Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hulp met planten plz!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hulp met planten plz!

Korting op 420shop
    Hoi mensen die verstand van kweken hebben .

Heb zondag van een kennis 3 plantjes gehad.
    Nu heb ik deze gelijk overgepot in grotere potten ( met potgrond ).
    Na een aantal dagen zijn ze nu aan het hangen, onderste bladeren verschrompelen en een aantal blaadjes verkleurt of krult op. Wat doe ik fout?
    Heb vandaag gekeken en de aarde vervangen ( was echt nat nat) zou dit het probleem kunnen zijn?, overbewatering?

Verder staan ze gewoon in de vensterbank dus geen lamp geen ventilatie geen voeding etc.
    Verder gaf/geef ik ze gewoon kraanwater (geen regenwater voorhandig) pH in de grond is ong 6.6 pH.

Hoop vragen, hoop dat iemand me kan helpen de plantjes te redden.
    ter illustratie foto's bijgevoegd

p.s iemand enig idee wat voor soort het kan zijn?
    Last edited by Rookie88; 3 June 2010, 18:10. Reden: verwijderen foto's

Re: Hulp met planten plz!

Meestal te veel water ja , pak een 2 liter fles snij in 2en en zet die eroverheen .

Geef eens in de 2 dagen een klein beetje, rond de 100 ml op je steenwol blokje.

Nou dan gaat het goed komen doe je best en maak er een mooie boom van.

Grtz,

Comment

Zet ze gewoon buiten dat is veel beter dan achter glas.

Grtz.

Comment

Thanks voor reactie!

Naar buiten zetten was eerste optie, zou ze alleen eve laten aansterken/wortels ontwikkelen ( zijn niet zo groot )
        Blijfen denk alleen binnen ivm met de buren, wil geen gezeur over geur .

Dat idee met die 2 liter flessen zal ik zeker eff gaan uittesten, ben alleen bang dat 2 van de 3 daar al te groot voor zijn.
        Heb btw het steenwol blokje even boven op de aarde gezet. deze stond eerst 3/4e onder de aarde. las ergens dat de aarde daar dan weer vocht aan onttrekt waardoor je plantje te kort komt.

Ty voor info en happy growing!!!

Comment

Lijkt inderdaad te veel water en dat onderste blaadje lijkt wel op de aarde te rusten vandaar die reactie.
          Even een paar daagjes aankijken en geen water geven even.

Grts

Comment

je geeft geen voeding door je water heen tog?? waar is dat literfles voor kan je me pm sturen? pas water als de aarde weer droog is. en het moet geen moerras zijn he

Comment

Hoi luukz,
              neej geef geen voeding, moet ik nog halen maar geen growshop in de buurt van utrecht XD.
              De liter fles moet een 2liter fles zijn, hals open snijden en dat over de plant heen plaatsen. zorgt ervoor dat water niet weg condenseert en zo dus een hoge luchtvochtigheid krijgt in de ruimte van de fles.
              Ben nu inderdaad even voorzichtig met water geven, beetje jammer dat ik alle weekende niet thuis ben dus hoop dat de plantjes dat overleven XD.

p.s kon de pm button niet vinden XD sjorry

Comment

Denk je een beetje aan je achtergrond die je op de foto's toont. Denk zo al te weten waar je huis woont namelijk. Vrij bekend straatbeeld.

Grtz

Comment

Zal er aan denken ! ty voor de tip. removing pics

Comment

Bezig...
                  X