Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Verkleurende bladeren en gaten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Verkleurende bladeren en gaten

Korting op 420shop
    Hey

Mijn sour diesel zit nu al een aantal weken in de bloei weet niet presies hoelang
    Ze staat buiten in de volle grond en geef geen voeding
    maar nu het probleem alle bladeren worden allemaal verschillende kleuren en er komen allemaal gaten in ofzo (zie foto)

is dit normaal en hoort het er allemaal bij of moet ik snel wat maatregelen nemen

In de foto's staan een paar foto's van me plant met de gaten paarse/gele verkleuring
    en de toppen die in het plantje staan ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven
    Attached Files

Ziet er goed uit daar!!
    Die gaten in het blad is deels door insecten en deels verbrand of beschadigd blad.
    Die paarse kleur komt door de kou en wat geel ja.... het is tenslotte herfst.
    Zolang niet de hele plant ernstig vergeeld zou ik het laten voor wat het is.
    Zo te zien mag ze nog wel een aantal weken voor ze rijp is.
    Succes
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Yep, ziet er goed uit.
      Als je wat kweekverslagen van andere kwekers bekijkt kun je zien wat de 'normale' problemen zijn met buiten kweken.
      Succes!
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

LR2 Hey ben ik weer ik hoop dat je me weer even kan helpen want dankzij jou is mijn plant zo groot geworden

ik heb daarnet even bij me plant gekeken en alle dooie bladeren weggehaald maar het worden er nu wel heel erg veel (zowel gele bladeren, bladeren die bruin worden en opkrullen)

ik maak me nu best wel zorgen om de snelheid waarop de plant vergeelt en de paarse bladstammen krijgt en voor een plant van ong 2 meter 30 is ze heel erg geel

nu de vraag is het normaal dat de plant zo snel verkleur? ik denk dat de plant nog een maand moet maar op deze snelheid houd de plant geen blad meer over
        ook de sommige bladeren van de toppen worden bruin bij de bladpunt en dit heb ik nog niet gehad bij mijn autoflowers ik weet dat dit andere planten zijn maar toch het is de enige ervaring die ik heb

ik hoop dat je me goed kunnen uitleggen of ik hier wat aan moet en kan doen en of ik me zorgen moet maken

alvast bedankt iedereen die me heeft geholpen
        Attached Files

Comment

Het enige waar je zorgen over moet hebben, is het wegplukken van bladeren. Dat is totaal onnodig en het laat wonden achter.

Bladschade die ik zie, is normaal bij buitenplanten. Door de wind gaan bladeren schuren tegen elkaar, als dat wat vaker gebeurt dan gaat het weefsel dood en wordt het bruin.

De temperatuur is nu laag, dus schimmels en insecten kunnen meer schade aanrichten dan de plant kan herstellen (met warm weer is dat probleem minder heftig). Dat begint vaak in de wortels, maar het toont zich in het blad. Daarnaast kan het zijn dat de bodem gewoon uitgeput is, of als je bloeivoeding geeft, dat de stikstofopname geblokkeerd is. Het is te laat om bij te bemesten, of om uberhaupt bij te sturen. Het kan wel een indicatie zijn dat je volgend jaar, rond juli/augustus nog een keer bij moet mesten.

Als ik heel eerlijk ben, zou ik zelf zeggen dat dit al erg ver gekomen is voor een buitenplant. Het enige advies dat nog rest is: probeer het zo lang mogelijk uit te zitten, maar accepteer dat deze toppen niet zo mooi worden als de AF topjes, en begin op tijd met knippen voordat de toprot echt aan de gang gaat.

Er is ergens een topic met buitenplanten geschikt voor ons klimaat. Ik denk dat deze daar best een beschrijving verdient.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
          X