Ik ben nu met mijn 5de kweek bezig en heb steeds hetzelfde probleem.
Ik kweek in een tent , 4 potten 10 liter en LEDlampen
Ik heb 3 soorten aarde al geprobeerd , 2 voedingslijnen .
's Nachts belicht en overdag belicht.
Steeds krijgen de jonge planten tussen de 3- 6 weken het volgende:
- eerst worden de bladeren wat geler.
-Dan ontstaat er een bruin puntje aan het uiteinde van het blad .
-Langzaam wordt dit puntje groter , grijs/bruin.
-En vervolgens het hele blad, wordt dan slap en droogt in.
Ik weet niet wat er aan de hand is . Wie kan mij advies geven ?
Ik heb nu 4 x Northern light en vorige sessies waren vooral white widows .(allen feminized)
Ik heb als grondsoorten geprobeerd de Batmix, all-mix en gebruik nu een combi van batmix en all-mix.
Ik gebruik 10 liter potten ( 4 stuks in een tent van 90 x 90 cm). Potten zijn zwart en hebben onderin gaten en staan in een schaal.
Ik heb de tensiometer tussen de 50 ( na water geven) en 150 staan
Bij de start stonden de tensios gemiddeld op 80
Na 1,5 week en na bewaterd : Ik gebruik de Canna lijn.
Heb ongeveer 300 cc per plant gegeven : helft boven in de pot en de andere helft in het schaaltje onder de pot
Heb Rhizotonic en Cannazym en Terra Vega volgens het schema aangehouden van Canna Terra.
PH heb ik niet aangepast Ph was ca 6.3
EC was 1.7 ( en ben bang dat dit te hoog is ??? voor de jonge plantjes van 2-3 weken)
weer 1, 5 week later bewaterd met Rhizotonic en Cannazym en Terra Vega volgens het schema
(wat opvallend was dat 2 dagen later een plant (die nog niet bruin was , binnen een dag bruin werd: dus vermoeden van overbemesting lijkt juist ??)
Ik had 2 x ledlamp 180W Spectrabox Pro-IV. Voor 2 weken geleden ging hier een lamp van stuk en heb als tweede een KIND 500 K3 L300 LED lamp er bij.
Afstand nog steeds op 60 cm
Temperatuur is savonds 19 graden en overdag 27 (een dag 31 geweest waarna ik de de lucht inblaas direct van buiten heb genomen , voorheen gebruikte ik binnenlucht voor de inblaas.
Luchtvochtigheid tussen de 40 en 60 %
Hopelijk zien jullie mijn probleem
PS : de fotos die gepost had : deze zijn niet allemaal van mijn laatste kweek maar geven wel het probleem aan wat ik steeds heb
Ik kweek in een tent , 4 potten 10 liter en LEDlampen
Ik heb 3 soorten aarde al geprobeerd , 2 voedingslijnen .
's Nachts belicht en overdag belicht.
Steeds krijgen de jonge planten tussen de 3- 6 weken het volgende:
- eerst worden de bladeren wat geler.
-Dan ontstaat er een bruin puntje aan het uiteinde van het blad .
-Langzaam wordt dit puntje groter , grijs/bruin.
-En vervolgens het hele blad, wordt dan slap en droogt in.
Ik weet niet wat er aan de hand is . Wie kan mij advies geven ?
Ik heb nu 4 x Northern light en vorige sessies waren vooral white widows .(allen feminized)
Ik heb als grondsoorten geprobeerd de Batmix, all-mix en gebruik nu een combi van batmix en all-mix.
Ik gebruik 10 liter potten ( 4 stuks in een tent van 90 x 90 cm). Potten zijn zwart en hebben onderin gaten en staan in een schaal.
Ik heb de tensiometer tussen de 50 ( na water geven) en 150 staan
Bij de start stonden de tensios gemiddeld op 80
Na 1,5 week en na bewaterd : Ik gebruik de Canna lijn.
Heb ongeveer 300 cc per plant gegeven : helft boven in de pot en de andere helft in het schaaltje onder de pot
Heb Rhizotonic en Cannazym en Terra Vega volgens het schema aangehouden van Canna Terra.
PH heb ik niet aangepast Ph was ca 6.3
EC was 1.7 ( en ben bang dat dit te hoog is ??? voor de jonge plantjes van 2-3 weken)
weer 1, 5 week later bewaterd met Rhizotonic en Cannazym en Terra Vega volgens het schema
(wat opvallend was dat 2 dagen later een plant (die nog niet bruin was , binnen een dag bruin werd: dus vermoeden van overbemesting lijkt juist ??)
Ik had 2 x ledlamp 180W Spectrabox Pro-IV. Voor 2 weken geleden ging hier een lamp van stuk en heb als tweede een KIND 500 K3 L300 LED lamp er bij.
Afstand nog steeds op 60 cm
Temperatuur is savonds 19 graden en overdag 27 (een dag 31 geweest waarna ik de de lucht inblaas direct van buiten heb genomen , voorheen gebruikte ik binnenlucht voor de inblaas.
Luchtvochtigheid tussen de 40 en 60 %
Hopelijk zien jullie mijn probleem
PS : de fotos die gepost had : deze zijn niet allemaal van mijn laatste kweek maar geven wel het probleem aan wat ik steeds heb
Comment