Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem buitenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladprobleem buitenkweek

Korting op 420shop
    Heb wat buitenplantjes staan, na overpotten hebben ze volgens mij wat wortelschade opgelopen (bruine plekken in kruin) maar nu hebben ze ook allemaal gele plekjes op de bladeren, sommige stukken is het blad gewoon kapot. Ik vind ze er ook niet mooi bijstaan. Ik heb ze met visemulsie wat bijgemest. De grond komt bij een growshop vandaan.

zie foto's
    Attached Files

Re: Bladprobleem buitenkweek

Beetje kleine potten voor zulke grote planten?
    Tip 1 Overpotten
    Tip 2 Water geven
    Tip 3 Even wat spuiten tegen ongedierte op je plant.
    Tip 4 Na over potten even paar dagen uit de felle zon houden zo dat de plant kan herstellen.

gr bella
    God was never on your side..

Comment

Om eerlijk te zijn wilde ik ze niet in nog grotere potten zetten.
      Zie je een signaal van ongedierte/water tekort dan?
      Heb ze idd in de volle zon laten staan na overpotten

Comment

Ongedierte JAZEKER! Kijk maar naar de 4de foto gewoon weggevreten stukken blad.
        Behandel je planten tegen wat er op zit en blijf ze in de gaten houden meer kun je buiten eigenlijk niet echt doen.

Grts MG

Comment

En idd gewoon superklein ongediertje, gele luis ofsow. Ik heb een biologisch middeltje gekocht en daar de plant mee bespoten. Ook nog met klein sponsje ff de bladeren met koud water ontdaan van de boefje. De planten leken iets op te fleuren en nu zakken ze weer compleet in, complete paarse zweem over sommige planten en ze staan er een stuk geler bij?

Ik ben echt compleet amateuristisch bezig, zal niet aan te zien zijn voor de kenners hier maar ik weet het echt niet?

Deze plant waar de foto van is, heeft lange tijd binnen gestaan en pas 2 weken geleden naar buiten gekomen, had geen luis en stond er goed bij. Maar in de week na die buitenkwam is het weer wel omgeslagen naar <10gr snachts een paar dagen. Heb ze 1 x wat bijgemest met wat middel voor de bloei omdat ik dacht dat ze bijna gaan bloeien.

Volgens mij geen micronutrient tekort gezien het van onderen uit begint.

Fosfor tekort?
          N tekort
          Slecht water
          Te weinig zuurstof bij de wortels?
          Te droge omgeving? Mijn tuin is erg droog altijd)
          Zuurtstof tekort?

In de regen leken ze ietwat op te fleuren?
          Ik heb een boek liggen van Mel Frank over kweken maar ik kom er niet uit...
          Attached Files
          Last edited by ex smoker; 17 June 2010, 19:50.

Comment

Ze staan in veel te kleine potten en hebben voedings te kort
            oplossing ;zet de planten in grotere potten en geef ze voeding van hesi .
            2 , ga ze verduisteren en haal bloeivoeding ,na 1 week verduisteren mag je bloeivoeding geven

Comment

Je potten zijn te klein alle voeding uit de aarde is op als je je plant zo laat staan gaan ze dood .
              Probeer anders hogere of bredere potten temen of verduisteren maar zelfs dan blijf je dat probleem houden.
              Want jou planten zijn nog lang niet uit ge groei
              En top je planten dan zullen ze de breedte in gaan

groetjes
              God was never on your side..

Comment

hey exsmoker
                welk soortje is het? mss is het een binnensoort die zijn veel vatbaarder voor koude en ziektes enz.
                en anders zoals de andere forumleden al gezegd hebben overpotten, die pot zit gewoon al vol wortels en de plant moet tog nog een tijdje he,de wortels of de plant zal stikken,gewoon overpotten man zodat de wortels weer ruimte en verse grond(voeding) krijgen
                je zal zien je plantjes trekken vanzelf wel weer bij ik denk door langer te wachten je probleem alleen erger zal worden, grtz rob

Comment

Het zijn 2 soorten, men zei voor buiten. Northern light en skunkje. Ga ze morgen toch maar ff overpotten en maar ff aankijken dan. Het zouden ook autoflowering moeten zijn. Echt in bloei staan ze nog niet, zou ik ze nog wat visemulsie geven of bloei voeding?

Comment

Geef je planten maar visemulsie voor het stikstoftekort (gele blad onderaan) en wat bloeivoeding om de fosfor (paarse blad) aan te vullen. Als je zo snel mogelijk overpot of in volle grond zet komen je planten er nog wel deftig door.
                    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

Comment

Heb trouwens nog die voeding voor de bloei over van vorig jaar, zou dat nog goed zijn?

Comment

tuurlijk

Comment

Nou heb ze overgepot naar 27L bakken, nu zie ik het zelf ook in wat vor kleine bakken ze stonden. Hopelijk word het nog wat

Comment

Zelfs een speciekuip krijgen die planten nog vol met wotels

Comment

3dgn na het overpotten en wat voeding beginnen ze wat bij te trekken

Comment

Bezig...
                              X