
                        Dit is de natuur die zegt,het regent hier niet dus zetten we een verdedegingschild in.
                        Tegen het einde van de nacht staat er dauw op de blaren in de natuur en door de bladeren oprecht te zetten valt al het dauw naar de stam en zo rechtstreeks naar zijn stam aan de grond,waar hij zijn water wil.
                        Bij nat en kouder weer gaan de bladeren meer hangen en zo het water rond de plant op de grond laten neerkomen,tegen verzadeging van de grond aan de stam(waar de meeste afscheidstoffen zijn,die de plant niet graag nog eens verwerkt=> is zoals bij de mens zijn eigen urine ook, je drinkt het veel liever nooit,maar moest je een dag in de woestijn rondlopen en geen water meer hebben zou dat een redmiddel kunnen zijn).

Dus zolang er geen verkleuring of verbranding is geen zorgen maken en gewoon genoeg water voorzien, de natuur denkt ook na...

Grtzzz...

Comment

Bezig...
                        X